Opel

Opel Astra teszt: 3 hengerrel az igazi

2020.08.26.

A tavaly felfrissített K Astra olyant tud, amit korábban egyik Astra sem: nincs ki mind a négy hengere! Sebaj, ettől még lehet jó kocsi. Nézzük!

 

A Magyarország Autója 2020 díjra jelölt Opel Astra a magyar autópiac egyik legfontosabb modellje immár két évtizede. Legújabb változata csakis háromhengeres Opel-motorokkal, ötajtós, illetve kombi változatban érkezik, akár kilenc fokozatú automatikus váltóval szerelve. Ezerkettes, 145 lovas, kézi váltós, ötajtósként tettük próbára.

astra2

Hogy néz ki?

Szép tradíciót folytat a ráncfelvarrott Opel Astra: a hatékonyság és az aerodinamika bajnokáét. 0,26-os alaktényezőjével vezeti kategóriáját az ötajtós – legalábbis az Opel sajtóanyaga szerint -, az újdonság légellenállásán is javítottak burkolt padlólemezzel és aktív hűtőzsalukkal. Ugyanilyen példamutató az új, különösen takarékos 13 watt fogyasztású LED-fényszóró (amelynek alkalmazása 1 grammal csökkenti kilométerenként az autó szén-dioxid-kibocsátását), a gyalogosokat is felismerő gyorsabb processzorral szerelt frontkamera, a digitális tolatókamera és a modern, továbbfejlesztett multimédiás szórakoztató és információs egység. Az elektronikus segítők bőséges kínálatában van adaptív sebességszabályzó, követési távolság kijelző, figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékkel, jelzőtábla- és sávtartó-asszisztens, parkolóinas, hogy csak néhány feláras tételt említsünk. A vezető és az első utas kényelmét fokozza a rendelhető ergonomikus aktív ülés bőrkárpittal, illetve szellőzéssel és masszázsfunkcióval. Mindez benne volt a fehér tesztautónkban. Kívülről nem is látszik, de céges vezető is jól érezné magát benne. A technológiai kényelmet fokozza a vezetéknélküli mobiltöltő, a CarPlay, illetve az Android Auto, a fűthető szélvédő és a szépen hangzó Bose hifi.

astra10

A hátgyógyászok ajánlásával készített hátbarát AGR-ülés különösen jól tart, a masszírozó motorok lehetnének erősebbek is, de a szellőzéssel és fűtéssel elégedett voltam. A digitális műszerfal informatív és könnyen kiismerhető, a vízhőfok, az üzemanyagszint, illetve fordulatszámmérő jelzése maradt analóg.

astra15

Az utastér elég tágas négy személynek, a csomagtartó 370 literje ma már inkább kisautós léptékű. Szerencsére a hátsó ülések síkba dönthetők, így sikerült bepréselnem a hegyi kerékpáromat egy pesti biciklizéshez.

astra14

Hogy megy?

Új idők kottájából játszik az Opel, amely furcsamód nem PSA-motorokkal kínálja az utolsó GM-alapokra épített Astrát, hanem saját, Rüsselsheimban fejlesztett és Kaiserslauternben gyártott háromhengeres motorjaival, amelyek ezzel az Astra generációval örökre feledébe merülnek, a következő, teljesen új Astra ugyanis a PSA-platformon, PSA-motorokkal (remélhetően szentgotthárdiakkal) érkezik. A tesztautóban dolgozó erőforrás, ahogy a széria minden motorja, teljesítik a 2021-ben esedékes Euro 6d normát.

astra13

A 145 lóerő teljesítményű, részecskeszűrős alumínium blokkos háromhengeres nyugodt és magabiztos autózást tesz lehetővé, nem akarunk a lámpánál senkit sem legyorsulni, de 225 newtonméteres maximális nyomatéka révén elég erős ahhoz, hogy időben eljusson az ember a célhoz. A jellegzetes háromhengeres hang felismerhető - hidegindításnál durva a zaj -, de ez nem jár idegesítő vibrációval, bemelegedve csendes. A rezgéseket a motorblokkba épített, ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengely fojtja el, a vízhűtéses kipufogócsonkot a hengerfejbe építették. Már az alapmotorokhoz is hatfokozatú sebességváltót kapunk, ez pontos és megbízható. Széria a stop-start, nagy dugóban, araszoláskor megfontolandó a kikapcsolása. A hatfokozatú kézi sebességváltó áttételei hosszúak, nem érdemes hamar felkapcsolgatni, mert könnyen kifullad a kétezres fordulat alatt erőtlen, fölötte fickós motor. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 9,4 másodperc alatt ugrik, a száguldás 225 kilométer/órás tempóig tarthat, ha pályán tol egy OPC, ekkor jobb, ha megadjuk magunkat.

astra3

Milyen vezetni?

Futóműve egész jó, a ráncfelvarrás hozományaként új lökésgátlók növelik a menetkomfortot. Az opcionális dinamikus futóműhöz feszesebb csillapítás, direktebb kormányzás és az aktív vezetésnek kedvező Watt-rudas hátsó felfüggesztés tartozik, de a korábbi erősebb verziókban tetten érhető többlengőkaros megoldást olcsóbb, csatolt lengőkaros egység váltotta. Elöl maradt a MacPherson rendszer. A csillapítás keménységét 18 hüvelykes gumik fokozták.

astra7

Mivel jelentősen könnyítettek rajta - a tesztelt változat alig 13,5 mázsa vezetővel -, ez a fogyasztásában is meglátszik: a mintegy 500 kilométeres dupla próba során 5,0-6,5 liter/100 kilométeres átlagot mértünk (előbbit júniusban, utóbbit februárban - mindkettőt 18 hüvelykes téli abroncsokkal).

astra12

Mennyibe kerül?

Új Opel Astrát legolcsóbban 6,75 millió forintért kaphatunk, ennyi pénzért a 110 lovas benzinest vihetjük. A tesztelt 145 lovas verzió alapára 7 milliótól indul, a képeken látható tesztautóért legalább 9,5 millió forintot kell a pénztárnál fizetni.

Kép és szöveg: Biró Csongor

astra11

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.16
Minden idők legsikeresebb ralipilótája a Peugeot gazdag történelmének igazi gyöngyszemével vett....
2021.10.16
A Csongrád-Csanád megyei rendőrök újabb – a német hatóságok által körözött – 20 milliós luxusautót....
2021.10.16
„Továbbra is azt mondjuk, az uniós klímacélokat úgy kell meghatározni, hogy azok ne sértsék....
2021.10.16
Négy autonóm Honda 25900 kilométert tett meg Németország útjain, a kocsik a Legend prémium szedán....
2021.10.16
Folytatódik az új hídsaruk beépítése a Deák Ferenc (hárosi) Duna-híd M1-es autópálya felé vezető....
2021.10.16
A tükörsima aszfaltutakon zajló Katalán-rali első napját a Hyundai belga pilótája nyerte, de az....
2021.10.16
A hírek szerint a manapság új autókban szinte elengedhetetlen és igen népszerű Apple Car Play....
2021.10.16
Szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkent éves összevetésben a forgalomba....
2021.10.15
Nem Tennessee Williams színművéről van szó, hanem egy vágykeltő villanyautóról, amely irányt mutat....
2021.10.15
A Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. keretein belül önállóan működő FKF Köztisztasági Divízió....