WRC

Németországi győzelmével fontos lépést tett első világbajnoki címe felé Tänak

2019.08.25.

A Toyota észt versenyzője sorozatban harmadszor nyert az aszfaltos német versenyen, az előnye már 33 pont a bajnokságban.

Németországban a Toyota hármas győzelmet aratott, Tänak mögött Kris Meeke végzett a második, és Jari-Matti Latvala a harmadik helyen. Ilyen még nem fordult elő a WRC történetében, négy évvel ezelőtt pont itt a gyári Volkswagen csapat bérelte ki magának a dobogót. Ott Tänak győzelme csak az utolsó két szakaszom került veszélybe, amikor a Toyota Yarisnak csak az egyik első féke fogott. De mivel ekkor már az észtnek nagy előnye volt az összetettben, magához képest visszafogottabb tempóval behozta az autót a célba, igaz, a bónusz pontokért zajló Power Stage-en nem szerzett pontokat. Végül 20, 8 másodperccel verte meg Meeke-et, Latvala további 15,2 másodperccel volt lemaradva. A két fegyverhordozó megtette, amit Tommi Mäkinen csapatfőnök kért tőlük: hiba nélkül zárták a futamot, és a dobogón végeztek Tänak hátvédjeként.

„Sajnos az utolsó előtti szakaszon műszaki gondjaink adódtak, ezért nem tudtam olyan keményen nyomni a gázt a végén, ahogy szerettem volna. Csak egy fék működött elöl. Ez nem tesz boldoggá, de legalább célba értünk és győztünk is, ami elégedettséggel tölt el. Ez a csapat párszor már engedte kicsúszni a kezéből a hármas győzelmet, szerencsére ezúttal nem így történt” – nyilatkozta a célban a győztes. Ez remek eredmény a csapat számára, biztos vagyok benne, hogy hatalmas ünneplést rendezünk este, és akkor is, amikor meglátogatjuk a Toyota Motorsport kölni központját holnap. Még mindig hátravan négy forduló a világbajnokságból, koncentráltnak kell maradnunk, és a legtöbbet kell kiadnunk magunkból. A bajnokság még mindig szoros, ezen a hétvégén is láthattuk, hogy a győzelmeket nem adják könnyen. Ezúttal nem mi voltunk végig a leggyorsabbak, de egyenletes teljesítményt nyújtottunk, és a végén ez meghozta a győzelmet is” – tette hozzá.

Tänak előnye 33 pontra nőtt az egyéni bajnokságban, a második helyet Német-rali után Thierry Neuville vette át Sébastien Ogier-től. A gyártók között a Toyota 8 pontra zárkózott fel a Hyundai mögé. A Német-rali szombat délután dőlt el, amikor Neuville és Ogier is kénytelen volt megállni kereket cserélni a híres Panzerplatte gyorsaságin defekt miatt, amivel mindketten kb. másfél percet vesztettek.

Formája alapján talán Dani Sordo is harcban lehetett volna az első helyért, de pénteken tönkrement a váltó a Hyundai-jában, amivel sok időt vesztett. A spanyol így is negyedik lett volna, de a verseny végén szándékosan büntetést szedett össze azzal, hogy későn hagyta el a szervizparkot. A kapott időbüntetés ugyanis azt eredményezte, hogy Neuville előrébb jöhetett egy hellyel, ami plusz 2 pontot jelent neki.

Hasonló trükköt vetett be a Citroën is vasárnap: Esapekka Lappi hatodik lett volna, de a büntetéssel visszaesett nyolcadiknak, amivel egy hellyel előrébb jöhetett csapattársa, Sébastien Ogier, aki az egész versenyen elégedetlen volt az alulkormányzott C3-assal. Vasárnap konkrétan vezethetetlennek minősítette az autót az utolsó előtti szakaszt követően. Mivel a két citroënes között volt Andreas Mikkelsen az összetettben, ő is profitált a csapatutasításból, így végül ő lett a hatodik.

Gus Greensmith és az első WRC-s versenyét teljesítő Kacuta Takamoto fért még be a legjobb 10-be, a WRC 2 Pro kategóriát a cseh Jan Kopecky nyerte Skodával. A világbajnokság Törökország murvás pályáin folytatódik szeptember közepén.

 

Végeredmény, Német-rali:

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

3h15m29.8s

2

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

20.8s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

36.0s

4

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

58.5s

5

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m16.6s

6

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m46.2s

7

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

1m56.3s

8

Esapekka Lappi, J.Ferm

Citroen Total WRT

Citroen

2m02.2s

9

Gus Greensmith, E.Edmondson

M-Sport Ford WRT

Ford

6m22.2s

10

Takamoto Katsuta, D.Barritt

Tommi Makinen Racing

Toyota

8m19.2s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....