Egy újabb kínai autómárka, a Li Auto kezdte meg a külföldi terjeszkedést, és Üzbegisztánt választotta ugródeszkának a globális álmok valóra váltásához.
A statisztikai kimutatásokból arra lehet következtetni, hogy a kínai autóipar alig három év leforgása alatt gyakorlatilag felfalta az orosz autópiacot, teljesen betöltve a nyugati és távol-keleti autómárkák által hagyott űrt.
A Volvót és a Lotust is birtokló kínai autógyártó adózott eredménye 9,29 milliárd jüan (1,29 milliárd dollár) lett az idei első fél évben, ami 14 százalékos csökkenés éves összevetésben.
Két-három éve lépett az autóipar mezejére hazánkban elsősőrban a mobiltelefonjairól ismert kínai technológiai óriás, a Xiaomi, és minden kezdeti apróbb probléma ellenére ebben az iparágban is rendkívül sikeres, és lendületes fejlődik.
A kínai autógyártók példátlan intézkedéseket hoznak az üzletrontó „fekete PR” kampányok ellen, amelyek egyre komolyabb károkat okoznak az iparágnak.
Komoly zuhanással kezdte az évet a kínai autópiac: januárban 12,1 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint az előző év első hónapjában, amit történelmi esésnek minősít a kínai szaksajtó.
Univerzális interaktív EV-adatbázist hoztak létre Kínában. A mindenki számára hozzáférhető adatbázisnak feltehetően párja nincsen a világban: mintegy kétmillió adatot tartalmaz, és valós időben követ nyomon minden változást, amely az elektromos autópiacot érinti.
A magyar EU-elnökség versenyképességi prioritásaival összhangban november 26-án Budapesten kerül megrendezésre a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal esemény - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.
Az Avtostat elemzői szerint az oroszok több mint 39,2 ezer Chery logóval ellátott autót vásároltak 2022-ben. Ez ugyan 2%-os keresletcsökkenést jelent a 2021-es eredményhez képest, ennek ellenére mégis az első helyet jelenti az eladásokat tekintve az Oroszországban jelen lévő kínai autómárkák...
Aerodinamikai szuperadottságokkal mutatkozott be a Nio EC7 elektromos crossover.