Jogalany-e az önvezető autózásban is használt mesterséges intelligencia? Ezt a kérdést tette fel a szegedi jogi kar dékánja a városban rendezett jubileumi közlekedési konferencián.
A hőskorban, amikor az autómobil újdonságnak számított, sokszor hivatásos sofőrök szállították a büszke tulajdonosokat. Nem sokkal később már szinte mindenki maga vezette a saját járművét. Furcsán hangzik, de az önvezető autók megjelenésével visszatérhetnek a sofőrök – igaz, csak virtuális...
A közlekedés jövőjét formáló technológiák és stratégiák voltak terítéken a 25. Nemzetközi Közlekedési Konferencián Szegeden. A kétnapos esemény résztvevői az elektromobilitástól, az önvezető autóktól a KRESZ módosításáig számos témában hallhattak színvonalas előadásokat és vitákat.
Michelisz Norbert szerint tíz olyan pilóta is van ma a Forma-1-ben, aki képes 2 századmásodperces különbségen belüli köridőre. De ezt csak kettő tudja minden pillanatban, mert a hús-vér versenyző fárad, rossz napja van stb. A robotpilótánál nincs humán tényező, de azért még messze van az...
Sofőr nélkül száguldott százöttel egy kamion Texasban, s ez nem gondatlanság miatt bekövetkezett rendkívüli helyzet volt, hanem önvezető kamionját tesztelte a Torc Robotics vállalat.
Az önvezető járművek fejlődése az autóipar egyik legnagyobb áttörése az elmúlt évtizedben. Kína, a világ egyik legnagyobb autópiaca, különösen nagy hangsúlyt fektet az autonóm járművek fejlesztésére és bevezetésére.
Önvezető rendszereket tesztelt velük egy magyar szoftverfejlesztő cég egy át nem adott szakaszon.
Az autós szaksajtóban ma már slágertéma a robotaxikkal történő incidensek és abszurd esetek boncolgatása, és ebbe a tárgykörbe visz némi színt és dilemmát az a kérdés, hogyan lehet megbüntetni egy szabálytalankodó önvezető járművet?
Az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) vizsgálatot idított Waymo vállalat ötödik generációs autonóm vezetési rendszerének (ADS) hatékonysága ügyében, mert a vállalat robotautói kéttucatnyi incidenst okoztak az Egyesült Államokban.
Az amerikai biztosítótársaságok befizetéseiből fenntartott, törésteszteket is végző Insurance Institute for Highway Safety nevű nonprofit szervezet 14 automatizált vezetésre képes rendszert vizsgált meg az USA-ban, de csak a Lexus LS Teammate-je ment át a teszten.