Volkswagen Golf

A hetes Golf erős ráncfelvarrásából megalkotott új, nyolcadik Golf legnagyobb újdonsága az enyhe (mild) hibrid hajtáslánc megjelenése lesz, amivel jelentősen csökken majd a típus fogyasztása. A Volkswagennél hagyomány, hogy a páratlan számú Golfok szoktak vadonatúj konstrukciók lenni, a páros generációk pedig egy erős modellfrissítés eredményeként mutatkoznak be.
Az új egyhe hibrid hajtáslánc benzinmotoros lesz, és 48 V-os elektromos hálózaton működik majd. A brit Autocar szerint átdolgozzák az MQB moduláris platformot is, mert szakérők szerint az architektúra túl drága és mérnöki értelemben túltervezett volt a kedvező árú népautók számára.
A Volkswagen célja, hogy az új benzines hibrid hajtáslánccal a Golf fogyasztása ne csak a laborokban, hanem a valódi forgalomban is 5 liter alatt tartható legyen. Ennek érdekében a vállalat legkisebb, egyliteres TSI turbómotorját kapja meg a rendszer a hajtásba besegítő generátor/villanymotorral együtt. A háromhengeres benzinest egy elektromosan hajtott feltöltő lélegezteti majd a hagyományos, kipufogógázzal hajtott turbó helyett, így alacsony fordulatszámon is elég erős lesz a Golf dinamikus mozgatásához. A hagyományos ólom akkumulátor képes lesz a fékezéskor visszanyert elektromos energia tárolására.
A villanymotor/generátor tulajdonképpen egy túlméretezett indítómotor lesz, amely szíjjal lesz a főtengelyhez kötve: fékezéskor a főtengely hajtja meg az ilyenkor generátor üzemre váltó villanymotort, indítózáskor, és amikor menet közben nagyobb teljesítményre van szükség, pedig fordítva történik a művelet. A fékezéskor visszanyert áram nem csak a villanymotort, hanem a benzinmotor elektromos feltöltőjét is ellátja energiával.