Peugeot 3008

Párizsba érkezik az új Peugeot 3008

2016.05.30.

Nagy várakozás előzte meg az új Peugeot 3008 érkezését, amely a világ valamennyi régiójában látványosan fejlődő járműkategória, a C szegmens szabadidőautóinak sorát gyarapítja. Ez a szabadidőautó lesz a legnagyobb dobás a következő párizsi autószalon márka standján, ahol a bevezetését megelőzően végre megtekintheti a nagyközönség.

Évek óta valamennyi szegmensben robbanásszerűen nő a szabadidőautók piaca. Európában a mindenkor legjelentősebb és legváltozatosabb C szegmensben a két és félszeresére nőttek a SUV-eladások 2009, a PEUGEOT 3008 első generációjának bevezetése óta. Azóta Európában, az összes kategóriát egybevetve, minden tizedik autó a C szegmens szabadidőautói közül talál gazdára.


Az új PEUGEOT 3008-cal a márka már az indulástól szeretné megvetni a lábát a C szegmens szabadidőautói között egy különösen vonzó, a márka legjobb szaktudásához méltó és a kínálat felülpozicionálásának stratégiájával összhangban álló modellel. Ez utóbbi törekvés egyik legfontosabb megnyilvánulása, hogy alapfelszerelésként tartalmazza az új PEUGEOT i-Cockpit®-ot.

Az új PEUGEOT 3008 szabadidőautóba beszállva mintha egy másik, izgalmas, eredeti és rendkívül igényes világba érkeznénk. A tekintetet azonnal magára vonzza a szinte futurisztikus, látványos műszerfal. A minden ízében modern egység a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb kiadása: az innovatív vezetőhelyé, amely felülírta a klasszikus elődök kliséit. Az i-Cockpit a vezető örömére és fokozott összpontosítására tervezett, high-tech környezetben megvalósított vezetőhely.

A kormánykerék még kisebb lett; két lapos részt alakítottak ki rajta, alul és felül, ami jobb fogást eredményez, valamint növeli a vezető látóterét és lábterét. Az anyagok kiválasztásában és a részletek kidolgozásában –bőrrel bevont kormánykerék a második szinttől, krómbetétek, csillogó fekete berakások – megnyilvánuló gondosság magas szintű minőségérzetet és tetszetősséget eredményez.


A nagyméretű, 8 colos érintőképernyő a műszerfal közepére helyezett tabletként jelenik meg; a kapacitív technológiának köszönhetően fokozott reakciókészség és praktikusabb használat jellemzi. A hat különlegesen elegáns zongorabillentyűt formázó kapcsoló segítségével közvetlenül és folyamatosan hozzáférhetünk a legfontosabb kényelmi funkciókhoz: rádió, légkondicionáló, navigáció, az autó beállításai, telefon, valamint a mobiltelefon alkalmazások.

Az új PEUGEOT 3008 egyedülálló belső formatervével tűnik ki. A vonalvezetése jól eltalált, a tervezés minősége kimagasló, a beépített rendszerek sokat ígérnek. Ez az érzés a külső formatervben is visszaköszön. Az új PEUGEOT 3008 erőteljes megjelenése az első pillanattól hatással van ránk. Ütős, és egyértelmű az üzenete: ez egy szabadidőautó.

Ám az új PEUGEOT 3008 szabadidőautó nem elégszik meg a típusra jellemző stílusvonások egyszerű alkalmazásával. Értelemmel és érzelemmel toldja meg, precízen ügyelve az összkép egységére. Hiszen az elsődleges benyomás, amely az autóból árad, a harmónia, a kiegyensúlyozott arányok, a mértéktartó adagolás. Ihletett formavilágát a tervezők teremtő képzelete szülte.


Az első, függőleges rész rendkívül erőteljes, szinte vadállati erő árad a letisztult, határozott, feszes vonalakból. Az orr-részen a krómozott, csiszolt felületekkel ellátott, széles hűtőrács dominál. Közepén, büszkén trónol a harmonikus arányokkal megrajzolt, se nem túl sematikus, se nem hivalkodó oroszlán embléma. A halogén fényszórók átható vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az első résznek. Ez a tekintet még élesebbé válik, amikor az orr-rész opcióként fénydiódás lámpákat kap. A front részt a nagyszámú széles légbeömlő tovább tarkítja.

Bármelyik szögből vesszük is szemügyre az új PEUGEOT 3008 szabadidőautót, legelőször a kimagasló minőségben elvégzett munka, a kidolgozás rendkívül magas színvonala ötlik a szemünkbe. Számos részlet hozzájárul ehhez az összképből áradó általános benyomáshoz: az illesztések pontossága, a járművön remek arányérzékkel elhelyezett krómbetétek, a karosszéria kettős árnyalata stb. Szép, átgondolt és ízléses. Külső megjelenése a piac legtrendibb szabadidőautójává teszi.


