alfa romeo
A kép nem az új Giuliát ábrázolja, csupán illusztráció
Az Alfa Romeo a közeljövőben bemutatandó nyolc új, vagy alaposan átdolgozott modelltől várja azt, hogy ismét fontos szereplőjévé váljon a prémium márkák piacának. Összesen ötmilliárd eurót költenek a fejlesztésekre. Harald J. Wester, a gyártó vezérigazgatója Michiganben, a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) központjában ismertette a terveket 2018-ig.
Az Alfa Romeo modellpalettája jelenleg csak négy modellből áll: a Punto alapokra épített Mitóból, a kompakt Giuliettából, a 4C sportautóból és nyitott változatából, a 4C Spiderből. Immár hivatalos, hogy 2015 negyedik negyedévében csatlakozik a kínálatba a 3-as BMW ellenfelének szánt Giulia, amely a német vetélytárshoz hasonlóan hátsókerék-meghajtású lesz.
2016-ban utód nélkül szűnik meg a Mito, de az azt követő két évben már két alsó-középkategóriás modellje lesz a márkának, ezen kívül megérkezik az 5-ös BMW vetélytársának szánt nagyobb limuzin, és két szabadidő-autó is. Egy új sportkocsit is terveznek, amely valószínűleg a Giuliára épülne. Minden új modellből lesz QV kivitel, ami a sportváltozatot jelöli.
Öt új motort, három benzinest és két dízelt fejlesztenek ki az új típusok számára, mindkét motorfajtából lesz egy-egy hathengeres, a többi kettővel kevesebb hengerrel bír majd. A pletykák szerint a V6-os legerősebb változatának teljesítménye az 500 lóerőt is megközelíti majd, ez bizonyára az M5-ös BMW ellenfelébe kerül majd bele.
Az új modellek jellemzője lesz a kategória legjobb súly-lóerő aránya, az 50-50 százalékos súlyelosztás, az egyedi technikai megoldások alkalmazása, és a jellegzetes olasz dizájn. Minden új Alfa Romeót és a motorokat is Olaszországban gyártják majd.
Az Alfa Romeo abban reménykedik, hogy a tavalyi 74 ezerről 2018-ig 400 ezerre tornássza fel az eladásokat.