WRC

Rovanperä vezet Kenyában, a toyotások egyelőre kisajátították a dobogót

2024.03.30.

A kétszeres világbajnok uralta a Szafari-rali pénteki nyitó szakaszát, és 56,9 másodperces előnyre tett szert a Toyota Gazoo Racing részére álomszerűen végződő napon.

A 23 éves finn pénteken egyszerűen érinthetetlen volt, mivel a Naivasha-tó körül rendezett mind a hat gyorsaságit megnyerte, amihez persze az is kellett, hogy a mezőny végéről rajtolva tisztább pályákon mehessen. Csapattársai, Elfyn Evans és Kacuta Takamoto is jól mentek, és a második-harmadik helyen végeztek az összetettben. A Toyota kihasználta a rivális Hyundai katasztrofális délutánját, amelyen Esapekka Lappi váltóhiba, Ott Tänak pedig egy sziklával való találkozás miatt esett ki.

Pedig addig a jó formában érkezett Lappi (az idei Svéd-rali győztese) volt Rovanperä legközelebbi kihívója a nap feléig, de egy váltóhiba miatt az autója a nap közepi szerviz utáni első szakaszon feladta a küzdelmet. Ez Tänakot a második helyre emelte, egészen addig, amíg a következő gyorson a Hyundai i20-asa egy sziklával való ütközés után, kormányösszekötő-töréssel, kitört első kerékkel meg nem állt.

 

Evans és Katsuta résen volt, és kihasználták a két Hyundai pilóta hibáit, és teljessé tették a Toyota dobogós helyezését. A nap cégén mindössze 3,9 másodperc választotta el őket egymástól, miután Evans a nap utolsó szakaszán maga mögé utasította a japánt. Evans az első szakaszon egyébként defektet kapott Rovanperähoz hasonlóan.

„Ez egy igazán jó nap volt számunkra. Az volt a tervünk, hogy megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni a mai rajtpozíciónkból. Úgy éreztem, egész jól tudom kezelni a tempót. Örültem, amikor keményen nyomhattam, amikor jók voltak a körülmények, aztán ma délután már inkább vigyáztam az autóra és a gumikra a durva helyeken, és még így is jó időket tudtunk autózni” – nyilatkozta Rovanperä. „Még mindig hosszú rali áll előttünk, és még egy majdnem egyperces előny sem sok itt, mert bármi megtörténhet: ha jön egy nagy eső, tudjuk, hogy a lemaradások hatalmasak lehetnek, és sok időt veszíthetünk. Úgyhogy megpróbálunk ugyanúgy dolgozni, ahogy ma is tettük. Az biztos, hogy az utolsó szakaszon elég durvák voltak a körülmények, és azt hiszem, minden autótól egy kicsit mélyebbek lettek a nyomvályúk. Nem kockáztattam, és minden követ megkerültem, hogy megpróbáljam egyben tartani az autót. Szerettem volna még gyorsabban menni, de ezen a ponton ez a tempó így rendben volt!" – tette hozzá.

Csapattársai kiesése után a bajnokságot vezető Thierry Neuville lett a Hyundai egyetlen reménysége, bár a belga maga is bajba került egy durva gumidefekt miatt a 3. szakaszon. A csapkodó jobb hátsó gumi szétszaggatta a Hyundai karosszériát, ami arra kényszerítette a belgát és navigátorát, Martijn Wydaeghét, hogy a délelőtti utolsó szakaszon védőszemüveget és maszkot vegyenek fel a kocsiba bejutó por miatt. Délután, a megjavított i20-assal Neuville azonban közelebb került a dobogós helyezéshez: a Kedong 2 gyorsaságin csak Rovanperä előzte meg, így a szombati utolsó előtti szakaszra mindössze 6,5 másodperccel maradt le Kacutától.

Adrien Fourmaux-nak meg kellett küzdenie azzal, hogy a fehér Ford Pumája az olajteknőjét néhány durvább szakaszon a földhöz verte, de az autó ettől eltekintve viszonylag problémamentesen bírta végig a napot, és behozta a franciát az ötödik helyen, majdnem két perc hátránnyal. Fourmaux csapattársa, Grégoire Munster – aki először indult a Szafari-ralin Rally1-es géppel – hasonló távolságra volt tőle.

Mivel Oliver Solberget gumiproblémák hátráltatták, Gus Greensmith a WRC2-ben fölényesen vezet, és az éjszaka folyamán a hetedik helyen végzett. Jourdan Serderidis, Kajetan Kajetanowicz és Solberg egészítette ki a top 10-et.

A szombati nap lesz a rali leghosszabbja, amelyen hat, összesen 161 km hosszú szakasz vár a versenyzőkre.

Az állás péntek este:

1 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) 1h16m22.6s

2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +56.9s

3 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +1m00.8s

4 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m07.3s

5 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m46.6s

6 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m34.2s

7 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +6m51.3s

8 Jourdan Serderidis/Fréderic Miclotte (Ford Puma Rally1 HYBRID) +9m11.7s

9 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +10m14.3s

10 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +10m28.8s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.19
Hiába a hatszámjegyű bírság, a jogosítvány bevonás, még mindig sok a gyorshajtó és az ittas vezető....
2025.06.18
Az ember racionális lény, legalábbis mindannyian erre törekszünk. Így választunk magunknak párt,....
2025.06.18
Floridában gyorshajtáson kaptak egy házasságkötésre igyekvő, pontosabban száguldó menyasszonyt,....
2025.06.18
Nem számít a hőség, ez az új szabály.   ..
2025.06.18
Legkorábban június 22-én, vasárnap indulhat az Axiom-4 misszió legénysége, köztük Kapu Tibor....
2025.06.18
Már vagy tíz kínai autómárka kapható Magyarországon. Legújabb fejlemény, hogy Közép-Európában is....
2025.06.18
Évek óta nincs könnyű helyzetben az autóipar, a nehézségek pedig egyre inkább szemléletváltást....
2025.06.18
Az ország számos pontjáról több tucat motorost vonzott a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság Baleset....
2025.06.18
A mozi varázsával várja a Honda mindazokat, akik ellátogatnak a 2025. július 10 és 13. között....
2025.06.18
Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt,....