Az új EMP2 padlólemeznek és a modell elismert dinamikai tulajdonságainak köszönhetően az új PEUGEOT 3008 a kényelem és az úttartás olyan szintézisét teremti meg, amely teljesen egyedülálló a C szegmens szabadidőautói között. A futóműveket az egyes motorizációk sajátosságaihoz igazították, hogy az autó-út kapcsolat valamennyi változatban méltó legyen a márka hírnevéhez. Az új padlólemez a tömegcsökkentés jótékony spirálhatásán keresztül a fogyasztás mérsékléséhez, valamint a passzív biztonság és a menetteljesítmény növeléséhez is hozzájárul.

Az új PEUGEOT 3008 egy hamisítatlan szabadidőautó, ám mindenek előtt egy PEUGEOT! És mint minden igazi SUV, birtokában van minden képességnek ahhoz, hogy terepen is megállja a helyét, ebben nagy segítségére van a továbbfejlesztett Grip Control. A berendezés segítségével például a meredek lejtőn is tökéletesen és teljes biztonságban meg tudjuk tartani a járművet és annak irányát. A rendszer újdonsága, hogy igen kicsi sebességen (3 km/h) képes megtartani a járművet, így a stresszesnek mondott helyzetekben is teljes kontrollt és biztonságérzetet nyújt a vezetőnek. A funkciót a középkonzolon található nyomógombbal kapcsolhatjuk be.


Az új PEUGEOT 3008 olyan, mint a vezetője: a jelenben él. Maradéktalanul teljesíti azt az igényt, hogy a vezető a kormánynál ülve is folyamatos kapcsolatban maradjon a külvilággal és teljes nyugalomban navigáljon a Mirror Screen funkciónak, az indukciós vezeték nélküli okostelefon-feltöltésnek (a Qi szabvánnyal kompatibilis berendezések) és a 3D online navigációnak köszönhetően.

A 3D navigáció már olyannyira valósághű, hogy három dimenzióban jeleníti meg az épületeket és a látványosságokat, a talaj lejtését is figyelembe véve. A jobb láthatóság kedvéért a kijelzett kép a kormányon elhelyezett kapcsoló segítségével egyetlen mozdulattal közvetlenül átvihető az érintőképernyőről a digitális műszeregységbe. A TomTom® Traffic alkalmazással a folyamatos kapcsolat lehetővé teszi, hogy a vezető valós időben lássa a vezetéshez szükséges eseményeket, valamint a hozzáférést számos információhoz: helyi időjárás, parkolók, töltőállomások stb.


Az újragondolt felépítés a tömeg tekintetében is áttörést hozott. Az új EMP2 padlólemez alkalmazása számos előnnyel jár; ténylegesen és minden szinten javulást hozott a tömeg/kompakt külső/szolgáltatások arányában, és átlagosan 100 kg-os súlycsökkenést tett lehetővé az előző generációhoz képest. Az új PEUGEOT 3008 különböző változataiban a benzines modellek mindössze 1325 kg-os, míg a dízelek 1375 kg-os menetkész tömeggel kerülnek piacra.

A jármű architektúráján végzett munka és a súlycsökkentés meghatározó tényező a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló folyamatos erőfeszítésekben. De ez még nem minden. Az áramvonalas formaterv és a külső méretek optimalizálása kitűnő, 0,76 m2-es légellenállást eredményezett (egyes változatok esetén). Az új PEUGEOT 3008 hatékonyságát tovább növelik a 17 illetve 18, vagy a 19 colos, extra alacsony gördülési ellenállású gumik (205 55 R19 méretű abroncsokkal).


Az új PEUGEOT 3008 szabadidőautó egész Európában a hatékony és rendkívül takarékos Euro6.1 benzin- és dízelmotorok széles választékát kínálja. A választékban szereplő összes benzinmotor best in class a saját teljesítménykategóriájában! Az 1,2 l PureTech 130 S&S változat km-kénti emissziója 115 grammtól indul, míg az 1.6 l THP 165 S&S EAT6 mindössze 129 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

A 100, 120 és 150 lóerős dízelmotorok kilométerenkénti CO2-kibocsátást a BlueHDi technikának köszönhetően sikerült 100 és 121 gramm közé szorítani. Az 1.6 l BlueHDi és a 2.0 l BlueHDi értékei szintén a piac legjobbjai közé tartoznak.


Az új PEUGEOT 3008 modellek a sochaux-i üzemben készülnek, és hajtásláncuk is teljes egészében a franciaországi Trémery és Douvrin gyártóhelyről származik. Ennek megfelelően a széria minden darabja „garantált francia eredet” védjeggyel kerül piacra.

A nagyközönségnek először a 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatkozó új PEUGEOT 3008 nemzetközi forgalmazása várhatóan októbertől kezdődik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....