WRC

Neuville átvette a vezetést Görögországban, Loeb kiesett

2022.09.11.

Kaotikus szombati napon van túl az Akropolisz-rali mezőnye, sokan feladták műszaki hiba miatt, Rovanperä pedig összetörte az autóját.

Thierry Neuville közel fél perccel vezet az Akropolisz-rali utolsó napja előtt csapattársa, Ott Tänak előtt, és a harmadik helyen is egy Hyundai, Dani Sordo áll. Brutális 148 km gyorsasági várt a mezőnyre szombaton Lamia közelében, a köves pályák, a hőség és a por nem csak a pilótákat, de a technikákat is megviselte. Bár Neuville idei első győzelmére hajt, lehet, hogy csapatutasítás miatt át kell majd engednie azt a vb-címért küzdő csapattársának, Tänaknak.

 

A belga a pénteket még a harmadik helyen zárta, 16 másodpercre az első helyezett Loebtől, de szombaton már az első gyorsasági után átvette a vezetést, mivel Loeb kiesett generátorhiba miatt. A kilencszeres világbajnok kétségbeesetten igyekezett saját kezével elhárítani a műszaki hibát a Ford Pumán, de az M Sport csapat telefonos segítsége ellenére sem sikerült kicserélni a szíjat. Neuville innentől kezdve megállíthatatlan volt, magabiztosan őrizte a vezetést, és három szakaszgyőzelmet is aratott. Egyedül az utolsó előtti szakaszon volt egy kis problémája, amikor mind a három Hyundai-ban csökkent a hibrid akkumulátor feszültsége (ezért meg sem álltak a szakasz végi tv-interjúkhoz), vélhetően túlmelegedés miatt. Végül azonban ez a probléma sem bizonyult veszélyesnek, mind a három Hyundai teljesítette a napot, és kisajátították a dobogós helyeket – idén először.

„Remek napunk volt. Csak délután voltak nehézségeink, amikor gond adódott az autóval, de túléltük és itt vagyunk. Kaptunk egy figyelmeztetést az akkumulátor feszültsége miatt, de most már úgy tűnik, minden rendben van. A gumijaim kezdtek elkopni az utolsó pár gyorsaságin, megpróbáltam hiba nélkül vezetni, és elkerülni a defektet” – nyilatkozta Neuville szombat este.

Tänak szakaszgyőzelemmel kezdte a napot, de aztán nem tudott közelebb kerülni csapattársához, mert az autójában a második szakaszon elromlott a differenciálmű, ami a gumikopásra is negatív hatással volt. De a nap közbeni szervizben megjavították a Hyundai-t, és onnantól kezdve megint keményen tudta nyomni a gázt, és simán tartotta a második helyet.

Dani Sordo a harmadik számú Hyundai-jal 25 másodperccel van lemaradva mögötte a második helyen, a spanyol inkább hátrafelé fog figyelni, mert a legjobb toyotás, Elfyn Evans csak 8 másodperccel van mögötte az összetettben. A walesi nem találta a ritmust délelőtt a roppant csúszós pályákon, de hiba nélkül vezetett. Sordo akkor lett harmadik, amikor Esapekka Lappi Toyotája megállt az üzemanyagellátó rendszer hibája miatt az utolsó előtti gyorsasági előtt, az átkötő szakaszon.

A pénteki nap meglepetés embere, a fiatal Pierre-Louis Loubet ezúttal visszacsúszott az ötödik helyre, mert a napi első szakaszon bal első defektet kapott, és a szakadt gumi szétverte a Ford Puma sárvédőjét. A hatodik helyen csapattársa, a pénteki defektje miatt hátraesett Craig Breen áll, megelőzve Kacuta Takamotót, aki kétszer is megpördült szombaton a Toyotával.

A világbajnoki cím toronymagas esélyese, Kalle Rovanperä akkor vesztette el esélyét egy jó helyezésre, amikor a szombati második gyorsaságin, Periviolin önhibából nekicsúszott egy fának egy balkanyarban, amitől letört a csomagtérfedél a szpojlerrel együtt a Yarisról, és a bal hátsó futóműve is csúnyán megrongálódott. Viszont a fiatal finn a ronccsal is teljesített még másfél szakaszt, így beért a nap közepi szervizbe (11 percet veszítve), ahol rendbehozták az autóját.

A szombati nap az M-Sport számára újabb rémálom lett: a pénteki első két hely után szombat este már csak egy ötödik-hatodik helyet tudtak felmutatni. Loeb után Greensmith és a helyi „gentleman driver”, Jourdan Serderidis is kiesett a Pumával, előbbi mechanikai, utóbbi elektromos hiba miatt.

Vasárnap már csak három szakasz és 45 km gyorsasági vár a mezőnyre.

Az állás szombat este:

1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 3h06m34.4s

2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +27.9s

3 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +52.9s

4 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m00.0s

5 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m40.1s

6 Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m47.2s

7 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +4m41.2s

8 Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia Rally2 evo) +5m58.4s

9 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia Rally2 evo) +6m43.0s

10 Yohan Rossel/Valentin Sarreaud (Citroën C3 Rally2) +7m27.8s

19 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +16m04.1s

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..