Plug-in Hybrid

Plug-in hibrid modellekkel erősíthet a Lexus

2017.09.21.

A prémium hibrid piacon egyeduralkodó Lexus újabb ökopiaci szegmens felé nyithat: a márka egy vezető tisztségviselője szerint eljött a plug-in hibridek, sőt, a hidrogén üzemű Lexus modellek kora.

A legelső hibrid üzemű Lexus, az RX 400h 2005-ös premierje óta eltelt több mint egy évtizedben a márka a prémium autóipar első számú hibrid szakértőjévé nőtte ki magát. Hibrid modelljeinek globális eladása 2016 végével meghaladta a 1,1 millió darabot, a Lexus eladásaiból egyes piacokon 98 százalékot elérő arányban részesednek a benzin-elektromos üzemű modellek.

Ezzel azonban még korántsem ért a lehetőségek végére a vállalat, derül ki egy interjúból, amelyet a brit FleetWorld című cégautós szakfolyóiratnak adott Ewan Shepherd, a Lexus nagy-britanniai forgalmazójának ügyvezető igazgatója.

A márkát érintő, szokásos változások – új típusok, modellfrissítések, modernizált biztonsági rendszerek – mellett Shepherd a Lexus közép- és hosszú távú terveiről is beszélt az újságnak.

„Idővel megjelennek a kínálatunkban a konnektorról tölthető (plug-in) hibrid modellek; véleményem szerint az egész iparág ebbe az irányba fog tartani. Hibrid modelljeinknek köszönhetően most is lefedjük a piac jelentős részét, ám a jövőben lesznek plug-in hibrid változatok is, bár egyelőre korai volna arról beszélni, hogy mely típusokban jelenhet meg a technológia.”

„Hosszú távon ugyanakkor egyértelműen a tisztán elektromos, illetve üzemanyagcellás járműveké a jövő. Nem véletlenül szentelt anyavállalatunk, a Toyota egy-egy külön részleget ezeknek a technológiáknak: ez a két irány is részesül abból az évi mintegy nyolcmilliárd dollárból, amit kutatási és fejlesztési célra fordítunk” – hangsúlyozta Shepherd.

Hogy mikorra várható a hidrogén üzemű Lexus bevezetése? Erről még nem született konkrét döntés, de az bizonyosra vehető, hogy az LS utódmodellje kapja meg elsőként az üzemanyagcellás technológiát. Már két éve bemutattuk azt az LFFC tanulmányautót, amellyel ezt a lehetőséget demonstráltuk. Nem sürget bennünket az idő, de úgy gondolom, maximum két-három éven belül reálisan számolhatunk a szériamodell megjelenésével” – tette hozzá a szakember.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....
2025.12.27
Nagyon fontos, hogy előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget! ..
2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....