törésteszt

Ötcsillagos minősítést ért el a CUPRA Formentor

2021.03.08.

Kifejezetten a márka számára tervezett és kifejlesztett első modellsorozatként a CUPRA Formentor ötcsillagos biztonsági minősítésben részesült az Euro NCAP tesztszervezet részéről.

Első alkalommal vett részt CUPRA modell az Euro NCAP tesztjein, ami mérföldkőnek számít a CUPRA, mint önálló márka számára – különösen annak fényében, hogy minősítései tekintetében a szervezet az idén még szigorúbb követelményrendszert alkalmaz vizsgálati irányelveiben.

„A CUPRA óriási lépéseket téve növekszik immár önálló márkaként, s most az Euro NCAP első alkalommal teljesített biztonsági tesztjei jelentik a következő lépcsőt fejlődésében” – emelte ki Dr. Werner Tietz, a CUPRA és a SEAT kutatás-fejlesztési ügyvezető alelnöke. „Mérföldkőről van szó, amely komoly kihívás is egyben, mivel jelentősen megváltozott a biztonsági szervezet teszteljárása – ám a CUPRA Formentort úgy tervezték, hogy felnőjön a feladathoz.”

A CUPRA Formentor átdolgozott tesztek sorával szembesült, beleértve a mobil akadállyal végzett, új, mozgó frontális ütközési tesztet is. Az új eljárás a deformálódó akadállyal végzett, részleges átfedéses korábbi tesztet váltotta fel, nagyban elősegítve a bennülők védelmének, valamint a jármű eleje ütközéskori reakcióinak kiértékelését.

Az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjeit is továbbfejlesztette, egyebek mellett az ütközésoldali (near-side) teszt akadálysebességének és -tömegének módosításával szigorítva a vizsgálatot. Mindemellett az ütközéssel ellentétes oldali (far-side) védelem minősítésének bevezetése a vezető és az első utas teste közötti kölcsönhatás kiértékelését segíti, még nehezebbé téve a legjobb, azaz ötcsillagos minősítés megszerzését.

A biztonsági szervezet azonban nem csupán passzív biztonságot vizsgáló töréstesztjei követelményeit szigorította, hanem a vezetői segédrendszerekre és az ütközésmegelőzési technikákra is nagyobb hangsúlyt fektet. A Biztonsági segédrendszerek minősítése (Safety Assist Assessment) a Vezető-állapotfelügyelő rendszerek (Driver Status Monitoring Systems) vonatkozásában összpontosít olyan területekre, mint a vezető fáradtsága és figyelmének elvonása. Mindeközben új eljárásokat vezettek be az Automatikus vészfékrendszerek (Autonomous Emergency Braking; AEB) tesztelésére, például a tolatásos balesetek és az útkereszteződésbeli bekanyarodási manőverek során.

Integrált biztonság

Biztonsági és kényelmi technikák egész sora avatja a CUPRA Formentor modelleket még biztonságosabbá a mindennapok során, illetve segítette őket az Euro NCAP tesztek követelményeinek kielégítésében.

Olyan berendezései, mint például az Automatikus vészfékrendszer (Autonomous Emergency Braking; AEB), a Sávváltás*- és kitolatás-asszisztens* (Side and Exit Assist), a Közlekedési táblák felismerő funkciója* (Traffic Sign Recognition), a Közlekedési torlódás asszisztens* (Traffic Jam Assist), a Világítás-asszisztens* (Light Assist) és a Proaktív-aszisztens* (Pre-Crash Assist), együttesen alkotnak „védőburkot” a jármű és utasai körül.

Mindezeken túl akár hét légzsákkal – köztük egy széria első központi légzsákkal –, a jármű- , gyalogos- és kerékpáros-észleléssel működő Front Assist rendszerrel, a Vészhelyzeti kormányzás-asszisztenssel (Emergency Steering Assist) és az Útkereszteződés-asszisztenssel (Junction Assist), valamint a Sávtartás-asszisztenssel (Lane Assist) és a Vészhívás funkcióval (Emergency e-Call) a CUPRA Formentor a jelenleg rendelkezésre álló egyik legbiztonságosabb gépkocsi, még az Euro NCAP új teszteljárásai szerint is.

A járművek, gyalogosok és kerékpárosok észlelésén túl a Front Assist a Vészhelyzeti kormányzás-asszisztens (Emergency Steering Assist) és az Útkereszteződés-asszisztens (Junction Assist) technikáit is magában foglalja. A Front Assist beavatkozásakor – a vezető az akadály kikerülésére tett első kormánymozdulatát követően – a Vészhelyzeti kormányzás-asszisztens célzott kormányzási és fékezési beavatkozásokkal segíti megtalálni az optimális kikerülési pályaívet.

Mércéül szolgál a CUPRA Formentor

A CUPRA Formentor minden területen magas pontszámot ért el: Felnőtt-utasvédelem (Adult Occupant) 93 százalék, Gyerek-utasvédelem (Child Occupant) 88 százalék, A közlekedés különösen sérülékeny résztvevői (Vulnerable Road User) 68 százalék, valamint Biztonsági segédrendszerek (Safety Assist) 80 százalék.

A CUPRA Formentor a márka első modellje, amely részt vett az Euro NCAP biztonsági tesztjein. A szervezet kétévente újraértékeli tesztelési gyakorlatát, amelyet tavalyi módosításai immár a legszigorúbb és legszéleskörűbb programmá avattak.

* Extrafelszerelés

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.21
Szeptemberben 639 051 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami a tavalyi azonos....
2021.10.21
A németországi, és ezen belül is a Baden-Württemberg tartományban működő vállalatok főszerepet....
2021.10.21
Átadták csütörtök délután az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes között nettó 62 milliárd forintos....
2021.10.21
Nem csak Bécsben, Salzburgban is kedvelt a turisták körében a ló vonatta kocsi, a fiáker. Úgy tűnik....
2021.10.21
A padlógáz nem csupán a többi közlekedőre nézve lehet veszélyes, de sokba kerülhet annak is, aki....
2021.10.21
A hidrogén felhasználása számos területen elképzelhető Magyarországon - mondta az innovációs és....
2021.10.21
Elemzők által becsültnél nagyobb mértékben nőtt a teherautókat, buszokat, hajómotorokat és....
2021.10.21
Teljes útzár mellett tűzoltók végzik a mentést - írja a Katasztrófavédelem honlapja. ..
2021.10.21
Miközben a személyautó és a tehergépkocsi gumiabroncsok piaca stagnál idén a harmadik negyedévben....
2021.10.21
Korábban is írtunk már az előfizetéses autóhasználatról, mint a jövő egyik fontos szolgáltatásáról....