orosz autópiac

Öt autómárka, ami a nyugatiak helyébe léphet Oroszországban

2022.07.27.

Az Aurus közvetlen versenytársai, brutális SUV-ok Kínából, vietnami crossoverek és egyéb autómárkák jelentkeztek be a háborúban álló Putyin országába. Modelljeik hamarosan megjelenhetnek a nagy ínségben szenvedő orosz autópiacon.

Úgy tűnik, a nagy európai, amerikai és japán autógyártók tartósan távol maradnak az orosz autópiactól. Sőt, néhány vállalat (General Motors, Renault) úgy döntött, hogy végleg elhagyja az Ukrajna ellen háborút indító Putyin országát. Ezzel párhuzamosan az ázsiai régióból számos cég szeretné kihasználni a kialakult piaci rést. Az Autonews.ru összeállítást közölt azokról a márkákról és modellekről, melyek az orosz autópiacot elhagyó nyugati brandek helyébe léphetnek.

TANK

A közeljövőben Oroszországba is eljutnak a Tank márka kínai terepjárói, amelyek a Great Wall egyik almárkájának termékei. Ezt a szándékot hivatalosan is bejelentette a konszern közel-keleti részlegének vezetője, Xu Huangzhi. A Tank különböző változatait már jelenleg is forgalmazzák Szaúd-Arábiában, és hamarosan megkezdik az exportot Ausztráliába, valamint Délkelet-Ázsia és a Közel-Kelet országaiba.

A kínaiak egyezerre három modellt szabadalmaztattak Oroszországban. A brutális kialakítású, összkerékhajtású Tank 300-as a továbbfejlesztett Haval H9 platformra épül, és 227 lóerős benzines turbómotorral és nyolcfokozatú automata váltóval rendelkezik. Hogy mennyiért kínálják majd az orosz vásárlóknak, egyelőre titok. A kínai piacon az árak 180 000 jüantól kezdődnek, ami a jelenlegi árfolyamon kb. 1,6 millió rubel. Egy rubel július közepén 7 forint körül mozgott. Vagyis átszámítva, a Tank 300 alapmodellje így 11 millió 200 ezer forintba kerül – legalábbis Kínában.

A Tank 300 mellett az orosz adatbázisban már megjelentek az egy kategóriával nagyobb Tank 500 szabadalmaztatott képei is, amely a Toyota Land Cruiser 300 egyik versenytársának tekinthető.

A kínai piacon a Tank 500 most körülbelül 340 ezer jüanba kerül, ami átszámítva körülbelül 3 millió rubel (kb. 22 millió forint). Ami a Toyota Land Cruiser 300-at illeti, a japán SUV ára az orosz piacon 7,278 millió rubeltől indul.

A kínai Tank 500 SUV háromliteres benzines „biturbo hatos” motorral van felszerelve, amely egy 48 voltos indító-generátorral működik együtt. A motorteljesítmény 354 LE, nyomatéka 500 Nm. A Tank 500 összkerékhajtást és nyolcfokozatú automata váltót is kapott, hasmagassága 224 mm.

Az orosz piac további potenciális újdonsága a Tank 700 lehet, amelyet tavaly mutattak be a Sanghaji Autószalonon. A vázszerkezetű SUV-ot teljesen független felfüggesztéssel és három differenciálművel ellátott összkerékhajtású sebességváltóval szerelték fel. A modell 2, illetve 3 literes motorral készül, amelyekhez kilencfokozatú automata váltók csatlakoznak. Az autó ára még nem ismert, mivel a modell még koncepció státuszban van.

Jelenleg Oroszországban a Great Wall modellcsaládot a Wingle 7 és a Poer képviselik. Emellett jelen van a Haval almárka is, amely Tula régióban saját összeszerelő üzemmel rendelkezik. Elképzelhető, hogy a jövőben a Tank terepjárókat is ott gyártják majd.  

VINFAST

A  vietnami VinFast cég autói is hamarosan megjelenhetnek az orosz piacon. Valószínűleg a kezdeti szakaszban a márka modellválasztékát három autó képviseli majd Oroszországban. A vietnámiak mindenesetre ennyit szabadalmaztattak már. A VinFast összes modelljének külső dizájnját az olasz Pininfarina stúdió szakemberei tervezték. Az olaszokkal a VinFast 2017-es alapítása óta működnek együtt a vietnamiak.

Az orosz szabadalmi jogot már megkapták a VF7 kompakt crossoverre, amelyet először a CES kiállításon mutattak be Las Vegasban, 2022 januárjában. A koncepció készen áll, ám a sorozatgyártásra alkalmas modell még nincs jelen Oroszországban. Az ígéretek szerint jövőre már készen állnak a tömegtermelésre. A kocsiról egyelőre csak annyit tudni, hogy az autó moduláris platformra épül, és elektromos hajtáslánccal szerelik fel.

Egy másik lehetséges újdonság Oroszország számára a VFe35 crossover. Az előzetes adatok szerint az autó klasszikus kétliteres, 192 lóerős benzinmotorral, valamint 204 és 408 lóerős elektromos meghajtással is elérhető lesz. Az sem kizárt, hogy 2023-ban megjelennek az orosz piacon a VF8 és VF9 elektromos változatok is.

