BMW Group

Nyilvánosságra hozták, hány autót adott el tavaly a BMW Group

2023.01.10.

„A BMW 2022-ben is megőrizte vezető pozícióját, továbbra is a világ legnépszerűbb prémium márkája volt tavaly” – írta közleményében a gyártó. 2022-ben a BMW Group világszerte 2,399,636 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített.

2022-ben a BMW Group ismét magasabb fokozatba kapcsolt az elektromobilitás térnyerésében. A korábbi célkitűzésnek megfelelően a vállalatcsoport egy év alatt képes volt több mint megduplázni tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési mennyiségét: a 2022 januárja és decembere között eladott 215 755 darab zéró emissziójú BMW és MINI modell a 2021-es mutató tükrében 107,7 százalékos növekedésnek felel meg. A BMW Group eközben fontos mérföldkőhöz is érkezett, hiszen az esztendő vége felé sorozatgyártásban készült 500 ezredik tisztán elektromos meghajtású modelljét is átadta.

„Rendkívül erős modellpalettánk a folyamatosan változó piaci környezetre adható legjobb válasz, amellyel tavaly több mint kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású modellt tudtunk értékesíteni, mint 2021-ben” – nyilatkozta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Magabiztosan valljuk, hogy 2023-ban tovább építkezhetünk erre a sikerre, hiszen tisztán elektromos modelljeinkre továbbra is kimagasló rendelésállományt látunk” – tette hozzá.

2022-ben a BMW Group világszerte 2399636 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely az előző esztendőhöz viszonyítva mindössze 4,8 százalékos csökkenés egy olyan évben, amelyben mindegyik iparágat beszállítási nehézségek sújtották, Kínában szigorú járványügyi korlátozásokat és lezárásokat tartottak fent, Ukrajnában pedig háború kezdődött. Mindezek főként az év első felére voltak hatással, az előző esztendőhöz képest alacsonyabb értékesítési mutatókat eredményezve. 2022 második felében aztán egyre erősödtek az eladások, mígnem az év utolsó negyedévében a BMW Group 651798 darab új autóval összesen 10,6 százalékos értékesítési fejlődést ért el.

A müncheni központú vállalatcsoport optimistán tekint az új évre. „2023-ban a nyereséges növekedés pályáján maradunk, az elektromos mobilitás térnyerésével a középpontban. A 2023-as esztendő célkitűzése, hogy globális értékesítési mutatónk 15 százalékát tisztán elektromos meghajtású modelljeink adják. A BMW i5 idei világpremierje hálózatról tölthető modellpalettánk újabb fontos mérföldköve lesz” – fogalmazott Pieter Nota.

A BMW márka tavaly összesen 2100692 darab (-5,1%) új autót értékesített világszerte, amellyel megőrizte vezető pozícióját a nemzetközi prémium szegmensben. A bajor prémiumgyártó a hálózatról tölthető modellek mezőnyében is gyarapodott: a világszerte eladott 372956 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autó 35,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A beszállítási nehézségek ellenére a BMW M GmbH fennállása eddigi legmagasabb értékesítési mutatójával zárta jubileumi évét. A világszerte eladott 177257 darab BMW M modell 8,4 százalékkal múlja felül a 2021-ben regisztrált értéket, ráadásul a BMW M divízió tavaly az elektromos mobilitás térnyerése felé is páratlanul nagy lépést tett.

Tavaly a MINI világszerte 292923 darab (-3,0%) új autót adott el. A hálózatról tölthető MINI modellek iránt kimagasló kereslet mutatkozott: a 60839 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell 14,3 százalékkal múlja felül a 2021-es esztendő teljesítményét, egyúttal a MINI teljes 2022-es értékesítési mutatójának mintegy 21 százalékát adja. 2022-ben a brit prémiummárka ügyfelei ismét a MINI Cooper SE modell iránt rajongtak leginkább. A vezetés zéró emissziójú élményét éltető modell tavaly 43744 példányban talált gazdára, amely az előző esztendőhöz viszonyítva 25,5 százalékos növekedés.

Abban az évben, amelyben leleplezte a világ első, tisztán elektromos meghajtású ultraluxus szuperkupéját, a Rolls-Royce Motor Cars 118 éves fennállása legmagasabb értékesítési mutatóját is elérte. A világszerte eladott 6021 darab luxusautó 7,8 százalékos értékesítési fejlődést jelent. A 2022-es sikertörténethez a Rolls-Royce Motor Cars mindegyik értékesítési régiója rekordot jelentő eladási mutatóval járult hozzá.

2022 januárja és decembere között a BMW Motorrad összesen 202895 darab robogót és motorkerékpárt adott el, amely a divízió történetének eddigi legmagasabb mutatójaként 4,4 százalékkal szárnyalja túl a megelőző esztendő teljesítményét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....