Hyundai

Párizsi képeslapok - Hyundai N Concept tanulmányautó

2016.10.05.

A Hyundai Motor a 2016. évi Párizsi Autószalonon megtartotta az RN30 tanulmányautó világpremierjét, és ezzel szabadjára engedte legújabb nagy teljesítményű N tanulmányautóját. A motorsport ihletésű versenytanulmányt úgy fejlesztették ki, hogy a versenypályákon mindenki számára szenvedélyes, élvezetes élményt kínáljon.

Az új generációs Hyundai i30 modellre épülő RN30 versenyautóként jött világra; a típust a Hyundai Motorsport (HMSG), a Hyundai Motor Europe műszaki központja (HMETC) és a Hyundai Motor teljesítmény-fejlesztő és nagy teljesítményű járműfejlesztő részlege közötti, szoros együttműködés eredményeként látott napvilágot. A lenyűgöző tanulmányautó azonnal felismerhető aerodinamikailag optimalizált kialakításáról és különleges, sportos felhasználást támogató technológiáról, amelyek lenyűgöző nagy sebességű vezethetőséget eredményeznek.  
 

- Az RN30 az erőteljes, nagy teljesítményű autó koncepcióját testesíti meg, amely dinamikus, sportos vezethetőséget kínál - mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor járműtesztelési és nagy teljesítményű fejlesztési osztályának vezetője. „A hamarosan legelső N modellünkként megvalósuló RN30-at azon szenvedélyünk keltette életre, hogy olyan sportos autót hozzunk létre, amelyet mindenki könnyedén élvezhet. A motorsportban elért sikereinkre alapozva kiaknáztuk technológiai tapasztalatainkat, és olyan, érzelmekben gazdag vezetési élményt teremtettünk, amelynek alapját a teljesítmény és a kézben tarthatóság különleges kombinációja határozza meg - a jövőben pontosan ezt a célt kívánjuk elérni minden egyes Hyundai N sportmodellünkkel."


Az RN30 menetteljesítményeinek záloga a 2,0 literes, nagy teljesítményű turbómotor, amelyet a Hyundai leendő sorozatgyártású N típusaihoz fejleszt ki. Ezt a motort nagyobb turbófeltöltővel szereltük fel, ami teljesen nyitott fojtószelepnél még intenzívebb hajtóerőt biztosít. Hogy az extra teljesítmény ne okozzon gondot, a motorblokk egyes öntött elemeit kovácsolt alkatrészekre cseréltük, ami tartósabbá és ellenállóbbá teszi a szerkezetet. Ennek köszönhetően az RN30 gond nélkül adja le 380 lóerős (279.5 kW) teljesítményét és 451 Nm maximális forgatónyomatékát.

A kiemelkedő nyomatékszintet dupla nedves kuplungos (DCT) automata sebességváltó juttatja el a kerekekre; az egység fürgébben vált, a közvetlen fizikai kapcsolat pedig dinamikus gyorsítóképességgel ruházza fel az autót. A nagy sebességű, pontos vezethetőséget szolgálja az RN30 összkerékhajtási rendszere.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....