Magyar Borok Útja Rallye

A Rallye visszatérő vendége a Danubiana borászatnak

2015.08.26.

A Magyar Borok Útja Rallye mezőnye nem először látogat el a 100% német tulajdonban álló Danubiana Borkereskedő és Termelő Kft-hez, és ahogy korábban is, ismét belekóstolnak majd az élvezetekbe.

A Binderer testvérek által 1990-ben alapított borászat 4 évvel ezelőtt alakult Kft-vé. A társaság Schmidt Győző magyarországi ügyvezető irányítása mellett kezdetben folyóborok felvásárlásával, kezeltetésével, majd ezek exportálásával foglalkozott. 1995-ben megvásárolták a volt Gyöngyös-Domoszlói ÁG Borászati Üzemét, jelentős beruházásokat hajtottak végre a technológia és az irányított erjesztés fejlesztése érdekében, majd 1997-ben megépült a bonyhádi szőlőfeldolgozó. Két évvel később nyomásimpulzusos vörösborerjesztő tartályok alkalmazásával megkezdték a kékszőlő feldolgozást is, így a magyar borokból még szélesebb kínálatot tudtak biztosítani a nemzetközi piac számára.

Szép tájakról gyűjtik a szőlőt a Danubiana borászai

A termelés intenzitására jellemző, hogy az első négy évben megháromszorozták a kezdeti 40 ezer hektoliter éves folyóbor értékesítést, mely döntően exportra történt. A borászat a környező borvidékek szőlőiből készíti borait: Gyöngyösön a Mátrai illetve Bükk aljai borvidék, Bonyhádon pedig a Tolnai, Szekszárdi, Pécsi, Villányi illetve a Dél-Balatoni borvidék szőlőit vásárolják meg és dolgozzák fel.

A reduktív technológiának köszönhetően a Danubiana borászatban igazán friss, üde és gyümölcsös borok készülnek, melyek főként a nemzetközi piac ízlését és igényeit elégítik ki. A külföldi piacra szánt borok tartályautókban kerülnek kiszállításra a Binderer St. Ursula GmbH bingeni pincészetébe, ahol szintén palackozás után kerülnek a nemzetközi piacra. Elsősorban Németországba exportálnak, emellett jelentős mennyiséget szállítanak Svédországba, Norvégiába, Angliába és Kanadába is.

Az exportra történő termelés komoly technológiát igényel

A belföldi értékesítés csupán töredékét képviseli az összes értékesített mennyiségnek (10-11 millió liter/év), de a Danubiana eltökélt célja, hogy a hazai piacból is jelentősebb szeletet hasítsanak ki. A belföldön értékesített borok palackozása bérpalackozásban történik.

A Magyar Borok Útja Rallye-val kapcsolatos hírekkel és érdekességekkel kapcsolatban naprakész lehet, aki figyelemmel kíséri a rendezvényt az Autószektor külön a versenynek szentelt kiemelt rovatában, illetve a rendezvény Facebook oldalán.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....