ICDP

Ok nélkül fél(t) az autóipar a ride-sharingtől!

2020.01.06.

“A ride-sharing az autóipar ellensége.” – mondták sokan és sokszor az UBER és társai megjelenésekor. Ez kétségtelenül így is tűnt, viszont mára máshogyan fest a helyzet. Jelenleg sokkal inkább úgy tűnik, hogy a személyszállítást szervező appok sokkal inkább a taxi-iparra voltak hatással, mint az autóiparra.

Mi a helyzet jelenleg az UBER háza táján? Nemrég adták közre statisztikájukat, mely szerint az utóbbi két évben 6000 alkalommal történt szexuális zaklatás valamelyik általuk szervezett út során, emellett pedig 58-an balesetben vesztették életüket, 9 embert pedig megöltek egy utazás során. Ennek hatása a részvényeik árán is meglátszott, a 45 dolláros kibocsátási árhoz képest 28 dollárra zuhant egy részvény ára. Emellett szintén fontos, hogy engedélyüket felfüggesztették Londonban és bár ennek ellenére tovább üzemelnek, kérdéses a dolog kimenetele.

Kína, ahogy minden iparág számára, az utazásszervezők számára is fontos. Rossz hír számukra, hogy egy nemrég a TalkingData által publikált statisztika szerint a sofőrök és az utasok száma is visszaesőben van. Előbbiek száma már az ötödik negyedéve csökken több, mint 20 százalékkal, de az utasok is egy éve fogynak ilyen ütemben. A helyi szinten legnagyobb számító Didi tavaly 1,4 milliárd dollárt veszített, elsősorban amiatt, hogy a sofőröknek egyre kevésbé érte meg munkába állni, emiatt pedig a szolgáltatás színvonala is csökkent, elsősorban a hosszabb várakozási idők és az egyre több lemondott fuvar miatt.

Szintén érdekes a helyzet New York-ban. A taxik díjai, például repülőtéri fuvar esetében rettenetesen hosszú ideje változatlanok, pedig az ottani taxizás komoly befektetés volt egy időben. Egy ilyen engedély nemrég még 1 millió dollárba került, míg manapság 200.000 dollárért megszerezhető.

Tehát a harc sokkal inkább a taxitársaságok és az applikációk között folyik. Utóbbiaknak fel kell építeniük egy olyan modellt, ahol megéri náluk dolgozni. A magasabb viteldíjak értelemszerűen kerülendők, de kérdéses, hogy találnak-e megfelelő megoldást. Az autóipar számára pedig inkább az az érdek, hogy találjanak is megoldást, mert úgy fognak több és újabb autót vásárolni. Félelemre semmi ok!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.09.25
Amióta van automobil, azóta versenyeznek és túráznak vele. Néhány klasszikusról már korábban....
2022.09.25
Az elektromos Hummer iránti hatalmas kereslet lekötötte a cég minden termelő kapacitását, ezért úgy....
2022.09.25
Az elektromos autók megoldást jelentenek a téli energiahiányra? Az Egyesült Államokban egy orvos a....
2022.09.25
A hármas karambol a sztráda Budapest felé vezető oldalán történt, a 60-as kilométernél - írja a....
2022.09.25
Az ausztrál Jack Miller bizonyult a legjobbnak a gyorsaságimotoros-világbajnokság....
2022.09.25
Szegényebb lett az autók világa, mióta eltűnt megannyi patinás márka. Nemrég feltámadt az MG, de....
2022.09.25
Kontinensbajnoki címét megvédve negyedszer lett Európa-bajnok vasárnap Kiss Norbert, a Révész....
2022.09.25
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hány lóerős? ..
2022.09.25
A tűzeset a főváros felé vezető oldalon történt - írja a Katasztrófavédelem honlapja. ..
2022.09.25
Két nagyszabású dunántúli vasútfejlesztés előkészítése kezdődhet meg - közölte a Technológiai és....