Kiveszőben egy újabb szakma az autóipari forradalomnak köszönhetően.
Csupán 13 ilyen különleges tábla van egész Németországban, de nem a sofőröknek, hanem az önvezető járműveknek készült. Ez a funkciója.
A következő hetekben indul a Waymo sofőr nélküli autóinak tesztüzeme Európában, 2026-ban pedig már bárki utazhat önvezető taxival.
Thrillerbe illő jelenet.
Az önvezető autók népszerűsége egyre nő, ám attól semmiképp sem kell tartani, hogy a közeljövőben nagy számban elárasztják az utakat.
Gyors és széles körű terjeszkedésre készül egy kínai autonóm mobilitási szolgáltató. A robottaxikat fejlesztő és üzemeltető Pony AI flottájában a Toyota és a Lexus típusai is kiemelt szerepet játszanak.
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia a legnagyobb kihívás. Valójában a legösszetettebb problémát maga a város jelenti: ahol emberek és autók, biciklik és rollerek, buszok és villamosok osztoznak a forgalmon, ott egyetlen döntés is tucatnyi tényezőtől...
A vezető nélküli, mesterséges intelligenciával ellátott járművek alkalmasak 24 órás járőrszolgálatra, a kijelölt terep és objektumok folyamatos megfigyelésére.
Az önvezető járműveknek nem csak „látniuk” kell a környezetüket, hanem egymással is együtt kell működjenek.
Kis Mihály Bence és Varga Dániel Jonatán letarolta a RobonAUT versenyt, megmutatva, hogy a magyar mérnökhallgatók is élen járnak az önvezető technológiák fejlesztésében. Miért olyan fontos ez? Mit gondol a magyar társadalom az autonóm (önvezető) járművekről?

