Drivingcamp Hungary

Nyolc hektáros off-road pályával bővült a zsámbéki vezetéstechnikai centrum

2017.07.26.

Európa legmodernebb vezetéstechnikai és közlekedésbiztonsági központja természetes környezetben kiépített akadálypályával bővítette portfólióját. Az új tesztpálya 6 modulján a népszerű crossover kategóriájú autók tesztjére és sofőrjeik tapasztalatának fejlesztésére nyílik lehetőség, ugyanakkor a szilárd burkolatú, épített pályákhoz hasonlóan, csapatépítésre és élményautózásra is kiválóan alkalmas a terület. A sajtónapon a Suzuki Vitarától a biturbós, V8-as Mercedes G-osztályig, több egymástól eltérő terepjáró képességű autóval jártuk végig a modulokat.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

A speciális infrastruktúrával rendelkező, idén 5 éves drivingcamp Hungary tovább erősíti piaci pozícióját, valamint képzési tematikáját bővíti az említett off-road pálya bevonásával. Az eddig 132 ezer négyzetméteren operáló létesítmény további 8 hektáros területtel bővült, ezáltal a legdinamikusabban fejlődő járműkategória (SUV) tulajdonosai számára jóval szélesebb spektrumú program kínálatára nyílt lehetőség a Budapesttől 24 km-re fekvő területen.

A terepező taktika és a jármű adottságok együttesen fontosak  - előbbi tanulható, utóbbi inkább pénztárca függő. Sajnos ezért látunk nagy értékű autó tulajdonosokat enyhe terepen is elakadva - képre kattintva galéria nyílik

A 2012-es nyitás után a bázishoz tartozó off-road pályán olyan modulokon oktattak eddig a Német Biztonsági Tanács (DVR) által minősített instruktorok, melyekhez speciális terepjáró-képességekkel rendelkező autók voltak szükségesek, hiszen a különböző nehézségi fokozatú köves, vagy földes tereppályák, valamint a spanyol lépcső és a mesterséges gleccser-patak leküzdésére a 4x4-es SUV-ok szűk szegmense alkalmas csak. Mostantól magánszemélyek és céges flották is próbára tehetik a túlnyomó részt városban használt autójukat, ugyanis az új modulokra már az emelt hasmagasság és az összkerék-hajtás is elegendő.

Házigazdáink: Zsurzs Jenő - senior instruktor (b), Varga Gergely - senior instruktor, Csörgő László - head instruktor, és Marton Krisztina - értékesítés és marketing

A bemutatón felsorakozott járműpaletta jól demonstrálta, hogy a csúcskategóriát képviselő 422 lóerős, V8-as Mercedes-Benz G 500-as és Range Rover Discovery Sport mellett a városi crossoverek (Audi Q3, és Q5), az igásló hírében álló haszongépjárművek (Isuzu D-Max) és az eladási listavezető, nem prémium kategóriás SUV-ok (Suzuki Vitara) is helytálló teljesítményt nyújthatnak a pálya moduljain. Ennek azonban nélkülözhetetlen feltétele, hogy a terepjárás íratlan szabályai szerint közlekedjünk, ha letérünk az aszfaltról, mint például „nem kell erőből nekimenni a feladatnak, mert a lendület a terepjáró barátja” – tudtuk meg Csörgő László, vezető instruktortól.

Az új pálya lényege, hogy a SUV (Sport and Utility Vehicle) kategóriába eső járművek, azaz főként a városban használt terepjárók adottságait és határait tulajdonosaik feltérképezhessék

A szakavatott tréner gárda vezetésével az első állomásunk az ún. „lépegető” akadály volt. A síkban eltolt mélyedések a száraz időjárásnak köszönhetően csak abból a szempontból jelentettek kihívást, hogy megfelelő pedálkezeléssel és mérsékelt tempóval haladjunk át rajtuk, dagonyázós körülmények között viszont már más a helyzet. Ha laza a talaj felszíne, a farönkök által határolt terület előtt és után a jármű nyomatékának ideális kihasználása, azaz alacsony motorfordulat tartása által haladhatnak.

