Ferrari
A döntés egyben azt is jelenti, hogy a Ferrarik 30 százalékkal kevésbé lesznek exkluzív autók, ami valószínűleg ront majd az értéktartásukon. Viszont a hamarosan a New York-i tőzsdén is megjelenő márka részvénytulajdonosai valószínűleg örülnek annak, hogy nagyobb profitot termel majd a cég.
A Ferrari korábbi vezérigazgatója, Luca di Montezemolo ellene volt a darabszám növelésének, mert úgy vélte, az márka hírneve csorbulna a gyártás felfuttatásától. Tavaly ősz óta azonban már Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler első embere a Ferrari elnöke, aki inkább a számok embere, és növelni akarja a profitot.
A Ferrari ügyfeleinek egyfelől jó hír, hogy a korábbi, több mint egyéves várakozási idők csökkenni fognak, annak viszont valószínűleg nem fognak örülni, hogy jóval több fut majd az utakon a márka autóiból, emiatt csökkent a kocsik exkluzivitás-faktora.
„Nőtt a fejlődő országokban jelentkező növekvő kereslet, valamint a demográfiai változások miatt a célcsoportunk mérete és vásárlóereje is” – áll a kapacitásbővítés hivatalos indoklásában.
Már biztosra vehető, hogy a Ferrari pár éven belül bevezet egy belépő szintű középmotoros sportkocsit, valószínűleg Dino néven, ami szintén jó ok a gyártási mennyiség növelésére. Ez a modell fogja betölteni a rést a California és a 488 GTB között, és nagy valószínűséggel ez lesz a márka legkeresettebb autója is, mivel kedvezőbb árával a korábbinál szélesebb réteg számára teszi majd elérhetővé a Ferrari-életérzést.