kínai autóeladások

A Porsche gyöngélkedik, és csökkenti jelenlétét a kínai piacon

2024.12.20.

Rosszul áll a szénája a Porschének a kínai piacon, jelentősen csökkennek az eladásai, ezért a vállalat úgy döntött, hogy harmadával csökkenti, vagyis „optimalizálja” a márkakereskedői hálózatát az országban.

Jelenleg 138 hivatalos Porsche márkakereskedés működik Kínában. Alexander Pollich, a Porsche China elnök-vezérigazgatója szerint ezek számát 2026 végére körülbelül 100-ra csökkentik, vagyis közel egyharmadával kevesebb lesz a számuk.

A bejelentés nyilvánvalóan azzal függ össze, hogy a kínai piacon jelentősen alábbhagyott a Porschék iránti kereslet.  Tavaly 79 283 autót adtak el, ami 15 százalékos csökkenés volt az előző évhez képest.  Ez a csökkenő tendencia 2024-ben nemcsak folytatódott, hanem fel is gyorsult: éves viszonylatban az év első kilenc hónapjában 29 százalékkal csökkent az eladások száma.

Kína egykoron a Porsche számára „aranybánya” volt, nyolc egymást követő évben a legnagyobb piac, és a márka összértékesítésének több mint 30 százalékát adta. Emlékezetes, hogy a Porsche  2009-ben Sanghajt választotta az új Panamera szedánjának debütálására, amely bizonyos tekintetben szakítás volt a márka hagyományos sportautóival, egyfajta kísérlet volt a kínai piac meghódítására.

A Panamera, valamint a Cayenne és a Macan SUV-ok révén erős bázist épített ki  a kínai piacon, de ma e márka kereskedői is kárvalottjai az ott zajló árháborúnak.  A helyi szakportálok szerint egyes Porsche modellek ára 30-35 százalékkal csökkent Kínában.

A Porsche kereskedelmi „optimalizálásának” részét képezi az az elképzelés, hogy nagyobb befektetéseket eszközöl a nagyobb városokban, például a sanghaji és a pekingi kereskedői hálózatban, a hagyományos márkakereskedéseket fényűző élményközponttá alakítva át. Emellett erősítenek az online értékesítési platformokon. A Porsche alkalmazásában és a WeChat Mini programban elérhető új Track Your Dream funkcióval lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy valós időben nyomon követhessék az autójuk gyártásával és szállításával kapcsolatos információkat.

A Porsche kínai problémáinak egy részét az elektromos járművek gyártásával kapcsolatos kihívások okozzák. A Porsche úgy küzdene meg ezzel, hogy 2030-ra 80 százalékra növeli az EV járművek részesedését a teljes járműpalettában.

A Porsche gyöngélkedése a kínai piacon tükrözi az ott zajló gyors változásokat, az elmozdulást az újenergiás járművek felé, illetve a külföldi gyártóktól a kínai gyártók felé. Az idei év első tíz hónapjában az import gépjárművek értékesítése 14,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Ez a folyamat rányomta a bélyegét a kereskedelmi hálózatra is:  az idei év első felében közel kétezer márkakereskedés zárt be, csaknem ugyanannyi, mint a tavalyi év egészében. Az elmúlt négy évben összeségében csaknem nyolcezer márkakereskedés szűnt meg Kínában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
A kínai Dongfeng autógyártó bemutatta az eπ 007 szedán legújabb változatát, amely nemcsak hazai,....
2025.12.06
A négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte két....
2025.12.06
A vállalat megkezdi az Audi Q5 és Audi A6 modelljeihez továbbfejlesztett, 299 lóerős V6 TDI-k....
2025.12.06
A Mercedes brit pilótája egy hajszállal bizonyult a leggyorsabbnak szombaton a Forma-1-es....
2025.12.06
Szeptember óta az autópálya-matrica online megvásárlása nem kerül többe annál, mintha benzinkúton....
2025.12.06
Több millió autósnak lett volna óriási pluszkiadás az évenkénti műszaki vizsga. ..
2025.12.06
Megkezdte a Kia új elektromos modelljének gyártását a zsolnai gyárban. Stílusosan, egy-egy Kia EV4....
2025.12.06
Egyelőre még tanulmány az immár tisztán elektromos hajtású hipersportkocsi, de két éven belül....
2025.12.06
Levélben fordult az olasz miniszterelnök az Európai Bizottsághoz a hibrid járművek 2035 utáni....
2025.12.06
A McLaren világbajnoki pontlistát vezető brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es szezonzáró....