önvezető autó

A Nuróban már a vezetőülés helyén is burritók utaznak

2021.05.01.

A Nurót, a vezető nélküli elektromos járművet ételkiszállító robotautóként alkalmazzák majd az Egyesült Államokban. A Chipotle Mexican Grill étteremlánc úgy döntött, hogy anyagilag is beszáll az önvezető kocsit fejlesztő startupba.  A Nuro annyira vezető nélküli kocsi, hogy sem utastér, sem ülések nincsenek benne. Csak burritós rekeszek.

Hamarosan lejár a sofőrök kora a csomag- és ételkihordó cégeknél – írja a legnagyobb olasz napilap, a Corriere della Sera internetes kiadásának autós rovata.

 Az amerikai Chipotle Mexican Grill éttermi lánc  jelentős összeget fektet be a Nuro márkájú önvezető járművek kifejlesztésébe, hogy egy teljesen innovatív és forradalmi autót hozzon létre házhoz szállításhoz. "Mindig olyan innovatív lehetőségeket keresünk, amelyek új, kényelmesebb megoldásokat kínálnak vevőink jobb kiszolgálására - modja Curt Garner, a Chipotle technológiai igazgatója. „A Nuro megváltoztathatja a hagyományos kézbesítési modellt, és új korszakot nyithat meg az ételszállítás világában".

NURO – az első ételszállító robot

A Nuro az egyik legnépszerűbb önvezető járművekkel foglalkozó vállalat a nagy kereskedelmi márkák között. A startup úttörő szerepet játszik az Egyesült Államokban a "robotizált áruszállításban”: a jópofa, vezető nélküli járművet kifejezetten az automatizált házhoz szállításra tervezték. Így aztán olyan nagy kereskedelmi láncokkal alakítottak ki együttműködést, mint a Walmart , Kroger és CVS, melyek 2017 óta több mint egymilliárd dollárral finanszírozták a projektet.

Ahogy sok más, most induló, AV-t (Autonomous Vehicle) tervező cég, a Nuro is évek óta teszteli technológiáit. Ám ők előbb valós fejlesztéssel álltak elő, s csak utána léptek a nyilvánosság elé, finanszírozókat keresve termékükhöz.  Ez a stratégia meghozta gyümölcsét: az aprócska Nuro R2 lett az első autonóm autó, amelynek engedélyezték, hogy vezető nélkül is közlekedhessen Kalifornia, Arizona és Texas útjain.

Önvezető autó - burritós rekeszek a sofőrülés helyén

De miért dönt úgy egy mexikói ételeket forgalmazó vállalat, hogy egy robotikai cégbe fektet be? Azért, mert stratégiai módon gondolkodnak. Első körben úgy gondolják, hogy az ilyen szintű automatizálással tudják a leggyorsabban és leghatékonyabban eljuttatni ételeiket a fogyasztókhoz. A Chipotle technológiai vezérigazgatója szerint azonban a beruházásukat sokkal nagyobb léptékű megfontolások vezérlik.

A Chipotle nem csupán az első étteremlánc akar lenni a világon, amely szisztematikusan használná ételszállításra az önvezető technológiát, hanem utat kíván nyitni az alternatív szállítási módok előtt. 

A nagy lehetőség az olyan új generációs szállító járművek tervezése, amelyek megfelelnek a vállalkozók és a fogyasztók tényleges igényeinek. A Chipotle már együttműködik az Uber Eats, Postmates és Door Dash céggel az ételszállításban. A Nuro-val azonban szintet ugranának: autóikban már nem lennének sofőrök, amivel jelentős költségeket tudnának megtakarítani.

Nem átalakítják, hanem erre tervezik

De most még ennél is tovább mennek: "A legtöbb autonóm járművet úgy tervezték, hogy képes legyen egy sofőr befogadására, ezért már létező modellekbe szerelik be utólag az önvezető technológiát” - magyarázza a Chipotle technológiai igazgatója. "A Nuro tervezése azonban a nulláról indult. Vagyis nincsenek olyan technológiai-tervezési korlátok, mint a már létező autómárkák esetében. Ezért most meg tudjuk tenni, hogy a leendő szállítókocsiban nem lesz sem utastér, sem vezetőülés. Ez lehetővé teszi a Chipotle számára, hogy optimálisan, kizárólag az ételszállítás praktikus és gazdaságossági szempontjait figyelembe véve tudjuk kihasználni a Nuro teljes belső térkapacitását."

Ez nem azt jelenti, hogy egy Chipotle-Nuro járműben több burrito fér majd el. Hanem azt, hogy a több étel mellett több italt és más szállító rekeszt is el tudnak majd helyezni egy-egy autóban.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....