törésteszt

Ötcsillagosra tört a Mercedes C-osztály

2014.05.14.

Az Euro NCAP szervezet két új töréstesztet hajtott végre. Nem meglepetés, hogy a Mercedes C-osztály jobban szerepelt, mint a negyedannyiba kerülő Hyundai i10.

A Mercedes C-osztály az utasvédelemre 92 százalékot kapott. Utascellája stabil maradt a frontális ütközésnél, és kimagasló védelmet biztosított az utasoknak. Csak az oldalsó, póznával történt ütközésnél tárt fel gyengeséget a független szervezet, ekkor az utasok mellkasa kapott az átlagosnál nagyobb terhelést. Az ostorcsapás jellegű nyaksérüléstől jól óv az első fejtámla, a hátsó viszont csak átlagos védelmet biztosít. A C-osztály a gyalogosvédelemre 84 százalékos értékelést kapott.

 

Némileg csalódás, hogy az aktív motorháztetővel (gázoláskor felpattan, hogy több hely legyen a közte és a motor között, így puhább felület jöjjön létre) ellátott autó csak 77 százalékot kapott a gyalogosvédelemre. Ez annak köszönhető, hogy a motorháztető első éle túl kemény, ami azért is érthetetlen, mivel a lökhárító kifejezetten gyalogosbarát kialakítású. Az asszisztens rendszerekre 70 százalékot kapott az autó, ami annak köszönhető, hogy sok rendszer csak felárért érhető el. Összeségében a Mercedes C-osztályt a maximális öt csillaggal díjazta a szervezet.

A Hyundai i10 miniautó csak négy csillagot szerzett, ami kis csalódás lehet a koreai márkának. Utasvédelemre 79 százalékot kapott az autó, frontális ütközésnél a vezető mellkasa és a jobb lábszára kapott az átlagosnál nagyobb terhelést, de az utascella stabil maradt. Az oszloppal történő oldalütközésnél szerepelt rosszul az i10-es, ekkor az utasok mellkasánál nagy volt a sérülésveszély. Jól védtek az első fejtámlák jól az ostorcsapásos sérülés ellen, a hátsók viszont alig. A gyerekülésben ülő gyermekek végelmét 80 százalékosra értékelte az Euro NCAP.

 

Jól sikerült a gyalogosgázolásos teszt, a Hyundai lökhárítója és motorházteteje is puhának bizonyult, egyedül a tető első élének két szélét és a tetőoszlopokat találták keménynek a vizsgálatot végzők. Erre a területre 71 százalékot kapott az autó, a biztonsági asszisztens rendszerekre pedig 56 százalékot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....
2024.05.12
Sébastien Ogier közel áll ahhoz, hogy megdöntse Markku Alén portugáliai győzelmi rekordját, feltéve....
2024.05.12
Gondoktól mentesen zárta a 2024-es Riverside Baját a Varga Racing Team alakulata: Varga Imre és....