kínai autóeladások

A Porsche gyöngélkedik, és csökkenti jelenlétét a kínai piacon

2024.12.20.

Rosszul áll a szénája a Porschének a kínai piacon, jelentősen csökkennek az eladásai, ezért a vállalat úgy döntött, hogy harmadával csökkenti, vagyis „optimalizálja” a márkakereskedői hálózatát az országban.

Jelenleg 138 hivatalos Porsche márkakereskedés működik Kínában. Alexander Pollich, a Porsche China elnök-vezérigazgatója szerint ezek számát 2026 végére körülbelül 100-ra csökkentik, vagyis közel egyharmadával kevesebb lesz a számuk.

A bejelentés nyilvánvalóan azzal függ össze, hogy a kínai piacon jelentősen alábbhagyott a Porschék iránti kereslet.  Tavaly 79 283 autót adtak el, ami 15 százalékos csökkenés volt az előző évhez képest.  Ez a csökkenő tendencia 2024-ben nemcsak folytatódott, hanem fel is gyorsult: éves viszonylatban az év első kilenc hónapjában 29 százalékkal csökkent az eladások száma.

Kína egykoron a Porsche számára „aranybánya” volt, nyolc egymást követő évben a legnagyobb piac, és a márka összértékesítésének több mint 30 százalékát adta. Emlékezetes, hogy a Porsche  2009-ben Sanghajt választotta az új Panamera szedánjának debütálására, amely bizonyos tekintetben szakítás volt a márka hagyományos sportautóival, egyfajta kísérlet volt a kínai piac meghódítására.

A Panamera, valamint a Cayenne és a Macan SUV-ok révén erős bázist épített ki  a kínai piacon, de ma e márka kereskedői is kárvalottjai az ott zajló árháborúnak.  A helyi szakportálok szerint egyes Porsche modellek ára 30-35 százalékkal csökkent Kínában.

A Porsche kereskedelmi „optimalizálásának” részét képezi az az elképzelés, hogy nagyobb befektetéseket eszközöl a nagyobb városokban, például a sanghaji és a pekingi kereskedői hálózatban, a hagyományos márkakereskedéseket fényűző élményközponttá alakítva át. Emellett erősítenek az online értékesítési platformokon. A Porsche alkalmazásában és a WeChat Mini programban elérhető új Track Your Dream funkcióval lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy valós időben nyomon követhessék az autójuk gyártásával és szállításával kapcsolatos információkat.

A Porsche kínai problémáinak egy részét az elektromos járművek gyártásával kapcsolatos kihívások okozzák. A Porsche úgy küzdene meg ezzel, hogy 2030-ra 80 százalékra növeli az EV járművek részesedését a teljes járműpalettában.

A Porsche gyöngélkedése a kínai piacon tükrözi az ott zajló gyors változásokat, az elmozdulást az újenergiás járművek felé, illetve a külföldi gyártóktól a kínai gyártók felé. Az idei év első tíz hónapjában az import gépjárművek értékesítése 14,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Ez a folyamat rányomta a bélyegét a kereskedelmi hálózatra is:  az idei év első felében közel kétezer márkakereskedés zárt be, csaknem ugyanannyi, mint a tavalyi év egészében. Az elmúlt négy évben összeségében csaknem nyolcezer márkakereskedés szűnt meg Kínában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
A Peugeot új Hypersquare rendszere nem egyszerű innováció, hanem korszakváltás. A francia márka....
2025.12.20
Mostanában egymás után dobta piacra a hajdan volt nagysikerű R5, R4 és legutóbb a Twingo kiskocsi....
2025.12.20
A Mazda CX-5 mára a globális SUV-szegmens egyik ikonikus modelljévé vált. Története azonban számos....
2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....