járműtörténelem

Ötven éves a Toyota Corolla

2016.09.15.

Az idén 50 éves Toyota Corolla minden idők legnagyobb darabszámban értékesített autója: az elmúlt öt évtizedben a világ 150 országában több, mint 44 millió talált belőle gazdára.

A 2016-os év újabb fontos mérföldkövet jelent a Toyota Corolla útján, hiszen a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje idén ünnepli 50. születésnapját. Az első Toyota Corollát 1966-ban mutatták be Japánban. A kétféle (két- és négyajtós lépcsőshátú, illetve két-és négyajtós kombi) karosszériaváltozatban gyártott Corolla “népautónak” készült, ám ennek ellenére kiemelkedő gyártási minőségéről vált híressé, valamint gazdag felszereltségéről, amire addig csak a magasabb szegmensekben akadt példa. A padlóból kiemelkedő sebességváltó kar akkoriban szokatlannak számított. A különálló kagylóülések határozott párnázása kiválóan megtámasztotta az elöl ülők testét, a hátsó üléspad pedig olyan tágas és kényelmes volt, mint egy kanapé bármelyik családi ház nappalijában. Bár az autó a kompakt kategóriába tartozott, emelt tetőmagasságának köszönhetően az utastér kivételesen tágas volt.

A Corolla latinul virágkoszorút jelent. A Toyota azért választotta ezt a nevet, mert azt remélte, hogy ez az autó majd felvirágoztatja a céget, és pontosan így is történt: az első generációs Corolla három éven belül Japán legkelendőbb modellje lett, és az értékesítés a világ más országaiban is gyors ütemben növekedett. A Corolla minden egyes új generációjának fejlesztésekor alapvető fontosságú a vásárlók visszajelzéseinek részletes elemzése. Ennek köszönhető, hogy maga a Toyota is az első Corolla filozófiájára épült: kiemelkedő minőség, megbízhatóság és tartósság, ami messze túlszárnyalja a vásárlók elvárásait. Így született meg az új, 2016-os Corolla is – az autó, amely 50 évnyi Corolla-génállományt hordoz, és amely tökéletesen kielégíti a világ autóvásárlóinak egyre sokrétűbb elvárásait. Az autó külső megjelenése presztízst sugall, erős hangsúlyt kap az érzékelhető minőség, utastere tágas, és a jármű minden eddiginél magasabb szintű technológiát és biztonsági rendszereket kínál. Az új Corolla is a modellsorozat legendás génjeit örökölte, miközben minősége mind a dizájn, mind a tervezés szempontból tovább javult, és továbbra is meggyőző ár-érték arányt képvisel – méghozzá a világ valamennyi piacán.

Az első Corolla-generáció (1966-1970)

A Corolla, azaz a ‘virágkoszorú’ 1966-ban született. Az autó dizájnerei Tatsuo Hasegawa vezetésével arra törekedtek, hogy a Corolla első pillantásra meghódítsa a nagyközönséget. 

A második Corolla-generáció (1970-1974)

Az új autó abban az évben készült el, amikor az egymilliomodik Corolla gazdára talált.

A harmadik Corolla-generáció (1974-1979)

E tisztább és takarékosabb Corolla nevéhez más modern technológiák is kötődnek – például a szélcsatornás tervezés –, így ez a modellgeneráció már láthatóan áramvonalasabb lett.

A negyedik Corolla-generáció (1979-1983)

A tekercsrugós futómű érezhetően javította az autó rugózását és menetstabilitását, és a piaci elvárásoknak megfelelően megjelent a kínálatban egy új 1,8 literes dízelmotor is.

Az ötödik Corolla-generáció (1983-1987)

A számos pályaversenyen és rallyn sikert arató modell arról is híres, hogy általa jött divatba a driftelés; nem csoda hát, hogy a Toyota modern történelmében ez a leghíresebb és legnagyobb becsben tartott modell.

A hatodik Corolla-generáció (1987-1991)

Hosszú időn át ezt a modellt tartották a legjobb minőségű Corollának.

A hetedik Corolla-generáció (1991-1995)

Az autó vonzerejét és egyéniségét három fontos összetevő alkotta: a stílusos dizájn, a biztonsággal kombinált menetteljesítmény és a megbízhatóság.

 A nyolcadik Corolla-generáció (1995-2000)

Japán gazdasága lassulóban volt, és a fejlesztő csapat a vásárlók elvárásaihoz formálta az új modellt: azokéhoz, akik szerettek volna kevesebb terhet róni környezetükre.

A kilencedik Corolla-generáció (2000-2006)

Az új modell sok tekintetben szakított a múlttal, és már a 21. század ígéretét és technológiáit hordozta.

A tizedik Corolla-generáció (2006-2013)

Az autó menetdinamikája Európa legjobbjai közé tartozott, ugyanakkor könnyű kezelhetősége és térkínálata az észak-amerikai vásárlók számára is vonzó volt. A fejlesztés során a mérnökök tartották magukat az ‘ötperces szabályhoz’, ami szerint a vásárlóknak már az első út alkalmával öt percen belül meg kell érezniük az új modell minőségét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....