kínai autóipar
Ez év áprilisában megkezdődhet a GAC GS5 kínai crossover értékesítése Oroszországban. helyesebb persze úgy fogalmazni: visszatér az orosz piacra márka. Az SUV-ot ugyanis egyszer már piacra dobták Oroszországban, még 2020 szeptemberében történt. 2021 októberére azonban a márkakereskedők kifogytak az autókból, a kínaiak pedig azóta nem szállítottak újabbakat.
A Chinese Automobiles szerint azonban a GAC Motor vissza akar térni a GS5 crossover modellel az orosz piacra, méghozzá már a jövő hónapban. Sőt, a márka képviselői azt mondják, a crossover valójában soha nem hagyta el Oroszországot. Ám egyelőre a márka adós a magyarázattal, mi volt az értékesítés leállításának oka.
Az újra megjelenés hátterével kapcsolatban már jóval kevesebb a kérdőjel. A kínaiak meglátták a piaci rést azok után, hogy a legnagyobb autógyártók csatlakoztak az Ukrajna elleni orosz agressziót követő nemzetközi szankciókhoz, és leálltak a gyártással, illetve felfüggesztették a szállításokat Oroszországba.
Ami konkrétan a GAC GS5 modellt illeti, a kínai SUV csaknem 4,7 méter hosszú, motorháztetője alatt pedig az egyetlen forgalmazott, 1,5 literes, 137 lóerős turbómotor található. A modell választható kézi és automata sebességváltóval.
A nagy visszatérés pikantériája, hogy a crossover ára úgy duplázódott meg mára, hogy az elmúlt hat hónapban tényleges eladásokra nem is került sor az Orosz Föderációban.
2021 októberében a GAC GS5 alapára 1.658.900 volt. Most az alapár 2.099.000 rubelre nőtt. A csúcskategóriás változat ára pedig 2.559.000 rubelről 2.926.900 rubelre emelkedett.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!