jármű

Zseniális módszer az autók hűtésére: 12 fokkal alacsonyabb hőmérséklet, légkondi nélkül!

2024.08.21.

Tesztelték és bevált.

 

Ahogy a nyarak egyre forróbbakká válnak és az éghajlati kérdés egyre sürgetőbb, szükségszerű alternatív módszerek keresése, hogy az utazás elviselhető legyen a legtikkasztóbb napokon is. 

Az autó karosszériákának festése nemcsak a megjelenését, hanem az utastérben kialakuló hőmérsékletet is nagyban befolyásolja. Ezért a Nissan Kutatóközpontja olyan új festéken dolgozik, amely képes visszaverni az autót érő napsugarakat, ezáltal csökkentve az utastérben kialakuló hőt és a hűtéshez szükséges energiát.

A Radi-Cool céggel együttműködve kifejlesztett festék szintetikus kompozit anyagokat tartalmaz, amelyek tulajdonságai általában nem találhatók meg a természetben. Az innovatív Nissan festék hűtési tulajdonságait két mikrostruktúra-részecske határozza meg. Egy speciális kémiai folyamat eredményeként a két részecske együttes hatása elősegíti a jármű külső felületi hőmérsékletének csökkentését, például: tető, motorháztető, ajtók és panelek.

A napfényben parkoló járműveken végzett első tesztek azt mutatták, hogy az új festékkel kezelt autó külső felületének hőmérséklete 12 fokkal alacsonyabb, mint a hagyományos festékkel ellátott autóé, az utastérben mért hőmérséklet pedig 5 fokkal alacsonyabb.

„Az az álmom, hogy olyan autókat készítsek, amelyek kellemesen hűvösek lehetnek anélkül, hogy energiát kellene fogyasztaniuk” - magyarázza Dr. Susumu Miura, projektmenedzser. „Különösen fontos szempont ez az elektromos autóknál, mivel nyáron a légkondicionáló által használt energia jelentős hatással lehet az akkumulátorok töltöttségére.”

Általában épületekhez használják a hűtő festéket. Ez egy nagyon sűrű anyag, hengerrel történő alkalmazást igényel, a fő kihívás tehát az volt, hogy olyan terméket hozzanak létre, amely elég könnyű ahhoz, hogy szórópisztollyal felhordva működjön. Fontos, hogy ez a felület ellenálljon a sónak és a karcolásoknak, ugyanakkor képes legyen megőrizni a szín intenzitását.

Ez a festék még nem áll készen a használatra. Jelenleg a Nissan kutatása körülbelül 120 mikron vastagságot eredményezett, amely hatszorosa az autókon jelenleg használt rétegvastagságnak.

A projekt része a Nissan olyan innovációkkal kapcsolatos kutatásainak, amelyek javítják a vezető és az utasok kényelmét és tisztább, fenntarthatóbb társadalmat hozzanak létre.

Forrás: nissannews.com

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..