ICDP

Ok nélkül fél(t) az autóipar a ride-sharingtől!

2020.01.06.

“A ride-sharing az autóipar ellensége.” – mondták sokan és sokszor az UBER és társai megjelenésekor. Ez kétségtelenül így is tűnt, viszont mára máshogyan fest a helyzet. Jelenleg sokkal inkább úgy tűnik, hogy a személyszállítást szervező appok sokkal inkább a taxi-iparra voltak hatással, mint az autóiparra.

Mi a helyzet jelenleg az UBER háza táján? Nemrég adták közre statisztikájukat, mely szerint az utóbbi két évben 6000 alkalommal történt szexuális zaklatás valamelyik általuk szervezett út során, emellett pedig 58-an balesetben vesztették életüket, 9 embert pedig megöltek egy utazás során. Ennek hatása a részvényeik árán is meglátszott, a 45 dolláros kibocsátási árhoz képest 28 dollárra zuhant egy részvény ára. Emellett szintén fontos, hogy engedélyüket felfüggesztették Londonban és bár ennek ellenére tovább üzemelnek, kérdéses a dolog kimenetele.

Kína, ahogy minden iparág számára, az utazásszervezők számára is fontos. Rossz hír számukra, hogy egy nemrég a TalkingData által publikált statisztika szerint a sofőrök és az utasok száma is visszaesőben van. Előbbiek száma már az ötödik negyedéve csökken több, mint 20 százalékkal, de az utasok is egy éve fogynak ilyen ütemben. A helyi szinten legnagyobb számító Didi tavaly 1,4 milliárd dollárt veszített, elsősorban amiatt, hogy a sofőröknek egyre kevésbé érte meg munkába állni, emiatt pedig a szolgáltatás színvonala is csökkent, elsősorban a hosszabb várakozási idők és az egyre több lemondott fuvar miatt.

Szintén érdekes a helyzet New York-ban. A taxik díjai, például repülőtéri fuvar esetében rettenetesen hosszú ideje változatlanok, pedig az ottani taxizás komoly befektetés volt egy időben. Egy ilyen engedély nemrég még 1 millió dollárba került, míg manapság 200.000 dollárért megszerezhető.

Tehát a harc sokkal inkább a taxitársaságok és az applikációk között folyik. Utóbbiaknak fel kell építeniük egy olyan modellt, ahol megéri náluk dolgozni. A magasabb viteldíjak értelemszerűen kerülendők, de kérdéses, hogy találnak-e megfelelő megoldást. Az autóipar számára pedig inkább az az érdek, hogy találjanak is megoldást, mert úgy fognak több és újabb autót vásárolni. Félelemre semmi ok!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....