hidrogén-üzemanyagcella

Portugál buszgyártó használja a Toyota hidrogén üzemanyagcellás technológiáját

2018.09.27.

Hatalmas lépést jelenthet az európai tömegközlekedés zöldülése szempontjából a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert, a környezetbarát hibrid elektromos autók mellett az akkumulátoros elektromos és az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek fejlesztésében is élen járó Toyota bejelentése. A jövőben a Lexus prémium márkát és a Hino busz/teherautó márkát is jegyző Toyota szállítja majd a hidrogéntechnológiát a portugál Caetanobus számára.

A Toyota legfejlettebbnek számító hidrogén üzemanyagcella-technológiáját alkalmazzák a majd a Caetanobus első üzemanyagcellás, városi autóbuszaiban, amelyek 2019 őszén állnak először forgalomban próbaüzem céljából. A Toyota újabb fontos lépést tett a szélesebb értelemben vett az abszolút zöld hidrogénalapú társadalom megvalósítása, és nem utolsósorban annak európai térnyerése érdekében azzal, hogy bejelentette: hidrogén üzemanyagcellás technológiát szállít a portugáliai Caetanobus SA számára.
 
A szénmentes társadalommal kapcsolatos jövőképével, és a 2050-re vonatkozó környezetvédelmi állásfoglalásában leírtakkal összhangban a Toyota arra törekszik, hogy a személyautókon túlra is kiterjessze a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia alkalmazását, ideértve a nehéz teherautókat, a kisáruszállítókat, a targoncákat és az autóbuszokat is. Ezzel összhangban az egyebek mellett a világ legnagyobb autógyártóit és energetikai vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács egyik alapító tagjaként ismert Toyota az egyetlen autógyártó, amely sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) autója, a Mirai mellett immár a technológiával meghajtott targoncát és buszt (Sora) is kínált, és folyamatos fejlesztés és tesztelés alatt áll teherautójának (Portal) prototípusa is.
 
Már jövőre érkezhetnek Portugáliában a hidrogén üzemanyagcellás buszok
 
A vállalat mostani bejelentése szerint Európában a Toyota szállítja majd az üzemanyagcellás rendszereket köztük az üzemanyagcella-kötegeket, hidrogéntartályokat és más alapvető részegységeket a Caetanobus SA – egy elismert portugál buszgyártó- és tervezővállalat – számára üzemanyagcellás városi buszaihoz. Az első nulla emissziójú, üzemanyagcellás városi buszok alig több mint egy év múlva gördülnek majd le a Caetanobus SA gyártósorairól. Ezeket a Caetanobus SA próbaüzemeltetésre használja majd. 
 
 
„Üzemanyagcellás rendszereink révén bemutatjuk a hidrogén számos gyakorlati alkalmazását és környezetvédelmi hasznosságát a szénmentes társadalom megvalósításának szempontjából. Nagyon várjuk már, hogy láthassuk régi partnerünk első buszait működés közben.” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója. „A hidrogénüzemű buszok komoly előnyökkel rendelkeznek más, nulla károsanyag-kibocsátású buszokhoz képest. Ilyen előny például a nagyobb hatótáv és a rövid feltöltési idő. Ezeknek köszönhetően a hidrogénüzemű buszok hosszabb útvonalakon és jobb kihasználtsággal üzemeltethetők."
 
José Ramos, a Salvador Caetano Indústria holding elnöke hozzáteszi: „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy mi vagyunk az első vállalat Európában, amelyik használhatja a Toyota élenjáró üzemanyagcella-technológiájában rejlő előnyöket, és örömmel várjuk, hogy ezzel egészíthessük ki világszínvonalú buszfejlesztési és gyártási tevékenységünket. Meg vagyunk győződve arról, hogy a hidrogén remek megoldást jelent a nulla emissziójú buszok építéséhez.” 
 
A lisszaboni bejelentésre a portugál kormány mobilitásért és környezetvédelemért felelős, legmagasabb szintű képviselőinek jelenlétében került sor az Energy Observer nevű az abszolút zöld körforgást megvalósító hidrogén üzemanyagcellás katamarán látogatása sorá: ez az első hidrogénüzemű tengeri jármű, amit kizárólag megújuló napaenergia és hidrogén hajt. 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....