LaFerrari Aperta és GTC4 Lusso T: Formula 1 technológia a Pirelli P Zero abroncsokhoz

A KERS-szel és szénszálas alvázzal ellátott, csaknem 1000 lóerős új LaFerrari Aperta – mely az egyik leginkább várt autó a párizsi autószalonon – a Formula 1-es technológiát viszi át a közútra.
A legrangosabb motorsport események kizárólagos beszállítójaként szerzett tapasztalatára támaszkodva a Pirelli egyedi abroncsot tervezett a legújabb Maranello modellhez a Formula 1-es technológia szélesebb üzemi skálán való alkalmazásával, mely többféle útviszonyhoz teszi alkalmassá az abroncsot.
Az új LaFerrari Apertát kizárólag P Zero Corsa Asimmetrico abronccsal szerelik 265/30ZR19 méretben elől, illetve 345/30ZR20 méretben hátul.
A Pirelli mérnökei a Ferrari szakembereivel szoros együttműködésben megnövelték az abroncs érintkezési felületét. Az egyedi abroncs nagyobb érintkezési felülete – különösen az elsőé – csökkenti az alulkormányozottságot, javítja a kanyarodó képességet és fokozza a tapadást kanyarban.

A Ferrari legújabb GTC4 Lusso T modelljéhez is Pirelli abroncsot választott. Mivel a kényelem és a sebesség volt a kifutó modell erőssége, a Ferrari e két műszaki jellemző megőrzését kérte a Pirelli mérnökeitől. Az abroncsgyártó azonban a GTC4 Lusso T-hez fejlesztett új P Zero abroncsok gördülési ellenállásának mintegy 15 százalékos csökkentésével tovább fokozta az autó teljesítményét, amit úgy ért el, hogy megszüntette az abroncs deformálódását, ily módon optimalizálva az érintkezési felületet. A négykerék-kormányzású autónál a hátsó abroncsok esetében is biztosítani kellett az érintkezési felületet egyenletességét.
Csöndes Pirelli abroncsok az eddigi „legzöldebb” és legelektromosabb autószalonon

A 2016-os Párizsi Autószalonon előtérbe kerülnek az elektromos és a környezetbarát autók.
Tekintettel arra, hogy az autógyártásban egyre fontosabb szerepet kap a környezetvédelem, a Pirelli több olyan modellre is kiterjesztette a PNCS technológia alkalmazását, melyek bemutatásra kerülnek a párizsi autószalonon.
A Pirelli kezdettől részt vett az Audi Q5 fejlesztésében, és az új modellt most zajcsökkentő rendszerrel ellátott P Zero abronccsal szereli. Mérnökeinek sikerült megőrizniük a nagy teljesítményt és a tökéletes vezetési élményt a legújabb zajszennyezési és széndioxid-kibocsátási rendeleteket betartva.
Ugyanezt az eredményt érte el a Pirelli a legújabb Land Rover Discovery-nél is. A klasszikus angol SUV ötödik generációját Pirelli Scorpion Verde All Season abronccsal szerelik 18-22 collban. A legnagyobb méret PNCS technológiával készül.
Az autószalon másik fontos újdonsága, a legújabb Porsche Panamera pedig olyan Pirelli P Zero abroncsot kap, mely egyesíti a zajcsökkentő rendszert a Seal Inside technológiával. Ez a „csöndes” abroncs így arra is képes, hogy kijavítsa a defekt esetén történt sérülést.