WRC

Ogier vezet a szezonnyitó Monte-Carlo-ralin

2020.01.24.

A hatszoros világbajnok hamar összeszokott új autójával, a Toyotával, és hetedik itteni győzelmére hajt. A jelenlegi világbajnok Ott Tänaknak nem ment ilyen jól, hatalmasat bukott a Hyundai-jal, és kiesett.

Sébastien Ogier három különböző márkával (Volkswagen, Ford, Citroën) már hat győzelmet szerzett pályafutása során Monte-Carlóban, most a negyedik márkával a hetedik sikerre is jó esélye van, nyolc gyorsasági után ugyanis vezeti az összetettet. Igaz, az előnye mindössze 1,2 másodperc régi-új csapattársa, Elfyn Evans előtt, aki a tavalyi szezon után az M-sporttól érkezett a Toyotához. A harmadik helyen a legjobb Hyundai pilóta, Thierry Neuville áll mindössze 5,2 másodperc hátrányban.

A nap legnagyobb meglepetése a világbajnok Ott Tänak kiesése volt, aki a negyedik szakaszon (Saint-Clément – Freissinières) nagy sebességgel zuhant be az árokba új autójával, a Hyundai i20 WRC-vel. A balesetet a túlzott tempó és az okozra, hogy az autó elpattogott az útegyenetlenségen egy enyhe balkanyarban, kissé elemelkedett az aszfalttól és egy pillanatra elment a tapadása. Bár 100 métert zuhant, többször felborult és totálkárosra tört, az észt pilótának és navigátorának szerencsére nem esett baja, bár az éjszakát megfigyelésen a helyi kórházban töltik.

A pénteki napot a Toyota két versenyzője, Ogier és Evans uralta a néhol havas, néhol nedves, de főképp száraz, aszfaltos francia hegyi utakon. Evans megnyerte mind a három gyorsaságit délelőtt, de így is csak 3,3 másodperces előnyt tudott kiautózni csapattársával szemben. Ogier délután vágott vissza, amikor is két gyorsaságit is megnyert a száradó pályákon, és az élre állt.

„Összességében elégedett vagyok a napommal. Reggel kicsit óvatosan vezettem, mert a jégkémeim arra figyelmeztettek, hogy veszélyesen csúsznak a pályák néhány helyen” – nyilatkozta a francia. „Délután kicsit változtattunk a beállításokon, konzultáltunk a jégkémekkel, és ezek után már magabiztosabban tudtunk menni. Féltünk, hogy nem lesz optimális a gumiválasztásunk, de végülis nem volt rossz, mivel szárazabb volt a második szakasz, mint vártuk. A különbségek nagyon kicsik, de ettől még jó dolog az élen állni” – tette hozzá.

Evans azt nyilatkozta, hogy azért ment kicsit óvatosabban délután, mert az autók a kanyarlevágásoknál elég sok sarat hordtak fel a pályára.

A nap utolsó gyorsaságiját Thierry Neuville nyerte, aki csütörtökön a két éjjeli szakasz után még vezette az összetettet. Különösen a csütörtöki második, részben havas-jeges gyorsaságin vezetett lenyűgözően, ahol 25 másodpercet adott a második leggyorsabbnak, de volt, aki egy percet kapott tőle. Aztán péntek délelőtt már nem érezte komfortosan magát a Hyundai-ban, és fokozatosan esett vissza az összetettben, egyszerűen nem tudta tartani a Toyoták tempóját. A belgát az is visszavetette kissé, hogy a szokásos jégkéme, Bruno Thiry lebetegedett, ezért Dani Sordo ugrott be a helyére, aki nem szokott ehhez a feladathoz, és voltak közöttük kommunikációs nehézségek is.  

A harmadik Hyundai-jal a kilencszeres világbajnok Sébastien Loeb nem tudott maradandót alkotni, nyolc szakasz után több mint egy perc hátrányban áll a negyedik helyen, pedig komoly hiba nélkül teljesítette a gyorsaságikat. Bár Loeb már hétszer nyert Monte-Carlóban, ezúttal nem találta el a gumiválasztást, és saját bevallása szerint sem tudott olyan tempóban menni, mint az élen álló trió.

Viszont a negyedik helye nincs veszélyben, mert az ötödik helyen álló Esapekka Lappi 50 másodperccel áll mögötte. A vb-ről kiszállt Citroëntől érkezett finn még nem tudott teljesen összebarátkozni új autójával, a Ford Fiesta RS WRC-vel. Folyamatosan úgy érezte, hogy jó időket fut, de mindig, amikor meglátta az eredményeket a célban, csalódott lett. Egyszer a mezőre is becsúszott, de nem sérült meg a Fiesta.

A Toyota tini pilótája, a tavalyi WRC2 világbajok Kalle Rovanperä okosan versenyzett, elsősorban a tapasztalatszerzésre koncentrált, és csak délután kezdte keményebben nyomni a gázt, ahogy egyre jobban összeszokott új autójával, a Toyota Yaris WRC-vel. Most az összetett hatodik helyén áll, megelőzve a szintén Toyotát hajtó fiatal japánt, Kacuta Takamotót.

Az állás péntek este:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1h43m31.5s

2

Elfyn Evans, S.Martin

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1.2s

3

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

6.4s

4

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m06.9s

5

Esapekka Lappi, J.Ferm

M-Sport Ford WRT

Ford

1m57.2s

6

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2m19.2s

7

Takamoto Katsuta, D.Barritt

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

5m18.7s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.23
Török Tivadar Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.02.23
Legalábbis Magyarországon és szinte egész Európában. Pedig 1941 előtt még nálunk is bal oldali....
2020.02.23
Tervezett pályájuk élettartamának felénél járnak a december 6-án pályára állított ATL 1 és SMOG-P....
2020.02.23
Az állami támogatások növelésével lehetne felpörgetni az elektromos autók piacát, szakértők szerint....
2020.02.23
A tamási rendőrök befejezték annak az ügynek a vizsgálatát, melyet egy 40 éves felsőnyéki férfival....
2020.02.23
Második születésnapjával egyidejűleg a CUPRA megnyitotta a márka új központját, a CUPRA Garage-t,....
2020.02.23
Romain Grosjean a Forma 1 világának egyedi arca és bár sokan szurkolnak neki, legalább annyian nem....
2020.02.22
Milyen autót vegyek? – érkezik sokszor a kérdés, a válasz természetesen: Attól függ! ..
2020.02.22
2018-ban Franciaországban 175 személy vesztette életét közúti balesetben úgy, hogy a balesetben egy....
2020.02.22
Vandita Sariya Indiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....