Mazda

Ötmillió dollárra perelte be a Mazdát, mert „magas” volt start-stop rendszer

2024.10.02.

Ötmillió dollárra perelte be a Mazdát egy amerikai férfi, mert nem egyértelmű szerinte, hogyan kell kezelni a start-stop rendszert.

A pennsylvaniai férfi, egy bizonyos Joshua M. azért perelte be a japán vállalatot ötmillió dollárra, mert a lánya a start-stoppos indítás után nekiment egy fának a vadonatúj CX-50-esével. Átszámítva 1,7 milliárd forint a követelt kártérítés összege, vagyis az autó értékének közel százszorosa, ami eleve abszurdnak hangzik.

Mint ahogyan abszurd maga a kereset is. A felperes váltig azt állítja, hogy a legújabb Mazdáknak  potenciálisan veszélyes hibájuk van, amely indításnál jelentkezik. Szerinte az autó nem jól kommunikálja a vezető felé, hogy mit hogyan kell tenni indulásnál. Jelesül a „Nyomja be a féket az induláshoz” gomb túlságosan zavaró, rendeltetése homályos.

Joshua M. lányával a vadonatúj autó vásárlása után két héttel történt a baleset. Az édesapa elmondta neki, mit hogyan kell tenni indulásnál, s ő meghallgatta az apai tanácsokat, de szemlátomást kissé félreérthette a dolgot.

„Megnyomta a Stop-Start gombot. A kijelző ezt követően a következőt közölte vele: Nyomja be a féket a jármű indításához! Ezután benyomta a féket, és a járművet a parkoló módból drive-ba tette. A jármű azonnal elkezdett hátrafelé gurulni. Megpróbálta irányítani a járművet, nyomta a féket is, de sem a szervofék, sem a szervokormány nem reagált” – olvasható a keresetben.

A márkakereskedés és a Mazda amerikai képviselete természetesen azt mondja, hogy az autónak nem volt semmi baja. A nyugati szakportálok megpróbálják saját elképzelésük szerint feltárni az igazságot, és általában élcelődve teszik ezt, feltételezve például, hogy a nő nem D-be, hanem N-be vagy esetleg R-be, vagyis üresbe vagy hátramenetbe tehette az autót, majd nem nyomta a féket, legalábbis nem kellőképpen, és a kormányt sem úgy kezelte, ahogy kéne ilyen éles helyzetben.

Mások a kormány- és fékrásegítő szerkezetek, vagyis a szervók említését találják furcsának a keresetben. Azt a következtetést vonják le ebből, hogy ha a szervók nem is, de a fékek működtek, csak nem volt elég erő a nő lábában, hogy rásegítés nélkül megállítsa a CX-50-est. Vagy egyszerűen lányos zavarában kiugrott az autóból, s hagyta a fának gurulni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.16
A Nissan és a Wayve megállapodást köt a következő generációs vezetőasszisztens technológia....
2025.12.16
A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves....
2025.12.16
Egy Toyota Camry tetejére landolt, illetve zuhant egy kisrepülőgép az Egyesült Államokban, a sofőr....
2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....