robogók

Robogók mediterrán éghajlathoz

2015.11.27.

Éghajlat kutatók, meteorológusok közül sokan azt állítják: "Firenzei éghajlat lesz hamarosan Magyarországon!" A mostani nyárias tél, lássuk be ad is némi alapot ahhoz, hogy higgyünk e jóslatoknak. Márpedig ha mediterrán országgá válunk akkor itt az ideje egy kicsit mediterrán módon élni és közlekedni.

Talán mondanom sem kell, hogy ennek egyik fontos, sőt elengedhetetlen eszköze egy sármos kis robogó. Aki éghajlat változástól függetlenül robogó vásárláson gondolkodik az most mindenképpen a legjobbkor teszi: kedvezmények a kifutó modellekre, hamarosan érkező újdonságok és éppen ezekben a napokban zajlik a világ legnagyobb, legszínpompásabb és egyre inkább egy nagy divatshowra emlékeztető motor kiállítása a divat világ fővárosában, Milánóban az EICMA.

Gondolom nem kevés olyan hölgy olvasóm van aki hozzám hasonlóan már egy ideje szemezget és incselkedik a robogó kínálattal, de azért nem kíván vérbeli motorossá válni, talán nem érdektelen itt és most megosztanom azokat a tanácsokat, javaslatokat amit különböző rendű, rangú hozzáértőktől az elmúlt időben kaptam. Az viszonylag széles körben ismert tény, hogy a 125 köbcenti alatti robogókat és kismotorokat immáron Magyarországon is lehet autós jogosítvánnyal és egy nem túl hosszadalmas különbözeti vizsgával vezetni. A hazai adórendszer egyik idevágó szimpatikus vonatkozásáról azonban sokkal kevesebben tudnak. Arról tudniillik, hogy a 125 köbcenti alatti robogók, motorok áfája visszaigényelhető - természetesen abban az esetben ha cégünk, vállalkozásunk nevére és ahhoz kötődő tevékenységre használjuk. Tehát ahogy lehet egy trendi cégautónk, adott esetben ugyan így rendelkezhetünk egy kedves, divatos színű cégrobogóval is.

Képre kattintva galéria nyílik!

A választék óriási. Szinte áttekinthetetlenül nagy lenne ha néhány fontos tanács betartása révén nem szűkülne le gyakorlatilag néhány modellre. Ha megnézünk egy ide vonatkozó katalógust több tucat ha nem félszáz olasz, francia, német, japán, kínai, koreai, thaiföldi és osztrák gyártó kínálatából válogathatunk. A sajnálatosan minire zsugorodott piacon azonban e gyártók döntő többségének semmifajta megbízható, stabil és bizalmat gerjesztő képviselete nincsen. Így azután a választható trendi női robogók köre erősen leszűkül néhány márka modelljeire. Azokéra amelyek komolyan vehető képviselettel, márkakereskedői hálózattal, szakszervízekkel, garantált alkatrész ellátással és lehetőség szerint egy kis múlttal is rendelkeznek. Ha mediterrán életmód és robogózás akkor mindenki kapásból rávágná, hogy olasz robogó, mondjuk a Vespa vagy anyamárkája a Piaggio valamely modellje. Viszont ha megnézzük, hogy melyek az olaszok kedvenc robogói, akkor érdekes listát találunk. A legolaszabb robogók vagyis az olasz vásárlók kedvencei ugyanis kivétel nélkül japánok. Igaz, a Honda SH 125-ös, 150-es, 300-as és kifejezetten a divat iránt fogékony hölgyeknek készülő "Mode" tipusnevű járműveit egyébként hosszú évek óta Olaszországban gyártják. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Tudnak még követni? A legnépszerűbb mediterrán robogó egy japán márka Olaszországban gyártott tipusa, amely egyébként "ha már klímaváltozásról esik szó" a világ első euro 4-es besorolású korszerű kétkerekűje. 

De félreértés ne essék, távol álljon tőlem, hogy mondjuk bármely Vespa rajongót egyáltalán megkiséreljek eltántorítani szívszerelmétől vagy éppen egy kifejezetten árérzékeny vásárlót győzködni arról, hogy ne elégedjen meg az egyébként - állítólag tűrhető minőségű Magyarországon kapható kínai robogókkal. Apropó árak. Szerintem aki kifejezetten jó áron szeretne megbízható minőségű és még egy picit divatosnak, nőiesnek is ható robogót magának nem hiszem, hogy feltétlenül le kell mennie kínaiba: például a Suzuki Address nevű dinamikus formájú kis 110-ese vagy a Honda kifejezetten nőies, divatos színekben és formákban pompázó Visionja,  majdhogy nem egy árkategóriába tartozik a hasonló paraméterekkel rendelkező kínaiakkal, amelyek márkanevét még csak most tanulgatjuk. Ha a divatra, az eleganciára és a jólöltözöttségre igényes nőként robogót veszünk, fontos azt is kimondanunk - legfőképp magunk előtt - , hogy ettől még nem kell motorossá válnunk. Vagyis nem szégyen ha valaki esőben, hóban, orkán erejű szélben vagy éppen 20-30 km-nél hosszabb távolságra nem használja a robogóját. Nem ciki, nem égő egy trendi kis robogó tulajdonosaként nem állandóan motorozni. Hiába mondja el bárki "milyenek is az igazi motorosok", nyugodtan megmaradhatunk nemigazi nemmotorosnak. Úgy, hogy közben boldog tulajdonosai és időszakos használói vagyunk egy igazán bájos, takarékos és trendi női robogónak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....