siker

Rangos nemzetközi szakmai szervezet vezetőségében a magyar docens

2023.12.04.

Dr. Borsos Attilát, a győri Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának tudományos dékánhelyettesét, docensét irányítótestületébe választotta a rangos nemzetközi Közúti Közlekedésbiztonsági Módszerekkel és Elméletekkel Foglalkozó Szervezet (ICTCT). Az oktató a testületi tagság mellett a legjobb szóbeli előadás díját is elnyerte az Olaszországban megrendezett konferencián. 

Cataniában rendezték meg az ICTCT 35. konferenciáját, amelyre több mint 30 országból érkeztek a résztvevők, köztük a Széchenyi István Egyetem kutatói és oktatói. A nemzetközi szakmai szervezet tevékenységének középpontjában a közúti közlekedésbiztonság áll, nagy hangsúlyt fektetve a balesetek megelőzésére. A társaság úttörőként az 1980-as évek óta a balesetek helyett a balesetközeli helyzetekkel, az úgynevezett konfliktustechnikával és a konfliktusok mérhető mutatóival foglalkozik a szakma legjobbjai közreműködésével. A szervezet fő tevékenysége a konferenciák és az ahhoz kapcsolódó tréningek, workshopok megszervezése Európa-szerte és azon túl.

A Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának tudományos dékánhelyettesét választották meg a nívós szakmai szervezet irányítótestületébe (Fotó: Májer Csaba József)

E rangos szervezet héttagú irányítótestületébe választották be a Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának tudományos dékánhelyettesét, dr. Borsos Attilát. A grémium feladata az ICTCT működtetése, a konferenciák helyszínének kiválasztása, szervezők meghívása és a konferenciáknak helyet adó intézmények napi szintű támogatása. Ezen túl a testület határozza meg azokat a fő irányokat és aktuális kutatási területeket, amik a konferenciák témáit adják, emiatt is kiemelten fontos a Széchenyi István Egyetem docensének jelenléte. A szervezet célja továbbá, hogy megismertesse munkáját és az általa képviselt közlekedésbiztonsági elméleteket minél több ország szakmai közösségével.

Szorosabb együttműködésünk tavaly kezdődött, amikor a Széchenyi István Egyetem rendezhette meg az ICTCT európai konferenciáját – erre Magyarországon 1998 óta nem volt példa. Az irányítótestület munkájába ezáltal kapcsolódtam be, lelkesen vettem részt többek közt egy, a konferenciaszervezésre vonatkozó útmutató kidolgozásában és a felügyelőbizottság munkájában is” – számolt be a tudományos dékánhelyettes. Az idei tisztújító ülésen a négy jelölt közül a legtöbb szavazatot dr. Borsos Attila kapta, így mostantól a nemzetközi társaság irányítótestületében a Széchenyi-egyetem is képviselteti magát.

„A konferencián szép számban képviseltük egyetemünket, célul tűztük ki, hogy doktoranduszhallgatóink is bemutathassák eredményeiket. Idén három doktori témával voltunk jelen” – húzta alá dr. Borsos Attila. A jelenlévő PhD-hallgatók egyike volt Amira Hammami, aki az elmúlt egy évben Sándor Ágoston Pál informatikus kollégával együttműködésben fejlesztett kerékpárosszimulátor első validációs tanulmányát mutatta be, melynek célja különféle infrastrukturális kialakítások, közlekedési helyzetek tesztelése kontrollált és biztonságos körülmények között. Előadással szerepeltek még Symbat Zhanguzinova és Ziyad Aldoski PhD-hallgatók is.

A konferencián dr. Borsos Attila előadása elnyerte a legjobb szóbeli előadás díját, melyet az ICTCT-konferenciák történetében most először osztottak ki. A díjnyertes előadás témája egy európai uniós direktívához kapcsolódik, mely a közúti hálózat biztonsági rangsorolását írja elő. Ez segít meghatározni egy adott hálózaton belül a veszélyes és kevésbé veszélyes szakaszokat.

„Jelenleg hazánkban ennek a módszertanára nincs még minden részletre kiterjedő útmutató, a Cataniai Egyetem kollégái már rendelkeznek ilyennel. Alapgondolatunk az volt, hogy megvizsgáljuk annak használhatóságát Magyarországon. A téma kapcsán egy olasz hallgató érkezett a Széchenyi-egyetemre Erasmus-ösztöndíjjal, és intézményünk egy hallgatója is a témával foglalkozott, így ebből két diplomamunka is született. Mi mindezt továbbgondoltuk: ezeket felhasználva és kutatásainkkal kiegészítve született meg az előadás, ami örömünkre nagy sikernek örvendett” – hangsúlyozta a díjnyertes előadó.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.22
Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel....
2024.02.22
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) tagjainak díjbevétele meghaladta az 1560 milliárd forintot....
2024.02.22
Az ABB bejelentette, hogy felvásárolta a Sevensense svájci start-up céget, amely az autonóm mobil....
2024.02.22
Három hét alatt három baleset is történt a Magyar Közút munkaterületein, melyet figyelmetlen....
2024.02.22
Nézze meg a videót! ..
2024.02.22
Az EU innovációs keretrendszerének egyik legnagyobb projektje a TwinEU projekt, melynek célja, hogy....
2024.02.22
Eladás a termelés felpörgetése helyett: az Eberspächer eladja az új bulgáriai gyárat. A beszállító....
2024.02.22
A két erdész ismerős terepen haladt, mégis befürdött - írja a parameter.sk. ..
2024.02.22
Hétfőn délelőtt közlekedésbiztonsági akciót hajtott végre a szlovák rendőrség, amely során két....
2024.02.21
Nehéz objektíven megmagyarázni a BMW XM létezésének jogosságát, de ha már itt van, csapjunk a lovak....