Opel

Opel Corsa teszt: egy kis plusz

2017.05.01.

Kisautót nagyautó erejével felvértezni mindig jó mókát eredményez. Az Opel az 1,4 literes turbómotor 150 lóerős változatát préselte az ötajtós Corsába, amitől az egy csapásra megelevenedett. Hosszú teszten faggattunk és nem csalódtunk benne.

Hogy néz ki?

Az Opel Corsa Sunny Melon sárga színben különösen kitűnik a sorból, a versenycsíkok elsőre túlzásnak tűnnek, de ha belejövünk a kocsi hergelésébe, tiszteletet parancsolnak. Az Opel Corsa kisautókhoz mérten tágas, jó minőségű és jól használható a belső tere, a váltógomb és a kézifék is sárga kötényt kapott, a műszerfalon sárga csíkot húztak, sok a fekete zongoralakk, meg lehet szokni. A fedélzeti rendszer végre kommunikált a telefonommal – sőt, ha wifis környezetben betöltöttük a navigációs célt még az iOS telepített térképalkalmazásával célba is navigált offline módban -, remélem, a madzagos megoldást hamarosan elfelejthetjük, idegesítő, hogy cipelni kell magunkkal. Csomagtartója kicsi (a karácsonyra kapott méretes, gurulós hokitáskám már csak a hátsó ülésre fért be), de az ülések ledöntésével a 285 liter helyett már 1120 literrel gazdálkodhatunk (de okosan). Két személlyel azonban bőséges a hely, még egy szilveszteri kiruccanás is belefért sok sörrel. Hátul meglepően tágas a Corsa, magam mögött kényelmesen elfértem, a két szélső ülés isofixes. Kezelése könnyű, de az ergonómiát rontja, hogy az ülés- és kormányfűtés gombja a kormány takarásában kapott helyet, így ha menet közben kapcsolnánk, félre és lefelé kell néznünk. 17 hüvelykes felnijei szépek, elöl és hátul is tárcsafékek lassítják, lámpái hagyományosan halogének, de a bumeráng alakú nappali fény elmaradhatatlan.

Milyen vezetni?

A futómű elég feszes, de a kormányzás erős markot igényel. Van városi szervorásegítés, ennek ára, hogy nagy tempónál kissé bizonytalannak érezzük a volánt, az egyenesfutás folyamatos egyengetést követel. Nem tipikus utazóautó, ezt közel kétezer megtett kilométer után is aláírom. Kényelemre azonban nem lehet panasz, a nagy téli kerekekkel sem üt fel a futómű, amely elöl McPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros. Kanyarokban jobban dől a kelleténél, aki sportosabb élményekre vágyik, vigye a másfél millióval drágább, 210 lovas OPC változatot. 

Hogy megy?

A kocsi farán virító (a fekete tél sarában később eltűnő) piros turbo felirat 150 lóerőt és 220 Nm nyomatékot jelent, vagyis az Opel Adam S hajtásláncát. A motor nem szentgotthárdi, hanem osztrák (a közeli Aspernben gyártják - nem sokáig, a gyár feladatait hamarosan Szentgotthárd veszi át). Nem egy vadállat az 1,4-es és nem is úgy mozgatja az 1,2 tonnás kasztnit, mint az Adam S-ben - sokkal inkább biztonságos előzésekre és magabiztos kigyorsításokra sarkall -, de arra elég, hogy kettesben gumit csikorgatva, majd sebesen feljebb kapcsolva 8,9 másodperc alatt teljesítse a 0-100-as sprintet. A turbó sokat gondolkodik, de ha felpörög ad egy kis pluszt. Főleg magas fordulattartományban érezzük az erejét. A stopstartot az eco gombbal aktiváljuk. A motornak hangja nagyon nincs, autópályán viszont magas a szél- és a menetzaj (főleg ledöntött ülésekkel).

Mennyibe kerül?

A gazdagon felszerelt kanárink ára közel 5,4 millió forint. Ezért a pénzért ülésfűtést, első és hátsó parkolóradart, tolatókamerát, holttérfigyelőt és fűthető kormány is ad. Alapára ezzel a motorral 4,4 millió forint. A közel kétezer kilométeres, Erdélyt is érintő túra során 6,4 literes átlagfogyasztást mértünk, téli körülmények között hajtós üzemben.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....