WRC

Sébastien Loeb stílusosan tért vissza a rali vb-re a Monte Carlo-ralin

2022.02.15.

A kilencszeres világbajnok az M-Sport új Puma Rally1-es hibrid autóját vezette győzelemre, és idén más versenyeken is indulhat a versenyképes Forddal.

Az M-Sport előzetes montés nevezésén négy autó szerepelt, és a csapat, a pilóta és a Red Bull közötti tárgyalásokat követően nem sokkal a futam előtt vált hivatalossá, hogy Loebé lesz a negyedik Puma. A francia legenda így egy csapatban versenyezett Gus Greensmith-szel, Craig Breennel és Adrien Fourmaux-val.

Ez már az ötödik Monte-Carlo-i kiruccanása volt Loebnek azóta, hogy 2012 végén visszavonult a teljes szezonos WRC-versenytől. Legutóbb 2020-ban versenyzett a hercegségben egy Hyundai i20 Coupé WRC-vel. 2013-ban és 2015-ben korábbi sikercsapatával, a Citroënnel indult, és első alkalommal nyert is beugróként, aztán 2019-ben is ott volt a rajtnál.

„Még mindig élvezem, ha néha versenyezem a rali-vb-n” – mondta Loeb. „Nagy élvezet vezetni ezeket a WRC autókat. „Lehetőségem volt visszatérni. Kipróbáltam az új Fordot, és tetszett. Az új hibrid technológia és az autó kiváló egyensúlya miatt egész jónak találtam a vezetést. Így hát azt mondtam: miért ne vállalnék be pár versenyt?”

Idén szabályrendszert vezettek be a WRC-ben, plug-in hibrid Rally1-es autók váltották le az 1997 óta használt (és legutóbb 2017-ben megújított) WRC autókat.

„Az előírások szigorúbbak bizonyos részleteket illetően, mint például a tömeg, a sebességváltó, a rugóutak hossza és még pár apróság” – tette hozzá. „Megvan a plusz erő a hibrid hajtástól. Az autó továbbra is gyors, nem hiszem, hogy nagy különbség lenne tempóban a régi WRC-khez képest, különösen aszfalton. Murvás tapasztalataim még nincsenek."

Loebnek ezúttal egy hölgy, Isabelle Galmiche navigált Monte-Carlóban. Ez volt az első alkalom, hogy a francia sztár régi harcostársa, a visszavonulását nemrég bejelentő Daniel Elena nélkül vezetett egy WRC-versenyen. „Nem sokat mentünk még együtt, de a múltban volt vele néhány tesztem, és a munkakapcsolat jónak bizonyult” – mondta Loeb. „Régóta ismerem, korábban is ő helyettesített, amikor Daniel nem tudott eljönni egy-egy tesztre.

Egyelőre Loeb indulása csak a január végi szezonnyitón, Monte-Carlóban volt biztos, de 2022-ben valószínűleg további WRC-versenyeken is láthatjuk majd, a legvalószínűbb a júniusi Szafari-rali Kenyában, ahol egyszer már versenyzett 2002-ben, és ötödik lett. Loeb idei WRC-s visszatérését a Prodrive tette lehetővé, a pilóta ugyanis tavaly óta a brit csapat által üzemeltetett Bahrain Raid Xtreme és X44 Extreme E csapatokban versenyez (a Dakaron és az Extreme E szériában).

„Egyetértettünk Sebbel, hogy hasznára válik néhány indulás a WRC-ben, ez végső soron segíteni fogja a dakaros és az Extreme E szerepléseit is” – mondta a Prodrive elnöke, David Richards.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....