törésteszt

Ötcsillagos törésteszt eredményt ért el az új magyar Suzuki

2015.04.22.

A Vitara mellett még a Renault Espace érte el a maximális csillagszámot, a Mazda2-nek és a Fiat 500 X-nek meg kellett elégednie 4 csillaggal.

Büszkék lehetünk a magyar gyártású új Suzuki Vitarára, amely az Euro NCAP új, szigorított értékelési rendszerében is maximális 5 csillagos értékelést kapott. Az esztergomi szabadidő-autó karosszériája stabil maradt a töréstesztek után is, az első utas védelme a félátfedéses ütközés során maximális pontszámot kapott, de a sofőr védelme is csak kicsit volt gyengébb.

Az oldalütközések során a Suzuki nagyon jó védelmet nyújtott, és elégedett voltak a bírák a fejtámlákkal is, amelyek nagyon jó védelmet biztosítottak az ostorcsapásos sérülések ellen. Jól teljesített a Vitara a gyalogosvédelmi teszten is, egyedül a tetőoszlopok környéke jelentett komoly sérülésveszélyt. A Suzuki felnőtt utasvédelemre 89, gyermek utasvédelemre 85, gyalogosvédelemre 76, az asszisztens rendszerekre 75 százalékot kapott.

Szintén 5 csillagot szerzett az új Renault Espace. A francia egyterű utascellája stabil maradt az ütközések során, a félátfedéses ütközésnél az első utas lába és a sofőr mellkasa, a teljes átfedéses ütközés során az első utas mellkasa nem kapott tökéletes védelmet. Az Espace jól szerepelt az oldalütközéseknél is, a fejtámlák elöl hibátlanok, de hátul nyújthatnának jobb védelmet az ostorcsapásos sérülések ellen. A gyalogosvédelmi teszten kiderült, hogy a lökhárító és a motorháztető éle kellően puha, de a motorháztető csak kis helyen nyújt megfelelő védelmet. A Renault felnőtt utasvédelemre 82, gyermek utasvédelemre 89, gyalogosvédelemre 70, az asszisztens rendszerekre 80 százalékot kapott.

4 csillaggal kellett beérnie az új Mazda2-nek. A japán kisautó a félátfedéses teszten rendkívül jól szerepelt, csak a vezető lábszára volt egy kis veszélynek kitéve, a teljes átfedésnél pedig az utas mellkasának védelmét lehetett volna még javítani. A hátsó fejtámla nem volt megfelelő, az oldalütközésnél viszont hibátlanul szerepelt a Mazda. alapvetően jó a gyalogosvédelem, de a motorháztető élének középső része túl kemény. A Mazda3 felnőtt utasvédelemre 82, gyermek utasvédelemre 78, gyalogosvédelemre 84, az asszisztens rendszerekre 64 százalékot kapott.

Szintén 4 csillagot kapott a Fiat 500X. Az olasz szabadidő-autó a frontális ütközéseknél jó védelmet nyújtott, csak az első utas mellkasa nem kap tökéletes védelmet. A hátsó fejtámla nem működött megfelelően, az oszloppal történő oldalütközésnél a váll környéke kaphatna jobb védelmet. Gyalogosgázoláskor a kocsi jó védelmet nyújtott, csak a tetőoszlopok környéke volt túl kemény. A Mazda3 felnőtt utasvédelemre 82, gyermek utasvédelemre 78, gyalogosvédelemre 84, az asszisztens rendszerekre 64 százalékot kapott.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....