WRC

Sébastien Ogier vezet a Szardínia-ralin

2025.06.07.

A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier szűk előnnyel vezetett a pénteki szakaszok után az olaszországi murvaversenyen, amely szokás szerint kemény próbatételnek tette ki a rali világbajnokság mezőnyét.

Ogier a nap utolsó szakaszán a harmadik helyről az elsőre ugrott előre, megelőzve a Hyundai párosát, Ott Tänakot és Adrien Fourmaux-t, és 2,9 másodperces előnnyel zárta a napot a Toyota GR Yaris Rally1 autóval. Ogier a ralit szakaszgyőzelemmel kezdte péntek reggel, de délutánra a negyedik helyre csúszott vissza, mivel a harmadik pozícióból indulva alacsony tapadással küzdött. A legfontosabb azonban, hogy elkerülte a bajt az autógyilkos szardíniai pályákon, és a végén kihasználta, hogy sokan hibáztak.

Fourmaux a nap felénél 2,9 másodperces előnnyel vezetett csapattársa, Thierry Neuville előtt, de az ebéd után fordult a kocka. Neuville a negyedik gyorsaságin átvette a vezetést, de a következő szakaszon kiesett, miután Telti – Calangianus – Berchidda között nekiment egy kőkerítésnek, amelynél megsérült a Hyundai i20 N Rally1 bal hátsó futóműve. Fourmaux visszavette az első helyet, de nem tudta kivédeni Ogier késői támadását. Az utolsó szakaszon 6,7 másodpercet veszített, és a második helyre csúszott vissza. Tänak 5,2 másodperccel lemaradva a harmadik helyen végzett, miután a szakaszt sérült lengéscsillapítóval teljesítette.

 

Az újonnan bevezetett Telti – Calangianus – Berchidda szakasz döntőnek bizonyult – és pusztítónak is. Neuville nem volt az egyetlen áldozat: az M-Sport Ford triója, Mārtiņš Sesks, Josh McErlean és Grégoire Munster is kiesett ezen a gyorsaságin, ráadásul már az első körben. Sesks nagy sebességgel borult, míg McErlean és Munster is kitört hátsó futómű miatt adta fel a napot. Azonban a második futása ennek a szakasznak még drámaibb volt: a Toyota versenyzője, Kacuta Takamoto és a Ford privát „gentleman” versenyzője, Jourdan Serderidis is ugyanabban a hajtűkanyarban borultak fel, de miután a nézők visszaborították őket, időveszteség mellett folytathatták a versenyt. A nap hátralévő részében búvárszemüvegekben ültek a kocsikban, mert a kitört szélvédőkön jött be a por.

„Az a szakasz, ahol az összes drámai esemény történt, nagyon trükkös volt” – nyilatkozta Ogier. „Rendkívül keskenynek és nagyon gyorsnak találtam. Mindig meglepő, hogy ennyi baleset történik, de ott nagyon könnyen előfordulhatnak. Nem számítottunk arra, hogy a péntek után az élen állunk, ezért nagyon elégedettek lehetünk a mai nappal. A portugáliai tapasztalataink alapján néhány változtatást hajtottunk végre a beállításokon, és eddig jobban tetszik az autó egyensúlya. Erős, kiegyensúlyozott napunk volt, és úgy gondolom, hogy a jó gumikezelésünknek is köszönhető, hogy az utolsó szakaszon átvettük a vezetést. Azonban Adrien és Ott nagyon közel vannak hozzánk, ezért holnap is ugyanolyan keményen kell küzdenünk, mint ma.”

A Toyota fiatal pilótája, Sami Pajari a napot a negyedik helyen zárta, 9,5 másodperccel Tänak mögött, annak ellenére, hogy a harmadik gyorson megcsípett egy sziklát és megsérült a jobb első gumiabroncsa. Nagy meglepetésre a kétszeres világbajnok Kalle Rovanperä csak az ötödik helyen végzett, miután a második helyről indulva megküzdött a laza talajjal, míg a bajnokság éllovasa, Elfyn Evans – akinek az volt a feladata, hogy elsőként rajtolva megnyissa az utat – még nagyobb nehézségekkel küzdött, és csak a hatodik helyet szerezte meg.

Kacuta a megrongálódott GR Yarisszal a hetedik helyen ért célba, több mint két perces lemaradással az éllovastól, míg a Rally2 versenyzők töltötték ki a többi helyet a top 10-ben. Oliver Solberg egy kisebb kicsúszás ellenére vezeti a kategóriát, és az abszolút nyolcadik helyen végzett, míg a WRC2 élmezőnyének tagjai, Yohan Rossel és Roberto Daprá zárták mögötte a rangsort.

A szombati program több mint 120 km mért szakaszt tartalmaz, beleértve a legendás Lerno–Su Filigosu szakasz visszatérését, amely a hegy tetején lévő, ikonikus Micky’s Jump ugrató otthona.

Az állás péntek este:

1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1) 1h10m33.1s

2 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) +2.1s

3 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) +7.3s

4 Sami Pajari/Marko Salminen (Toyota GR YARIS Rally1) +16.8s

5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +22.8s

6 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +1m09.8s

7 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1) +2m27.9s

8 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +2m33.3s

9 Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia RS Rally2) +2m41.2s

10 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +2m57.5s

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....
2025.12.10
Willi Webert (83 éves) kedden este kirabolták stuttgarti villájában – írja a Bild.   ..
2025.12.10
A hideg reggeleken sok sofőrnek gondot okoznak a bepárásodott ablakok, ami nemcsak idegesítő tud....
2025.12.10
Az Audi Hungaria motorgyárában teljes erővel zajlik a felkészülés a MEBeco új generációs elektromos....
2025.12.10
A bécsi Schwechati repülőtéren a Mikulás modern repülőgépet választott szán helyett. Kicsiknek és....
2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..