WEC

Nyerni megy Spa-ba a Toyota

2022.04.30.

A Hosszútávú Világbajnokság (WEC) idei első futamán nehézségekkel küzdő, ám a versenysorozatot évek óta domináló TOYOTA GAZOO Racing nem titkolt célja, hogy Belgiumban visszatérjen a dobogó legfelső fokára.  A címvédő csapat számára a bajnokság 2022-es évadának jövő heti, második fordulójában, a Spa-Francorchamps 6 órás versenyen nem is lehet más célja, mint a győzelem.

A sorozatosan világbajnok csapat számára nehéz volt a szezonkezdet a múlt havi sebringi versenyen, ahol a Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa által vezetett 8-as rajtszámú autó a második helyen ért célba, ezzel megszakítva a GR010 HYBRID Hypercar győzelmi sorozatát. Ez volt az egyetlen GR010 HYBRID, amely elérte a kockás zászlót, miután a Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López által irányított 7-es rajtszámú autó súlyos balesetet szenvedett. A regnáló bajnokok ezért egy vadonatúj autó volánjánál ülve készülhetnek a spái futamra. A TOYOTA GAZOO Racing csapatának mindössze 120 kilométert kell megtennie a kölni székhelyüktől a legendás Spa-Francorchamps versenypályáig, ahol szeretnének előrelépni a WEC szezon csúcspontját jelentő Le Mans-i 24 órás verseny előtt.

Amellett, hogy a WEC sorozatban a TOYOTA GAZOO Racing egyik hazai versenyének tekinthető, Spa egyben jóemlékű helyszín is a csapat számára. A 2013-as első WEC versenyük óta a csapat hatszor nyert itt, és idén sorozatban a hatodik győzelmet tűzte ki célul Belgiumban ezen a hétvégén. A lenyűgöző sebringi debütálása után – ahol először versenyzett – Ryo egy olyan pályára tér majd vissza, ahol már megízlelte a sikereket. A European Le Mans sorozatban való szereplése során Ryo 2016-ban harmadik, majd egy évvel később második helyen tudott végezni Spában. A WEC lesz az első nagyobb sorozat, amely visszatér Spába, mióta a 7,004 kilométeres pálya egyes részeit módosították a biztonság fokozása érdekében. Az egyik legszembetűnőbb változás a félelmetes Eau Rouge és Raidillon kombinációjánál történt, amely új aszfaltot és nagyobb bukótereket kapott. A versenyzők csütörtökön futhatnak majd először a felújított pályán, méghozzá a késő délutáni 1,5 órás edzésen. A pénteki nap is mozgalmas lesz: két további edzés lesz még az esti kvalifikáció előtt, amely meghatározza a helyi idő szerint 13 órakor kezdődő szombati verseny rajtsorrendjét.

Kamui Kobayashi (Csapatvezető és a 7-es rajtszámú autó pilótája)

„A csalódást keltő eredményeket hozó sebringi verseny óta az egész csapat a pilótákkal együttműködve keményen dolgozik azon, hogy fejlődést érjünk el – így volt ez az április portimaói teszten is. Annak ellenére, hogy kezdetben nedves időnk volt, jól mentek a dolgok, és rengeteg kört tettünk meg a megbízhatósági teszteken belül, amelyek nagyon fontosan a Le Mans-i felkészülésünk szempontjából. A spái versenyre is készültünk, ami sokkal jobban fekszik az autónknak, mint a sebringi pálya, ahol a nagyobb bukkanók fokozott hatással vannak az autó egyensúlyára és teljesítményére. Arra számítunk tehát, hogy az élmezőnyben fogunk küzdeni, és mindenki teljes mértékben odateszi magát, hogy megszerezzük a szezon első győzelmét. A tavalyi Le Mans-i 24 órás óta várunk arra, hogy ismét találkozzunk szurkolóinkkal Európában, így ez egy különleges hét lesz. A szurkolók Spában mindig nagyon lelkesek és rengeteg támogatást nyújtanak nekünk – előre is köszönjük a szurkolást.”

Mike Conway (a 7-es rajtszámú autó pilótája)

„Spa egy fantasztikus helyszín, az egyik kedvencem, szóval mindig izgalommal tölt el, ha ott versenyezhetek. Az egy évvel ezelőtti állapothoz képest, amikor először versenyeztünk a GR010 HYBRID volánja mögött, sokat tanultunk az autónkról, így jobb helyzetben vagyunk abból a szempontból, hogy megértsük a reakcióit. Azóta azonban megváltozott a teljesítményünk egyensúlya, így nem vagyunk teljesen biztosak abban, hogy hol tartunk majd jövő héten. Keményen fogunk dolgozni, hogy a maximumot hozzuk ki abból, amink van, és remélhetőleg ez elég is ahhoz, hogy az élmezőnyben legyünk majd.”

José María López (a 7-es rajtszámú autó pilótája)

„Sebring igazán kiábrándító eredményt hozott, és még mindig frusztrált vagyok a történtek miatt, ezért eltökélt szándékom, hogy egy erős versennyel kárpótoljam Mikeot, Kamuit és az egész csapatot. Ez mindig egy fontos verseny, mert ez az utolsó próba Le Mans előtt, így a felkészülést jól kell végrehajtanunk, hogy a legjobb helyen állhassunk a nagy megmérettetés előtt. Remélem, versenyképesebbek leszünk, mint Sebringben, és olyan helyzetben lehetünk, hogy harcolhatunk majd a győzelemért.”

Sébastien Buemi (a 8-as rajtszámú autó pilótája)

Mindig szívesen járok Spába, hiszen azt mondhatom, hogy valószínűleg ez a kedvenc pályám. Öröm versenyezni ezen az aszfaltcsíkon, és volt olyan szerencsém, hogy korábban ötször is nyertem Spában, így ebből a szempontból is jó emlékeim vannak. A sebringi dobogónk nem volt rossz módja a szezonkezdetnek, de túl nagy volt a különbség az élmezőnyhöz képest. Remélem, hogy a teljesítményünk egyensúlya jobban kedvez majd Spában, amely sokkal inkább megfelel egy tipikus WEC pályának, és remélem, hogy jobban illeszkedik a GR010 HYBRID versenyautónkhoz.”

Brendon Hartley (a 8-as rajtszámú autó pilótája)

„Mindig izgalmas Spában versenyezni, így alig várom, hogy újra ott lehessek a GR010 HYBRID volánja mögött. A Sebringben elért dobogóval jól kezdtük a szezont a 8-as rajtszámú autóval, de a jövő héten közelebb szeretnénk kerülni az élmezőnyhöz. Eltelt néhány hét a szezon kezdete óta, és ezt az időt eredményesen használtuk fel arra, hogy felkészüljünk Spára, méghozzá egy portimaói teszttel és a gyárban elvégzett rengeteg munkával. Tehát készen állunk – most már csak meg kell néznünk, mit tartogat számunkra a híres spái időjárás.”

Ryo Hirakawa (a 8-as rajtszámú autó pilótája)

„Alig várom, hogy újra versenyezhessek Spában, ami egy fantasztikus pálya. Sebringben jól ment nekem, és kielégítő volt, hogy dobogóval kezdtem a WEC pályafutásomat. Sebring egy új pálya volt számomra, így sokat kellett tanulnom. Ellenben elég jól ismerem Spát, így ez előnyt jelent a legutóbbi versenyhez képest, ráadásul volt néhány pozitív eredményem ott a múltban, ami önbizalmat ad. Izgalmas lesz ott először vezetni a GR010 HYBRID versenygépet – alig várom, hogy beülhessek a volán mögé.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....