WRC

Ogier hibázott, Tänak előnye behozhatatlannak tűnik

2018.08.19.

A Német-rali szombati napján továbbra is Ott Tänak diktálta a tempót a Toyotával, legnagyobb vetélytársa pedig egy hiba miatt vesztett közel két percet.

Ott Tänak 43,7 másodperces előnnyel várhatja a Német-rali utolsó napját, miután szombaton is hibátlanul vezetett, bár gyorsaságit ezen a napon nem nyert. Egyedül Ogier tartotta vele az élen a lépést a Forddal, az ötszörös világbajnok hátránya az első négy szombati gyorsasági után csak 1,8 másodperccel nőtt meg, így 14,3 másodperc volt. Ogier elmondása szerint a határon vezetett, elégedett volt a Fiestával is, de így sem tudott faragni a hátrányából Tänakkal szemben, aki nagyon ráérzett a német pályákra és a Toyota Yaris WRC-re.

Ogier versenye akkor pecsételődött meg, amikor délután másodszor mentek végig a legendás katonai tankgyakorló pályán, a Panzerplattén, és a bal első kerékkel nekiment egy sziklának, így kereket kellett cserélnie. Több mint 100 másodpercet vesztett, és a másodikról a kilencedik helyre esett vissza, de a nap végére két hellyel előrébb került.

„Elképesztően jó harcot vívtunk Sebbel. Nagyon keményen nyomtuk a gázt, bár délelőtt nem éreztem magam túl kényelmesen az autóban, kemény reggel volt. Tudtam, hogy nem olyan lesz, mint pénteken: sok olyan rész volt, ami új volt nekem ezzel az autóval, így alkalmazkodnom kellett, ezen kívül a kocsi is alulkormányzottabban viselkedett. Délután jobban éreztem az autót, ezeket a pályákat már élveztem. Beváltak azok a változtatások, amiket az ebédidőben végrehajtottunk, jó irányba indultunk el, sokkal könnyebb lett vezetni a Yarist. Most már egész tetemes előnyünk van, holnap szép pályák várnak ránk, csak az a dolgunk, hogy élvezzük” – nyilatkozta Tänak a nap végén.

„Olyan keményen nyomtam, ahogy csak lehet. Minden rizikót bevállaltam, mert már nincs vesztenivalóm. Kiábrándító, sírni volna kedven. Olyan sok energiát fektettünk be ebbe a hétvégébe, de úgy tűnik, mégsem válik a hasznunkra” – nyilatkozta a csalódott Ogier.

A harmadik helyért Dani Sordo és Jari-Matti Latvala vív szoros csatát. A Hyundai spanyolja három gyorsaságit nyert meg a katonai pályákon, míg a Toyota finnje kettőt az országúti pályák közül. A világbajnoki pontverseny éllovasa, Thierry Neuville nem találta a ritmust a Hyundai volánjánál, csak a negyedikként zárta a napot, amiben az is közrejátszott állítása szerint, hogy végig a világbajnokságra gondolt, így nem mert nagy kockázatokat vállalni. A csapata visszaszerelte a tegnap kicserélt váltót és differenciálművet az i20 WRC-be, de ez sem segített.

Esapekka Lappi a harmadik számú Toyotával az ötödik helyen áll, Andreas Mikkelsen pedig a hatodik a Hyundai-jal. A norvég egész nap azzal küzdött, hogy a vezetési stílusát az i20 WRC-hez igazítsa, ugyanis meg kellett tanulnia, hogy nem fékezhet kanyarodás közben.

Teemu Suninen, Mads Østberg és Craig Breen zárja a sort a WRC-k között, utóbbi az utolsó pályán kitörte a Citroën C3 WRC bal hátsó futóművét, de három kerékkel is jó tempót (néhol 160 km/órával is ment) diktálva eljutott a célig, persze azért sok időt vesztett. Elfyn Evans még rosszabbul járt ugyanabban a balkanyarban, ő lecsúszott az útról is, és kitörte a Ford Fiesta bal első felfüggesztését.

Vasárnap már csak három gyorsasági és 72 kilométer száguldás vár a mezőnyre, az utolsó a bónusz pontokért zajló TV Bosenberg Power Stage lesz.



Az állás szombat este:

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2h56m21.8s

2

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

32.6s

3

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

57.0s

4

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

1m34.6s

5

Teemu Suninen, M.Markkula

M-Sport World Rally Team

Ford

1m54.5s

6

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m59.1s

7

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

2m35.0s

8

Marijan Griebel, A.Rath

Marijan Griebel

Citroen

10m13.9s

9

Jan Kopecky, P.Dresler

Skoda Motorsport II

Skoda

12m42.4s

10

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Skoda Motorsport II

Skoda

12m45.9s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.25
Merész jósolni, pláne az autók világában, de több cég is megteszi, lássuk, mi lett a kamionos....
2024.05.25
A szombati időmérő edzésen megszerezte az első rajthelyet, majd mindkét futamot megnyerte a címvédő....
2024.05.25
A BMW főnöke a Kínából érkező autókra kivetett büntetővámokra figyelmeztet.   ..
2024.05.25
A BMW Motorrad a Comói-tónál található Villa d'Este festői háttere előtt bemutatja legújabb....
2024.05.25
Lássuk, miben törtek most az élre szomszédaink.   ..
2024.05.25
A Bridgestone Tatabánya csatlakozott a Hungarian Business Leaders Forum által működtetett EU....
2024.05.25
Élményautózás és más programok várták a Ments Életet Közhasznú Alapítvány által támogatott....
2024.05.25
Geopolitikai feszültségek, lassuló kereslet és szabályozási bizonytalanságok nehezítik a közlekedés....
2024.05.25
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve ismét az első helyen végzett a győri Széchenyi István....
2024.05.25
A görög autópiacon októberben a Suzuki Vitara volt a legkeresettebb autó, az esztergomi szabadidő-....