A következő feladat a meredek emelkedőn és csúszós lejtőn áthaladás, valamint a vizes árkon átkelés volt, melynek kulcseleme, a víz, ezúttal igazoltan volt távol. Az akadály leküzdése esős, sáros körülmények között korántsem lett volna olyan egyszerű, mint a dinnye szezon közepén, hiszen itt már komoly előnyt jelenthet a lejtmenetvezérlő, az orr kamera és nem árt tudni, milyen gázlómélységgel rendelkezik a járművünk.

A harmadik állomás iskolapéldája annak, hogy a mértékletes tempó és a precíz pedálkezelés szinte mindig a haladás kulcsa az úttalan utakon. A kiemelkedő púpok okozta terhelésváltás következtében a jobb hátsó kerék rendszerint elemelkedik a földtől. A lassú tempó és kimért gázadagolásé ilyenkor a főszerep, valamint az intelligens összkerék-hajtásé, mely a legjobb tapadási együtthatóval rendelkező kerékre küldi a nyomatékot. Ellenkező esetben – mint ahogy a mellékelt kép is mutatja – csak kipörög a kerék és nem halad az autó, amit csak akkor követ el az ember, ha nem tudja, hogy a fordulatszám emelkedésével csökken a véglehajtási nyomaték.

A zöldmezős tereppálya utolsó eleme az átbillenő félmérleghinta volt, mellyel, nagy valószínűséggel ritkán találkozunk természetes terepviszonyok között, de a feladat abszolválásához szükséges körültekintés, és bizalom a jármű képességeiben jól jöhet a későbbiekben. Merthogy a 30 százalékos oldaldőlést és annak kezelését a régi pálya moduljain tesztelhettük, mint ahogy a felkapaszkodást és leereszkedést az 50-70, vagy akár 80 százalékos siratófalon. Az emelkedő-lejtő százalékban megadásánál nem árt tudni, hogy ha 100 százalékos emelkedővel állunk szembe, akkor 100 méter hosszon 100 méteres szintkülönbség vár ránk, így 45 fokos dőlésszögű a domborzat lankája, melyre fel kell küzdenünk a masinát.

Egy kompakt (4 órás) off-road tréning ára 44.900 forint, a standard 6 órás és intenzív 8 órás képzésekért 60 illetve 80 ezer forintot kell fizetni, melynek részleteiről bővebb infót itt olvashatnak. Az immár 220.000 négyzetméteren működő zsámbéki létesítmény a térség és Európa legnagyobb és legmodernebb vezetéstechnikai központja. Legyen szó csupán élményről, vagy a mindennapokban is hasznos vezetéstechnikai praktikákról, egyedülálló adottságaival és 10 fős tréner csapatával kezdőknek és tapasztalt sofőröknek egyaránt hasznos (és akár életmentő) tudásanyagot tartogatnak a Drivingcamp Hungary új és régi moduljai.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.21
A szabadkereskedelem melletti elkötelezettségét hangoztatta Donald Trump amerikai elnökkel tartott....
2025.04.21
Svájcban már bevált: az útjavítás forradalmian új lehetőségei, idegesítő torlódások és kígyózó....
2025.04.21
A McLaren ausztrál versenyzője nyerte a Forma-1-es Szaúdi Nagydíjat, ezzel átvette a vezetést a....
2025.04.20
Régi panel, hogy nincs új a nap alatt, legyen az akár EV autó drónnal kombinálva. ..
2025.04.20
A Szolnoki Törvényszéken másodfokon, jogerősen lezárult a Karcagi Járásbíróság elmúlt évtizedének....
2025.04.20
Meglepő adalékanyaggal, rizshéjjal gazdagítja az Arona modelljébe beépített alkatrészeit a Seat. ..
2025.04.20
Akár több héttel is számolnia kell annak, aki ilyen autó vásárlásán töri a fejét. ..
2025.04.20
Városi terítőjártaként, agglomerációs használatra jó ajánlat a Toyota elektromos kisáruszállítója,....
2025.04.20
Egész napos élményre lehet számítani április 26-án. ..
2025.04.20
Kelemen István rajzával kívánunk minden kedves olvasónknak és partnerünknek kellemes húsvéti....