kabrió

A nyitott autózás intenzív élménye

2016.11.19.

Az új Audi A5 Cabrio* premierjével immár teljes az A5 család új generációja. A nyitott középkategóriájú modell akár négy személy számára kínálja az élvezetes autózás intenzív élményét.

Az új Audi A5 Cabrio dizájnjának megalkotásakor a Coupé karcsú formáit vették alapul az Audi formatervezői. A hátsó ablak laposabb állásával erősíti e sportos fellépést, akárcsak a karosszéria rövid túlnyúlásai és a jellegzetes „powerdome” domborulattal kiformált, hosszú, egészen a sárvédőkbe nyúló motorházfedél. Az új Audi A5 Cabrio 47 milliméterrel haladja meg elődjéét.

A klasszikus stílusú vászontető tökéletes illeszkedéssel és hatékony szigetelésének köszönhetően kiváló aeroakusztikai tulajdonságokkal bizonyul meggyőzőnek. Új komfortnyitási funkciója nagyban megkönnyíti a szériafelszereltséget bővítő akusztikai vászontető kezelését: elegendő röviden meghúzni a kapcsolót, és a tető – 15 illetve 18 másodperc alatt – teljesen automatikusan nyílik és zárul, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is.

Az új Audi A5 Cabrio karosszériaszerkezete a legszilárdabb a vetélytársak között, egyben piaci szegmensének legkönnyebb konstrukciója. Intelligens vegyes anyagfelhasználása és könnyűszerkezetes konstrukciója révén a tervezők további 40 százalékkal növelték az előd eleve tekintélyes torziós merevségét, ami az új kabrió agilis menettulajdonságainak is előnyére vált. Az új generáció akár 40 kilogrammal is könnyebb lehet a korábbinál, a 190 lóerős 2.0 TDI motorral szerelt, elsőkerék-hajtású Audi A5 Cabrio így mindössze 1690 kilogramm.

A szilárd tető hiányát a karosszéria kiegészítő merevítői és a megerősített küszöbök egyenlítik ki. A borulásos balesetek során fej-mellkas oldallégzsákok és automatikusan kiemelkedő alumíniumidomok növelik a bennülők biztonságát.

Az új Audi A5 Cabrio három motor választékával érkezik a piacra: egy 2.0 TFSI (185 kW/252 LE), egy 2.0 TDI (140 kW/190 LE) és egy 3.0 TDI (160 kW/218 LE). A piaci bevezetést követően, a későbbiekben egy 2.0 TFSI (140 kW/190 LE) és egy 3.0 TDI (210 kW/286 LE) egészíti majd ki a palettát. Az elődmodellhez képest a motorok teljesítménye max. 17 százalékkal növekedett, miközben üzemanyag-fogyasztásukat akár 22 százalékkal is csökkentették a tervezők. Mindegyik erőforrás sportos karakterrel és kulturált járással ötvözi magas fokú gazdaságosságát, ami különösen is érvényes a két hathengeres 3.0 TDI aggregátra.

Hatfokozatú manuális, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós S tronic vagy nyolcfokozatú tiptronic – minden motorváltozathoz testre szabott erőátviteli technika áll rendelkezésre. Az új A5 Cabrio alapkivitelben elsőkerék-hajtással készül, opcióként pedig a quattro összkerékhajtás ultra technikájú, illetve állandó változatával is kapható. Utóbbi a 210 kilowattos (286 LE) 3.0 TDI esetében széria.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....