WRC

Neuville győzött Argentínában

2019.04.30.

A Hyundai belga versenyzője Korzika után ismét első lett, ezzel megerősítette vezető helyét a világbajnoki pontversenyben.

Neuville 48,4 másodperces előnnyel nyerte a 2019-es Argentin-ralit, így Ogier mellett már ő is két győzelemnél tart idén. A belga előnye már 10 pont a francia előtt a világbajnokságban. Péntek délután vette át a vezetést, amikor Ott Tänak bajba került egy törött féltengely miatt. De az észt szombaton még keményen támadott, azonban a nap végén feladta az első hely üldözését, amikor a generátor is elromlott a Toyota Yarisban, és félre kellett állnia az út szélére. Neuville ezután már csak a tisztes előnye megtartására törekedett, hogy biztonsággal célba vezesse a Hyundai i20 WRC-t. 2017 után ismét megnyerte ezt a nehéz versenyt, és idén is már a második sikerét ünnepelhette Korzika után.

„Remekül érzem magam, büszkék lehetünk arra, amit elértünk. Fantasztikus volt az autónk egész hétvégén, nagyon kényelmesen éreztem magam benne. Az egész csapat keményen dolgozik, aminek már kezd látszani az eredménye. Ez az eredmény remek a bajnokság szempontjából is, de a következő versenyen még keményebbek lehetnek” – nyilatkozta Neuville a verseny után.

A második helyen Neuville csapattársa, Andreas Mikkelsen futott be, a norvég 14 verseny óta nem állt dobogón, így igencsak örült az eredményének. ez egy győzelemnek érződik: „végre megtaláltuk az autó sebességét, és meg tudtuk mutatni, hogy mire vagyunk képesek. Nem is lehetnék boldogabb” -nyilatkozta.

Sébastien Ogier úgy lett harmadik a Citroën C3-assal, hogy számtalan problémával kellett megküzdenie (szombaton például elment a kormányszervo az autóból). A franciák hatszoros világbajnoka a verseny utolsó 5 kilométerén vette át a dobogó legalsó fokát Kris Meeke-től, akit egy defekt hátráltatott. Ogier ráadásul a Power Stage-et is megnyerte mindössze 0,1 másodperccel Latvala előtt, így bezsebelhette az 5 bónusz pontot is. Pedig Meeke is megérdemelte volna a harmadik helyet, mivel szombaton egy 10 másodperces időbüntetés után is vissza tudott kapaszkodni az ötödik helyről a dobogóra, hogy aztán vasárnap ismét hátraessen a defekt miatt.

A 200. versenyét teljesítő Jari-Matti Latvala lett az ötödik szintén Toyotával, a finn a három nap alatt folyamatosan gyorsult, és a verseny végén már azt mondta, hogy sikerült visszanyernie azt a jó formáját, amit tavaly az év végére ért el. Mögötte az a Dani Sordo lett a hatodik, aki sokáig még a negyedik helyen állt.

Teemu Suninen volt a magányos hetedik az egyetlen állva maradt Ford Fiestável (csapattársa, Evans szombaton egy sziklával ütközött). Tänak csak a nyolcadik helyre tudott visszazárkózni, a legjobb 10-be még a WRC2 Pro kategória győztese, Mads Ostberg, és a WRC2 kategória győztese, Pedro Heller fért be. A világbajnokság Chilében folytatódik május közepén, két hét múlva.

 

Argentín-rali, végeredmény:

1

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

3h20m54.6s

2

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

48.4s

3

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

1m04.8s

4

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m06.2s

5

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m21.1s

6

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m26.7s

7

Teemu Suninen, M.Salminen

M-Sport Ford WRT

Ford

4m57.3s

8

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

14m24.8s

9

Mads Ostberg, T.Eriksen

Citroen Total

Citroen

14m28.5s

10

Pedro Heller, M.Marti

Pedro Heller

Ford

20m14.5s

 

A világbajnokság állása:

 

1

Thierry Neuville

110

2

Sebastien Ogier

100

3

Ott Tanak

82

4

Kris Meeke

54

5

Elfyn Evans

43

6

Andreas Mikkelsen

30

7

Jari-Matti Latvala

29

8

Esapekka Lappi

26

9

Dani Sordo

26

10

Sebastien Loeb

22

11

Teemu Suninen

20

12

Benito Guerra

8

13

Gus Greensmith

6

14

Marco Bulacia Wilkinson

6

15

Pontus Tidemand

4

15

Yoann Bonato

4

17

Mads Ostberg

2

18

Ole-Christian Veiby

2

19

Stephane Sarrazin

2

20

Adrien Fourmaux

1

21

Pedro Heller

1

21

Ricardo Trivino

1

21

Janne Tuohino

1

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....