WRC

Ott Tänak átvette a vezetést a Szardínia-ralin

2022.06.05.

A pénteken még élen álló Esapekka Lappi összetörte az autóját is kiesett.

Tänak meggyőző, 46 másodperces előnnyel várhatja az olasz vb-futam utolsó napját, miután szombaton hibátlan teljesítményt nyújtva az élre állt és elhúzott az üldözőktől. A 2017-es Szardínia-rali győztes akkor vette át a vezetést, amikor Esapekka Lappi a szombati első szakaszon, egy szűk részen, egy landolás után nekiment egy út szélén lévő kisebb sziklának a Toyotával, ettől átpattant a másik oldalra, ahol további sérüléseket szenvedett autójának futóműve. Végül kitört a bal hátsó kerék, és teljesen harcképtelen lett a Yaris. Két versennyel ezelőtt, a Horvát-ralin szintén azért esett ki Lappi, mert nekiment egy sziklának.

 

„Nehéz elfogadni, hogy ez történt. Igazán úgy éreztem, hogy nem vállalunk felesleges kockázatot azon a szakaszon. Talán kevesebbet kellett volna fékeznem abban a kanyarban, mert volt egy kő az út közepén, amely elkapta a kartervédőnket, és emiatt lecsúsztunk az útról. Ha nem fékeztem volna akkorát, akkor a kocsi orra nem került volna ilyen közel a talajhoz, és akkor talán megúsztuk volna” – nyilatkozta a csalódott finn.

Lappi hibájának is köszönhetően Tänak öllébe hullott az első hely, persze az észt tempóját látva ez valószínűleg anélkül is meglett volna neki, mivel hat szakaszt nyert meg a szombati hétből annak ellenére, hogy nem kellett sietnie, és küszködött a Hyundai-motor vezethetőségével. Bár a világbajnoki pontversenyben jelentős a hátránya, egy győzelem nagyon sokat jelentene a 2019-es világbajnoknak, mivel tavaly február, az Arctic Rally óta nem tudott nyerni.

„Remek napunk volt, jó érzés volt vezetni az autót. Az utak nem mentek tönkre délutánra, ezért élveztük a versenyzést. A nap első gyorsaságiján, amikor Esapekka még versenyben volt, keményen nyomtuk a gázt, utána viszont visszavettünk a tempóból, de még így is jó időket sikerült autózni. Amikor az ember jó passzban van, akkor így mennek a dolgok” – nyilatkozta szombat este Tänak. „Régen már voltunk ilyen helyzetben, ismerjük ezt a szituációt. Persze semmi sincs garantálva, amíg nem érünk el a célig, ezért jobb, ha egyelőre nem gondolunk a győzelemre” – tette hozzá.

Tänakon kívül csak a második helyen álló Craig Breen tudott szakaszt nyerni szombaton. A Ford ír versenyzője még harmadikként kezdte meg a napot, de már az első gyorsaságin átvette a második helyet, amikor csapattársa, Pierre-Louis Loubet defektet kapott. Breent Dani Sordo szorongatta hátulról, de a nap végére a Hyundai spanyolja 20,8 másodpercre leszakadt mögötte, többek között egy rosszul vett vizesárok miatt, amikor vizet szívott és rövid időre lefulladt motor a Hyundai-ban. Szintén időt vesztett, amikor az egyik szakaszon félig felnyílt a motorháztető, és alig látott ki tőle.

Loubet karrierje legjobb eredményét érheti el, ha vasárnap is megtartja a negyedik helyet, igazából nagy veszélyt nem jelenthet számára az ötödik helyen álló Kalle Rovanperä, mivel 51 másodperccel van mögötte. A bajnokságot vezető toyotás finn akkor lépett fel ötödiknek, amikor Adrien Fourmaux balesetet szenvedett a nap utolsó gyorsaságiján. A francia egy könnyű részen nekiment a Ford Puma jobb oldalával az út szélén álló fáknak, amitől az autó megpördült fennakadt az útpadkán. Mivel önerőből nem tudott továbbmenni, és eltorlaszolta az utat, törölték a szakaszt.

Kacuta Takamoto négy perccel van lemaradva a hatodik helyen, a japán egész nap óvatosan hajtott, mert sérült volt a Toyota hűtője, és csak a nap végén lehetett a csapatoknak szervizelni az autókat.

A Hyundai-jal versenyző Thierry Neuville a pénteki erőátviteli probléma miatt elszenvedett időhátrányát próbálta ledolgozni, de a szombati harmadik szakaszon felborult, és fel kellett adnia a napot. Elfyn Evans a pénteki kiesést követően szombaton jelentős büntetéssel újra indult tesztelési céllal, de ezúttal sem ért el a nap végéig, mert a bal hátsó futóműve kitört a Toyotának.

Vasárnap már csak négy szakasz vár a mezőnyre, a verseny szokás szerint a tengerparti Power Stage-dzsel zárul. A győztes valószínűleg ezúttal is a tengerbe ugorva fog ünnepelni.

Az állás szombat este:

1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) 2h43m35.6s

2 Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1) +46.0s

3 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +1m06.8s

4 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (Ford Puma Rally1) +1m31.8s

5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +2m23.2s

6 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1) +3m52.3s

7 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) +5m03.3s

8 Nikolay Gryazin/Konstantin Alexandrov (Škoda Fabia Rally2 evo) +6m09.2s

9 Jan Solans/Rodrigo Sanjuan (Citroën C3 Rally2) +6m54.1s

10 Chris Ingram/Craig Drew (Škoda Fabia Rally2 evo) +7m09.4s

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....