kampány

Plakátművészet szálló porral

2018.04.05.

A Nissan legújabb plakátkampánya 26 egyedi felületen mutatja be Budapesten a forgalmas csomópontok körül keletkezett szálló por mennyiségét, aminek levegőbe jutásáért jelentős részben a robbanómotoros autók felelősek. 

A valódi szálló por felhasználásával készült látványos citylight poszterek nemcsak a környezetszennyezés problémájára, de arra is felhívják a figyelmet, hogy mindez milyen káros hatással van az emberi szervezetre: ha mindannyian 100% elektromos Nissan LEAF-re cserélnénk autónkat – mely kibocsátásmentesen üzemel -, csak hazánkban évente annyi szálló porral kevesebb kerülne a levegőbe a közúti közlekedésnek köszönhetően, amivel megközelítőleg 1000 ember idő előtti halálát előzhetnénk meg.

A Nissan kampánya arra hívja fel a figyelmet, hogy robbanómotoros autók légszennyezése egyre égetőbb problémává válik. Azzal tisztában vagyunk, hogy a hagyományos autók kipufogója szén-dioxidot és szén-monoxidot bocsájt ki, azt azonban a legtöbben nem tudják, hogy ezek mellett nitrogén-oxidok, allergiát okozó platinafémek, más nehézfémek, valamint jelentős mennyiségű szálló por kerül a levegőbe, elsősorban a dízel autók miatt.

A JCDecaux a Nissan megbízásából 26 egyedi reklámtáblát helyezett ki Budapesten. Az alapvetően fehér plakátokat annyi szálló porral permetezték be, amely – az átlagos évi forgalom alapján – egy nap alatt a személygépkocsikból a levegőbe jut az adott csomópontok körüli 100 m sugarú körben. Az 51 g, amely a Kassai téri 32-es busz megállójában álló plakátra került, talán nem tűnik olyan ijesztőnek, a Boráros téri 4-6-os villamosmegállóba kihelyezett reklámtáblára azonban 263 g, míg a Corvin-negyednél, ugyanezen villamosok megállójában álló plakátra 190 g szálló por került. A plakátok a felhasznált por mennyiségétől függően a világosszürkétől kezdve a majdnem feketéig a szürke szinte minden árnyalatában pompáznak, a feliratokon pedig azt láthatjuk, mennyivel kevesebb szálló por kerülne a levegőbe naponta, ha mindannyian elektromos autóra váltanánk.

A Nissan és az ACG Reklámügynökség a kampány előkészítése során szorosan együttműködött a Levegő Munkacsoport munkatársaival, akik megdöbbentő adatokról számoltak be a levegő állapotával kapcsolatban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..