WRC
Sébastien Ogier pénteken nem tudta megmutatni a Mexikó-ralin, hogy mire képes, mert másodikként rajtolva neki is takarítania kellett a poros, köves pályákat a többiek előtt. Szombaton viszont a mezőny közepén rajtolhatott, ami meg is látszott a teljesítményén: négy szakaszt is megnyert, és az élre állt közel 36 másodperces előnnyel a második előtt.
„Ez egy tökéletes nap volt. Olyan keményen nyomtam, ahogy csak tudtam, a legtöbb helyen a tapadáshatáron autóztunk, ami kifizetődött Jól éreztem magam az autóban, nagyon keveset hibáztam, a 12-es és a 13-as pálya szinte tökéletesen sikerült. Délutánra kissé elkopott a gumink, és nagyon meleg lett az autóban, ezért akkor már némileg vissza kellett vennem a tempóból, hogy kíméljem magamat és a technikát is. Szerencsére semmi sem romlott el, büszkék lehetünk erre a napra” – nyilatkozta szombat este a szezonbeli második győzelmére készülő Ogier.
A francia mögött csupa csalódott pilóta következik a rangsorban, legfőképpen egykori csapattársa, az erre a futamra visszatért Sébastien Loeb. A Citroën kilencszeres világbajnoka az első helyről esett vissza az ötödikre a bal első defektes kerék miatt, amelyet talán nem is kellett volna a gyorsaságin kicserélnie, mert akkor jóval kevesebb időt vesztett volna, mint a bő két perc. Egyébként Loeb szenzációsan vezette a C3 WRC-t, ha nincs a defekt, akkor csak pár másodperccel állna Ogier mögött az összetettben. Mindenesetre így is bizonyította a 44 éves legenda, hogy az öt év kihagyás ellenére nem kopott meg a gyorsasága.
Loeb csapattársa, Kris Meeke az egyetlen, akinek még halovány esélye van a győzelemre, ha nem történik semmi váratlan Ogier-vel. Az északír versenyző jó ritmusban vezette a Citroënjét, de háromszor is megpördült szombaton, ami összességében több mint fél perc hátrányt jelentett számára.
A pénteki napon még az élen álló Dani Sordo ugyanazt a követ találta el, mint Loeb, és ugyanúgy defektet is kapott, ő azonban nem állt meg kereket cserélni, ezért azon a pályán csak fél perc hátrányt szedett össze. Összességében 46 másodperc a hátránya Ogier mögött, de a dobogó azért biztosnak tűnik számára, mert csapattársa, Andreas Mikkelsen további 41,6 másodperccel van lemaradva mögötte. A norvég egész nap nem tudott szakaszgyőzelem közelébe kerülni, nem is volt elégedett a kocsi beállításaival és a saját teljesítményével sem. Még a vezetési stílusán is megpróbált szombaton változtatni, több-kevesebb sikerrel.
Pénteken a legjobb toyotás Ott Tänak volt, aki a harmadik helyen állt az összetettben a nap végén. szombaton viszont fel kellett adnia a versenyt, mert a motor turbóhiba miatt elgyengült a Yaris WRC-ben: „olyan, mintha 20 lóerő maradt volna a 380-ból” – nyilatkozta a csalódott észt.
Nem volt jó napja a bajnokságot vezető Thierry Neuville-nek sem, aki elsőként rajtolva ma is takaríthatta a pályákat a többiek előtt, emellett többször hibázott is, és egy lassúdefektet is kapott. A napi első gyorsaságin azért is vesztett egy percet, mert egy vízátfolyás után leállt a motorja, és egy percig nem tudta újraindítani. Hatodik helye ennek tükrében nem is olyan rossz, és vasárnap a Power Stage-en is szerezhet még bónusz pontokat.
Két WRC2-s R5-ös autó mögött áll Jati-Matti Latvala a kilencedik helyen a Toyotával. A finn tegnap elromlott a generátor, ezért nagy időbüntetéssel tudta csak folytatni szombaton a versenyt. Vasárnap csak három szakasz vár a mezőnyre, az össztáv 46,46 kilométer lesz.
A Mexikó-rali állása két szombat este:
1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
3h25m03.1s |
2 |
Kris Meeke, P.Nagle |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
35.9s |
3 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
46.8s |
4 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m28.4s |
5 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
2m19.7s |
6 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
4m44.6s |
7 |
Pontus Tidemand, J.Andersson |
Skoda Motorsport |
Skoda |
9m24.2s |
8 |
Gus Greensmith, C.Parry |
Ford |
15m06.8s |
|
9 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
15m59.6s |
10 |
Pedro Heller, P.Olmos |
Ford |
21m43.0s |