közösségi közlekedés

Nincs veszélyben az 1-es villamos uniós pénze

2015.02.26.

A főváros közlekedésfejlesztésével kapcsolatos uniós forrásfelhasználás jelenleg nincs veszélyben - közölte a BKK.

Terheléspróba a Rákóczi-hídon. A villamosokat uniós pénzből veszi a főváros
 
A fővárosi cég közleményében a Világgazdaság című napilapnak arra az információjára reagált, amely szerint a tíz legnagyobb értékű, csúszásban lévő uniós projekt között van az 1-es és a 3-as villamosvonalak továbbfejlesztésének első üteme. A lap szerdai számában a Miniszterelnökség által a 2007-2013-as ciklus beruházásainak csúszását felsoroló összeállításra hivatkozott: ebben a BKK 1-es és 3-as villamosvonal-projektje - 40,948 milliárd forintos támogatással - a negyedik helyen, míg a budai fonódó villamoshálózat kiépítése a Széll Kálmán térig - 11,276 milliárd forintos támogatással a kilencedik helyen szerepel. A BKK erre reagáló közleményében hangsúlyozta: az az érdekük és a céljuk, hogy valamennyi közlekedési beruházás időben és eredményesen lezáruljon. Azt írták, a BKK által megrendelt és az Európai Unió támogatását élvező projektek jelentős része műszakilag már teljesült, csupán a velük összefüggő számlázási és kifizetési adminisztráció tart tovább a tervezettnél. Emlékeztettek arra, hogy a BKK a főváros közlekedésszervezőjeként az elmúlt években több olyan projektet indított el, amely Budapest szempontjából stratégiai fontosságú volt, és sok esetben halaszthatatlan is. A főváros és a BKK mindegyiknél megalapozott döntést hozott arról, melyeket valósítaná meg az aktuális uniós költségvetési periódusban - írták. Budapesten olyan fejlesztések indultak el, amelyekre a 2010 előtti időszakban nem volt példa. Ekkora mennyiségű és ilyen volumenű beruházásnál teljesen természetes, hogy lehetnek csúszások az eredeti tervekhez képest - mutattak rá. Azt is hangsúlyozták, soha nem fordult elő, hogy Budapest vagy Magyarország európai uniós pénzektől essen el egy közlekedési beruházás csúszása miatt. A lap által közzétett listán szereplő BKK-projektről azt írták: az 1-es és a 3-as villamosvonal felújításában és több más esetben is a 2015. év végi határidő - amely az uniós források felhasználása szempontjából valóban szigorú, és forrásvesztési kockázattal jár - nincs veszélyben. (MTI)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....