japán autó
A Cruiser dinasztia legfiatalabb sarja a Ford Bronco Sport és Jeep Wrangler uralta terepen hivatott „versenyezni”. Ez a márka SUV-kínálatában a legkisebb modell, mondhatjuk a Land Cruiser kistestvérének.

A vállalat mindent megtett, hogy titokban tartsa az új modell kilétét, de a Fülöp-szigeteki szabadalmi hivatalból a képek mégis kiszivárogtak. A nyugati szaksajtóban megjelent képekből ítélve a SUV a Toyota Compact Cruiser koncepcióautójából és az új Prado 250-ből is kölcsönzött némi kültéri ötleteket, de felfedezhető a ragaszkodás a nem túl sikeres, kerek menetfényes FJ-elődhöz, amelyet három-négy évvel ezelőtt már csak a Közel-Keleten forgalmaztak.

A szögletes karosszéria túlnyúlásai rövidek, hátsó oszlopai nagyon vastagok, ablakvonala magas. Sárvédői szélesek és nagyon kitüremkednek, a hasmagassága pedig kimondottan nagy. Hátsó része szinte már viccesen függőleges, s csak a csomagtérajtóra szerelt pótkerék miatt tűnik domborzatosnak.
Az új Toyota FJ Cruiser belső tere nem látható a szabadalmi fotókon, de várhatóan a jelenlegi piaci trendeket fogja követni, és a korszerű integrált vezetéstámogató rendszerek is borítékolhatók. Egyelőre sok a misztérium körülötte, a közzétett képek nyilvánvalóan a bázismodellt tükrözik, de több nyugati szaklap, például a carscoops magazin erre alapozva elkészítette saját fantáziatanulmányát.

Japán sajtóértesülések szerint az új FJ Cruiser 4,5 méter hosszú lesz, s ez a kompakt SUV-ok szegmensébe sorolja az autót, amely feltehetően ugyanarra az IMV-0 platformra épül, mint majdan a Hilux és a Fortuner újgenerációs változata. Az autó 2,7 literes négyhengeres benzinmotorral lesz elérhető, 166 lóerő teljesítménnyel, illetve a 2,4 literes turbódízel motor is szerepel a tervek között, s a hibrid változat megjelenése sem kizárható.
Az FJ Cruiser hivatalos bemutatója 2026 elején esedékes, az autó körülbelül harmincezer dolláros árcédulával kerül a piacra, ami jelenlegi árfolyamon számolva valamivel meghaladja a tízezer forintot.