Audi Hungaria Motor Kft.
A számokat illetően türelmet kért Peter Kössler, ezt majd januárban teszik nyilvánossá. Így egyelőre csak találgatni lehet, hogy a győri Audi motorgyártásában sikerül átlépni-e a lélektani kétmilliós álomhatárt, amelyet az Audi sokszor megközelített már. Az azonban biztos, hogy a győri gyár 2015-ben is megőrizte a világ legnagyobb motorgyára megtisztelő címet.
Az Audi karácsonyi fogadásán előbb Czechmeister Mónika kommunikációs vezető kérdezte Peter Kösslert, majd az újságírók is faggathatták mindenről. Fotó: Audi
Ahogy a kisgyermek karácsonykor minél később bontja ki az ajándékot, annál jobban örül neki, bízom benne, hogy önök is így lesznek majd az Audi Hungaria eredményeivel – vont párhuzamot az új vezető a közelgő ünnepek és az Audi eredményei között.
Kérdésünkre, hogy a Volkswagen konszernnél kipattant szoftver-ügy befolyásolta-e a dízelmotorok háttérbe szorulását, Peter Kössler azt mondta, a szokásosnál nagyobb ingadozást nem tapasztaltak a megrendelésekben, bizonyos ingadozás pedig mindig jellemző, attól függően, hogy az ügyfelek benzines vagy dízelmotort kértek az autójukban.
Aznap találkozott először a média képviselőivel, amikor Orbán Viktor miniszterelnök fogadta a Parlamentben. Fotó: MTI
Az Audi eredményei mellett záporoztak a kérdések az új vezetőhöz. Előbb Czechmeister Mónika, a győri Audi kommunikációs vezetője faggatta Peter Kösslert, majd az újságírók rendelkezésére állt. Nyitott, a médiát partnerként kezelő vezető képe bontakozott ki a több órás beszélgetés után. Szimpátiáját csak fokozta, amikor kijelentette: - Elődömmel ellentétében én Győrbe költöztem a feleségemmel együtt, nem Ausztriában lakom, hanem a városban, mivel fontosnak tartom, hogy ott éljek, amelyik közösséghez tartozom.
Nagy számban voltak jelen a magyar média képviselői. Fotó: Audi
Peter Kössler született ingolstadti. A repülőgépiparban kezdte pályafutását, majd visszatért Ingolstadtba. Különböző posztokat töltött be a gyárban, 2002-ben a présüzem vezetője lett, majd 2007-ben átvette az ingolstadti gyár vezetését.
Győrt jól ismerem, az első TT-k gyártásának megkezdése előtt részt vettem a szerelde kialakításában – jelezte, hogy abszolút képben van Győrt illetően. Kérdésre válaszolva kifejtette, egyáltalán nem érzi degradálónak, hogy Ingolstadt után Győrbe került, elvégre október elsejétől a világ legnagyobb motorgyárát irányíthatja. Bevallotta, elődje Thomas Faustmann azt mondta neki, ha megismered Győrt és a magyarokat, nem akarsz többé máshol dolgozni, csak itt.
Peter Kössler szolgálati autója Győrben készült Audi TTS Fotó: Audi
Peter Kössler aznap találkozott a média képviselőivel, amikor Orbán Viktor miniszterelnök fogadta őt a Parlamentben. Először járt ott, lenyűgözte az épület szépsége, a politikus közvetlensége.
Tudtam a miniszterelnökükről, hogy szenvedélyes futballrajongó, de bevallottam neki, hogy nálam a jégkorong áll a top-lista élén, igaz, Győrben ezt az élményt nem élhetem át, de a közeli Pozsonyban jó meccseket láthatok – árulta el Peter Kössler.
Kedvenc magyar étele még nincs, ahhoz kevés időt töltött itt. bajor létére a sör helyett inkább a bort részesíti előnyben, szolgálati utója pedig egy Győrben készült TTS.
A karácsonyi fogadás végén is szolgált meglepetéssel az Audi. Bejelentették, hogy 25 méhcsaládot telepítettek a gyár szabadon levő zöld területére, a méhek a következő szezonban hozzávetőlegesen száz kilogramm jó minőségű magyar mézet termelnek.
Nem csak mi vagyunk a világ legnagyobb motorgyára, hanem nagy valószínűséggel a motorgyártók között a legnagyobb méztermelők is – fogalmazott Peter Kössler, akinek első fellépése osztatlan sikert aratott a média képviselőinek körében. Ahogy Goethe nyelvén mondják: Das erste Antre war super, Herr Kössler!