Nissan

A Nissan Juke-ban nem zavarja a vezetőt az okostelefon

2017.05.21.

A Nissan egy csaknem 200 éves technológiát vetett be az új koncepciójában, hogy megoldást találjon a mobiltelefonok figyelemelterelő hatására vezetés közben.

A megoldás szépsége az egyszerűségében rejlik. A Nissan Signal Shield egy kísérleti rekesz a Nissan Juke kartámaszában, ez tulajdonképpen egy Faraday-kalitka, melynek koncepciója az 1830-as évekből származik.

Ha egy mobiltelefont helyeznek a rekeszbe, és lezárják a fedelét, a Nissan Signal Shield „csendes zónát”-hoz létre, és blokkolja a telefon összes kimenő illetve bejövő mobil-, Wi-Fi- és Bluetooth-kapcsolatát.

A koncepció lényege, hogy megadja a vezetőknek a lehetőséget, hogy kizárják a rengeteg üzenet, közösségi oldal értesítés és alkalmazás riasztás figyelemelterelő hatását, melyekkel az okostelefon használóknak nap, mint nap számolniuk kell.

A probléma egyre súlyosabb méreteket ölt: az RAC (Royal Automobile Club) szerint 2014-ben a vezetők 8%-a ismerte el, hogy előfordul, hogy kézbe veszi telefonját vezetés közben. Ez a szám 2016-ban már 31% volt.

A felhasználók késztetést éreznek arra, hogy megnézzék üzeneteiket és értesítéseiket még vezetés közben is. A Nissan saját kutatásának eredménye szerint pedig minden ötödik vezető (18%) ismerte el, hogy küldött már szöveges üzenetet vezetés közben.

A Nissan Signal Shield opcionálissá teszi a kapcsolatban maradást, és választási lehetőséget kínál a vezetőnek: elérhető marad az úton is vagy „telefonmentes” időt és helyet teremt magának. Ez gyakorlatilag egy digitális detoxikáló, mely lehetővé teszi a zavaró tényezők nélküli vezetést.

Ha a vezető hallgatni akarja a telefonján tárolt zenéket vagy podcastokat, arra továbbra is lehetősége van, hiszen telefonját csatlakoztathatja a jármű szórakoztató rendszeréhez az USB- vagy AUX-csatlakozókon keresztül. Az eszköz vezetékes kapcsolatai a Nissan Signal Shield rekeszben is működnek.

A telefon kapcsolatainak visszaállításához a vezetőnek mindössze annyit kell tennie, hogy kinyitja a rekeszt a kartámaszban – ehhez nem szükséges levennie a szemét az útról vagy megérintenie a telefont – és a telefon ismét kapcsolódhat a mobilhálózathoz és az autó Bluetooth-rendszeréhez.

Ez az innováció a Faraday-kalitka elve alapján működik. A szerkezet egy valamilyen vezető anyagból pl. fémhuzalból készült ház, mely blokkolja az elektromágneses mezőket. Nevét feltalálójáról – Michael Faradayről az úttörő angol tudósról – kapta, aki az 1830-as években találta fel a szerkezetet. 

Ha egy elektronikus készüléket, pl. egy okostelefont helyeznek bele, akkor minden elektromágneses jel – például a mobil- vagy Bluetooth-kapcsolat – eloszlik a kalitka vezető anyagán, így nem jut el az eszközhöz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.14
Szegediként írígykedve néztük a jugókat akik Fityójukkal rendre megfordultak  városunkban. Ki hinné....
2025.11.14
A tervezett ütemben épül Magyarország tengeri kikötője Triesztben, ezáltal minden adott ahhoz, hogy....
2025.11.14
Niki Lauda 2019 májusában bekövetkezett halála után egy évvel özvegye, Birgit 30,5 millió euróra....
2025.11.14
Sikeresen földet ért pénteken a Sencsou-20 legénység visszatérő űrhajója, miután korábban....
2025.11.14
Korábban az európai márkák alapítottak autógyárat, Kínában. Most egészen más üzleti húzásról van....
2025.11.14
Az E.ON töltőállomás-üzemeltető vállalata, az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) új....
2025.11.14
A Közlekedési Múzeum oldtimer járművein, egy Ikarus 311-es és egy Faros Ikarus 66-os autóbuszon....
2025.11.14
Az Érdi Járási Ügyészség többrendbeli lopás miatt emelt vádat egy férfival szemben, aki autómosók....
2025.11.14
Zürich, Cardiff és Párizs új szabályt vezet be: minél nehezebb az autó, annál drágább a parkolás. A....
2025.11.14
Vagyunk néhányan, akik sokat autóznak – és van Shane Somers, aki egymaga új rekordot állított fel.....