porscheforever

Porsche babérokra törne a Maserati?

2016.01.10.

Sokszor hallhatjuk, hogy felgyorsult világban élünk, vagyis nem csupán állandóan változó körülmények között, hanem olyanban, ahol mindez gyorsan történik. Ebben a közegben meglehetősen kevés az olyan biztos lábakon álló gyártó, mint a Porsche, hiszen a márkák is jönnek-mennek, eltűnnek és előbukkannak a semmiből, bármiféle előzmény nélkül. Az egyik újjáéledő állítólag a Porsche vevőire (is) pályázik. Vajon felkészülten várják a „támadást” Stuttgartban?

Nyilván egy kissé elfogultak vagyunk, de Chris Harris közel egyórás és igazán tartalmas videóját végignézve megint csak arra kellett rájönnünk, hogy bizony fantasztikusan sokoldalú márka a Porsche. Pedig a jó nevű tesztelő ezúttal még csak nem is méltatja különösebben a mi kedvenc márkánkat, ám az adatok így is kellőképpen beszédesek – akkor is, ha ezúttal nem a Porsche győzött. A dicsérő szavak ettől még elfogulatlanul is jogosak a Porsche számára, pusztán a tényeket figyelembe véve. Hiszen a stuttgartiak hipersportautója egyszerre tud versenyre kelni a Ferrari és a McLaren zászlóshajóival, miközben a Porsche számára teljesen új területeken is helytáll. Jó példa erre a Macan. E márkaépítési koncepció életképességét mutatja, hogy idén már több mint kétszázezer Porsche talált gazdára világszerte.

Persze biztosan akadnak olyan fanatikus rajongói a márkának, akik inkább kevesebb márkatárssal kívánnak találkozni útjaik során, semmint többel, de ez mit sem változtat azon a tényen, hogy a Porsche igazán népszerű és kelendő. Ebből adódóan pedig természetesen más márkák is szívesen követnék a példáját, ehhez azonban például a Porsche vásárlóinak táborából kellene új ügyfeleket toborozniuk. A jelenleg nem éppen aranykorát élő Fiat Chrysler Automobiles például nem csak a fent említett Ferrarival igyekszik lépést tartani a Porsche fejlődésével, hanem egy másik márkájával, a Maseratival is. Az anyavállalat szándéka szerint a Porsche szélesebb körben elérhető típusai számára már manapság is a Maserati jelenti az olasz luxus alternatíváját – amennyiben négyajtós, kupé vagy kabrió karosszériás modellekről van szó. Egyes források szerint azonban a márciusban, a Genfi Autószalonra időzítve érkezik a Maserati első SUV típusa, a Cayenne-konkurens Levante is. Ennek fogadtatása pedig állítólag döntő fontosságú a Maserati jövője szempontjából, és éppen ez adja igazán írásunk apropóját. Az olasz márka egyik vezetőjének elmondása szerint a Levante sikerére alapozva várják, hogy 2018-ban már legalább hetvenezer új autót adhassanak el – vagyis körülbelül harmadannyit, mint a Porsche adott el idén.

Annak ellenére, hogy nincs gyártásban a 918-as, sokan fáardoznak a legyőzésén

Egyetlen típusra nyilván nem reális alapoznia a Maseratinak sem, ezért kínálata többi tagjának is illene valódi konkurenciát jelentenie a vetélytársakkal. Mivel a 2016-ban érkező olasz SUV típusról még nem áll rendelkezésre hivatalos információ, ezért csupán a Maserati jelenlegi kínálatát tudjuk összevetni a Porsche palettájával. Persze ez nem egyszerű, hiszen például a Panamera teljes kínálatát tulajdonképpen két típussal fedi le a Maserati. A stuttgarti luxuslimuzin szerényebb teljesítményű modelljeire a Ghibli a válasz a Maserati részéről, míg az erősebb Panamerák vevőinek kegyeiért a Quattroporte verseng. Igaz, ebből a legerősebb változat is csupán 530 lóerős – illetve ez a legerősebb jelenleg elérhető Maserati – szemben a Panamera Turbo S 570 lóerős teljesítményével. Forgatónyomaték tekintetében is hasonló arányú az olasz zászlóshajó lemaradása. A Porsche Panamera Turbo S 3,8 másodperces százas sprintideje pedig közel egy másodperccel jobb a Maserati Quattroporte GTS értékénél, ami bizony már jelentős különbség ebben a régióban. Ráadásul mindez úgy igaz, hogy a Panamera a Porsche legidősebb, mondhatni kifutó típusa, míg a jelenlegi Quattroporte meglehetősen friss a márka palettáján.

Porsche Cayenne - a Nürburgring leggyorsabb sorozatgyártású SUV-ja már terepen is bizonyított

A Maserati aktuálisan négytagú kínálatának másik két szereplője a Granturismo és ennek nyitható tetős változata, a Grancabrio. Ezek mindegyikének legerősebb erőforrása 460 lóerős, amit ugye nyilván igazságtalanság lenne összevetni a legerősebb Porsche 911 modellekkel. Ám valójában még a „csupán” 420 lóerős Carrera S is jobb menetteljesítményeket ígér a gyorsulási adatok összevetése alapján, mint a legerősebb kupé vagy kabrió Maserati. Hiszen az olaszok 4,5 másodperc alatt rugaszkodnak száz kilométer/órás sebességre, míg a gyengébb Porsche 911 Carrera S legszerényebb százas sprintideje is 4,3 másodperc – manuális sebességváltóval.
Nyilván nem csupán ezen adatok alapján választunk autót, nem csak ezek miatt döntöttünk a Porsche típusai mellett, mégis jól mutatják ezek is kedvenc márkánk technikai fölényét. A Maserati jelenlegi kínálatának ismeretében talán nem nagyképűség azt állítani, hogy a Porschénak nincs oka komoly aggodalomra a vevők elpártolása miatt.

Már nem kell sokat várni a megújult Panamera megjelenésére

Vajon sikerül-e az olasz luxusautó gyártónak vevőket átcsalni a Porschétól? Idővel kiderül, mindenesetre a Stuttgartiak felkészülve várják az új kihívókat!

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....