Magát a VinFastot 2017-ben alapította Pham Nhat Vuong, az első vietnami dollármilliárdos. A vállalkozó az 1990-es évek elején Moszkvában tanult, majd a Mivina instant tészta gyártásával foglalkozott Ukrajnában, amit a Nestlé 150 millió dollárért kivásárolt. A vietnami milliárdos ezt követően fogott bele az autógyártásba, és 2019-ben vált ismertté szándéka, hogy a márkát Oroszországban is értékesíteni kívánja. Nem hivatalos adatok szerint a vietnámiak a GAZ-csoporttal tárgyaltak a termelés létrehozásának lehetőségéről a Gorkij Autógyár létesítményeiben, de a felek egyelőre nem jutottak megegyezésre.

HONGQI 

Nagy a valószínűséggel a kínai Hongqi (fordításban „Vörös zászló) prémium márka is megjelenik Oroszországban. Nem hivatalos adatok szerint még idén megkezdődhet az oroszok által csak "Kínai Aurus" néven emlegetett márka értékesítése. (Az orosz becenév a Putyin ötletéből megszületett orosz luxusmárkára, az Aurusra utal.)

A korábban a FAW konszern részét képező Hongqi márka kizárólag a kínai politikai elit számára gyártott autókat, de a közelmúltban elkezdett "civil" változatokat is forgalmazni. Sőt, a cég már exportálja modelljeit az Egyesült Arab Emírségekbe és Norvégiába.

A Hongqi E-HS9 elektromos crossovert magánszemélyek már „importálják” Oroszországba. Jelenlegi ára meghaladja a 10 millió rubelt, vagyis a 70 millió forintot. A modell versenytársa lehet az Aurus Komendantnak.  A kínai luxusmodell minden tengelyére két-két villanymotort szereltek, amelyek teljesítménye 218 LE. Sőt, a csúcsváltozatban a hátsó motor teljesítményét 333 LE-re növelték. Így a SUV „senior” változatán a 92,4 kWh-s akkumulátorral hajtott egységek összesen 551 LE-t adnak le. Az autó kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, hatótávja pedig egyetlen feltöltéssel meghaladja az 500 km-t.

Oroszországban nagy érdeklődés övezi a H5, H7 és H9 benzinmotoros modelljeinek megjelenését. Első lépésben Kínából exportálják őket, a jövőben azonban az oroszországi gyártás sem kizárt.

OMODA

Egy újabb kínai autómárka, az Omoda is megérkezik Oroszországba. Ennek a Chery-almárkának a kínálata három autóból áll majd. Maguk a kínaiak biztosak abban, hogy ezeknek az autók "méltó alternatívái lesznek az oroszországi tevékenységüket felfüggesztő japán és német márkáknak".

A cég közlése szerint az új márka autóit az orosz piacon a magas-középkategóriás szegmensbe pozícionálják. Az orosz piacon elsőként az Omoda C5 névre keresztelt crossover debütál. A jármű „orosz változatának” műszaki jellemzőit még nem hozták nyilvánosságra. Kínában az autó 1,6 literes, 197 LE-s benzinmotorral és hétfokozatú automata váltóval vásárolható meg.

A Crossover tervezésében oroszlánrészt vállalt Steve Hume, aki korábban a Hyundai-nál, a Fordnál és a General Motorsnál dolgozott. Az Omoda újdonságának versenytársai között szerepel a Nissan Qashqai, a Skoda Karoq, a Volkswagen Taos és a Kia Seltos. Hogy mennyibe kerül az autó Oroszországban, egyelőre nem tudni. Kínában az autót most 93 ezer és 128 ezer jüan között, azaz 800 ezer – 1 millió rubel közti áron adják. Egy későbbi időpontban az Omoda további két újdonsága debütál az orosz piacon. Egy crossoverről és egy szedánról van szó, de a kínaiak ezekről a tervekről egyelőre nem adtak részletes tájékoztatást.

VOYAH 

Jövőre a kínai Voyah márka (a Dongfeng Motor konszern része) is megjelenik Oroszországban. Ennek a márkának az első autója az orosz piacon egy Free nevű crossover lesz. A modell 2020-ban debütált Kínában, és az i-Free koncepciósorozat jelképe lett. A modell megjelenésén a világhírű Italdesign tervezőstúdió dolgozott. A csaknem 5 méter hosszú autó az ESSA (Electric Smart Secure Architecture) platformra épül.

A Free két elektromos motorral rendelkezik, amelyek összkerékhajtási rendszerrel működnek együtt. Összteljesítménye 484-680 LE. A crossover maximális sebessége 200 km/h. Az elektromos autó légrugózást, 5G-t, vezetői arcfelismerő rendszert, masszázsfoteleket és különféle vezetőtámogató rendszereket is kapott. Kínában a fapados változat 355 000 jüanba (2,9 millió rubelbe) kerül. Az oroszországi ár azonban sokkal magasabb lehet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....