ICDP

A németek harmada már tőlük vesz autót: MeinAuto

2019.05.02.

Hogyan kezdődik az autóvásárlás? Gyártók honlapjait és konfigurátorait nézegetjük, teszteket olvasunk, legalábbis mi, magyarok. A németek esetében ugyanis az első képés megváltozott és mára háromból egy autóvásárló egy bizonyos honlapon kezdi a vásárlást. Hallott már valaki a Meinauto.de-ről? Valószínűleg nem, pedig már több mint tíz éve forgatják fel a német autópiacot, egyre nagyobb sikerrel.

Az oldal 2006 körül indult, azzal a céllal, hogy idővel olyan biztos első lépése legyen az újautó-vásárlásnak, mint a mobile.de, ha az ember használt kocsit venne. Ehhez persze kellett egy nagyon jól és egyszerűen működő platform, benne a Németországban talált összes modell minden adatával, valamint gyártói konfigurátorokat megszégyenítő, egységes rendszerrel.

De mindez létrehozható, ha az embernek van rá elegendő forrása, a Meinauto alapítójának pedig volt is. A nagy kihívást inkább az jelentette, hogy a kereskedők csatlakozzanak a kezdeményezéshez. Mára persze kiküszöbölték ezt az akadályt, több mint 9.000 kereskedő része a hálózatuknak, feléjük pedig 17 millió felhasználó által generált több mint 500.000 vásárlást generálnak.

A kereskedők számára bőven megéri, márkától függően évi 200 és 1000 közötti ügyfelet irányítanak hozzájuk a Meinautó-tól és átlagosan ezek 10 százaléka végződik vásárlással. Egy autón jellemzően 500 és 1000 euró közötti profitot könyvelhetnek el, miután kifizették a teljesült eladás után járó jutalékot a Meinauto számára.

Mivel az újautó-kereslet egyharmadát lefedi a Meinauto, egészen meglepő tulajdonságokkal rendelkezik az adatbázisuk. Az autóipari statisztikák jellemzően a regisztrációkon alapulnak, így a keresletváltozás csak hónapok után mutatkozik meg a statisztikákban. A Meinauto közel fél évvel korábban jelzi a változásokat a felhasználók ajánlatkérései alapján. A lenti példa a dízelek iránti érdeklődés visszaesését ábrázolja, a piros rész a hivatalos adatot, a kék vonalak pedig a Meinauto-n jelentkező keresletet mutatja.

Ha a Meinauto idővel tényleg kiterjeszti szolgáltatását egész Európára, eljöhet az idő, amikor az ő adataik lesznek a mérvadóak, ha az ember az európai autópiac érdekességeit kutatja. Természetesen még hosszú idő, mire például Magyarországon megjelenhetnek, de a kelet-európai bővítés is a terveik között szerepel, így ha minden jól megy, mi is sorra kerülünk!

A sikerek ellenére tény, hogy bizonyos, a hagyományos kereskedők által nyújtott szolgáltatások biztosítása nagy nehezséget okoz a Meinauto számára. Az adminisztráció, az aláírások megszerzése, az autó-beszámítás vagy éppen egy adott modell kipróbálásának lehetősége.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.26
Tizenegy gépkocsi ütközött pénteken Romániában, a Craiova és Pitesti közötti gyorsforgalmi úton. A....
2025.12.26
Szépségkirálynő és sztárfocista reklámozta, de hiába. ..
2025.12.26
Akadálymentes peron épül a budapesti Keleti pályaudvaron - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport....
2025.12.26
Egy tanulmány szerint a szülők 73%-a menetiránynak megfelelően fordítja gyermeke autósülését,....
2025.12.26
A rangos AUTOBEST az autóipar legfontosabb idei innovációit, kimagasló teljesítményeit és....
2025.12.26
Bár egy versenyt ki kellett hagynia, mégis sikerült megismételnie a bravúrt: Gilyén Krisztián  (....
2025.12.26
Baleset történt a 7-es főúton, árokba hajtott egy autó – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.12.26
A Leapmotor a 2026-os Brüsszeli Autószalonra időzíti a B03X európai premierjét, a B05 modell belső....
2025.12.26
Egyesek számára a tél a meghittséget és a kalandokat jelenti: sítúrákat, téli tájakat és kandalló....
2025.12.26
A BMW Group utazáselemzéssel, gamifikációval és CO2-tudatos járműtöltéssel látványosan hatékonyabb....