autógyártás

A Renault nem megy el Romániából, de fékezhet

2014.02.12.

A román Dacia márkát gyártó francia Renault közölte, hogy nem távozik Romániából, de az újabb beruházásokat az infrastruktúra-fejlesztéstől teszi függővé - adta hírül szerdán a román Mediafax hírügynökség.

A Renault Románia közlése szerint nem áll szándékában elhagyni Romániát, hiszen fontos ország, ahol több mint 2 milliárd eurót fektettek be műszaki fejlesztésbe, a termékskála bővítésébe és a teljes termelési lánc létrehozásába. A hírügynökség azt követően kérdezte meg a gyártót, hogy Traian Basescu román államfő kijelentette: a Renault Marokkóba telepíti pitesti összeszerelő üzemét, mert a kormány túl lassan építi az autópályákat.

Főleg a Déli-Kárpátokat átszelő, Pitesti és az erdélyi Nagyszeben (Sibiu) közötti szakasz késleltetését rótta fel a kabinetnek, ami a Dacia Nyugat felé irányuló exportját lassítja, és emiatt csökken a vállalat versenyképessége. - Románia számos beruházást elveszít, ha nem fejezi be a IV. európai közlekedési folyosó nyomvonalán haladó dél-erdélyi autópálya építését – figyelmeztetett Basescu.

A francia gyártó romániai leányvállalata közleményében emlékeztet, hogy naponta 350 teherautó szállítja Pitestiből Románia nyugati határa felé a Daciákat. "Az infrastruktúra korszerűsítése, ami csökkenti a szállításban tapasztalt késéseket, meghatározó szempont lesz számunkra a további fejlesztési terveinket illetően" - olvasható a Renault Románia közleményében.

A francia gyártó 1999 szeptemberében ötvenmillió dollárért vette meg a román államtól a pitesti autógyár részvényeinek 80,1 százalékát. A csőd szélén álló Daciát megmentette a stratégiai befektető, és nyereségessé is tette. A Dacia 3 százalékkal járul hozzá Románia bruttó össztermékéhez, a román exportnak pedig a 10 százalékát teszik ki a francia gyártó járművei.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 02. 12.....
2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....
2025.02.11
Közép- és Kelet-Európa talán legszebb fekvésű autógyárában 2023-ban 350 ezer Kia személyautó....
2025.02.11
Sok munkával telt a WRC holtszezonja a japánok gyári csapatának, mivel gyorsan kellett reagálni az....
2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....