konferencia

Sebességet vált az autóipar

2017.12.01.

Rengeteg lehetőséget teremtenek a magyar cégek számára az autóiparban zajló robbanásszerű változások. Az e-autók, az önvezető gépek terjedése átrendezi majd a piacot. Jók a pozíciói a hiányzó szakemberek pótlását elősegítő szoftvereknek is, és akár százszázalékban finanszírozhatók céges fejlesztések EU-pénzből. 

Jönnek az önvezető gépkocsik, elképesztő ütemben terjednek az e-autók, és a béremeléseknek köszönhetően egyre több pénze van az embereknek autóvásárlásra, szervizelésre. Közben a szakemberhiány és a meglévő munkatársak megtartása feladja a leckét a vállalkozásoknak – ezekről a témákról mind-mind szó lesz a HG Media következő gazdasági konferenciáján december 5-én, ami a ’Fókuszban: Sebességváltás az autóiparban’ címet viseli.

„Elektromos járművekkel a költségek akár meg is tizedelhetőek. Olcsók, megbízhatók és elnyűhetetlenek. Nem csak az üzemanyagra, hanem a szervizelésre fordított összeg is lenullázható. Ezeket a gépeket csak fel kell tölteni konnektorról, és a környezetszennyezés minimalizálásával addig használhatók bármiféle javítás nélkül, amíg valaki padkára nem hajt velük, vagy más módon nem amortizálja a gépet” – sorolja például az elektromos személy- és teherszállító autók előnyeit Nagy Zsombor, a BirdieCar alapító-tulajdonosa, a konferencia egyik résztvevője.

A cég az elmúlt 11 év során 600-700 elektromos járművet értékesített. Nagy Zsombor szerint húsz év múlva is itt lesznek, és ha az eddigi ügyfélközpontúságot sikerül megtartani, a kisebb-nagyobb cégek sokkal nagyobb volumenben keresik majd a megoldást a szállítás hatékonyabbá tételére éppen náluk.

Járműveiket használják személy-, teher- és sportszer-szállításra, nagy területű ipari és logisztikai parkokon belüli közlekedésre, de van olyan partnerük, aki tojásszedéshez használja az elektromos szállítóautót, mert az állatok nem rettennek meg a hangjától, ráadásul nem pöfög káros anyagot az orruk alá. Másutt biztonsági őröket, betegeket, vagy éppen turistákat szállítanak a segítségükkel, évente milliókat spórolva más megoldásokhoz képest.

Otti Csaba, a Login Autonom Employee Software ügyvezető igazgatója az autóipari cégeket is sújtó szakemberhiány kapcsán a munkavállaló-barát szoftverek jelentőségére hívja fel a figyelmet.

„Tévedés, hogy kizárólag plusz költségeket jelenthet egy vállalatnak, ha folyamatosan tesz a munkavállalói elégedettségért. A figyelmesség akár milliós megtakarításokat is jelenthet egy olyan szoftverrel, amelynek használata megkönnyíti a munkavállalók életét, mindeközben rugalmasan integrálható, és bármikor újabb funkciókkal bővíthető. Egy ilyen eszköz képes például folyamatos kimutatásokkal tájékoztatni a HR-eseket, ami akár milliós megtakarításokat is jelenthet. Ügyfeleink visszajelzései alapján, valamint a saját csapatunkban is azt tapasztaljuk, hogy megéri törődni a munkatársakkal” – tudtuk meg a Login Autonom cégvezetőjétől.

Az 1990-ben alakult Login Autonom különböző ügyféligényekkel találkozva, folyamatosan bővítette szoftverszolgáltatási körét. A beléptetőrendszerektől kezdve a munkaidő-nyilvántartás és menedzsmenten át a munkavállalói kommunikációs felület fejlesztésig és támogatásig jelenleg 9 modulból áll munkavállaló-barát szoftverpalettája.

Ami pedig az uniós pályázati lehetőségeket illeti a következő időszakban, nos, ezekről is lesz szó a HG Media december 5-i konferenciáján.

Nem minden autóipari vállalkozás örülhet egyformán a 2014-2020-as pályázati ciklus jellegzetességének, az úgynevezett nemzetgazdasági célokhoz igazított forráselosztásnak.

„Ennek eredményeként kerültek viszont előtérbe a gyártó tevékenységek, a kormányzati Irinyi Tervben, mint új iparstratégiában meghatározott kiemelt ágazatok és a szabad vállalkozási zónákban működő vállalkozások pályázati szempontból” – mondja Lukács János, a pályázatírással és projektmenedzsmenttel foglalkozó Vanessia Kft. ügyvezetője.

A szakember és munkatársainak tapasztalatai szerint a magyar kis- és középvállalkozások első pillantásra általában megrettennek a kutatás-fejlesztési és innovációs pályázatoktól, pedig a jelenlegi kiírások között vannak olyanok, amelyek csak az adott fejlesztés a cég szintjén, saját magához képest írnak elő fejlesztési kötelezettséget, korántsem mondjuk nemzetközi szinten.

Az egyik, 5 és 15 millió forint vissza nem térítendő támogatással kecsegtető pályázat során innovációnak számít például olyan eszközök beszerzése is, amelyeket a vállalkozás korábban nem használt, de amelyek révén új vagy lényegesen módosított termék, szolgáltatás, technológia, eljárás jöhet létre. „Mindenképpen érdemes volna több cégnek nyitnia az ilyen jellegű pályázatok felé” – véli Lukács János.

Az alkatrészt, szerszámot, adalékanyagot vagy alapanyagot gyártó vállalkozások számára lehet kecsegtető az a beruházások végrehajtásához egy beszállítókat és integrátorokat segíteni hivatott (GINOP-1.3.3-16 kódszámú) felhívás, amelynek nyertesei 40 millió és egy milliárd forint közötti vissza nem térítendő támogatáshoz juthatnak. Az összeg legfeljebb a teljes beruházás költségének felét fedezheti.

„Érdemes megfontolni az energetikai, energiahatékonysági pályázatokon való indulást, és jókora hozzáadott értéke lehet az alkalmazottak nyelvi és szakmai képzését támogató kiírásoknak is. Ezekkel a cégek a gyártókapacitáson túl a kereskedelmi, szolgáltatói vagy akár tanácsadói részlegeik emberi erőforrás fejlesztését valósíthatják meg. Az igényelhető támogatás mértéke vállalkozási mérettől függően 3 és 100 millió forint között alakul, és akár a költségek százszázaléka finanszírozható belőle” – teszi hozzá Lukács János. (X)

További részletek és jelentkezés a Fókuszban: Sebességváltás az autóiparban című konferenciára: http://konferencia.hgmedia.hu/sebessegvaltas-az-autoiparban/

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..