Volvo Trucks
A rekorder motorja egy középre helyezett és jelentősen átalakított D13 egység vízhűtéses töltőlevegő-hűtéssel és négy turbófeltöltővel, amely így 2400 lóerő a teljesítménye és 6000 newtonméter a legnagyobb forgatónyomatéka. Az elektromos és elektronikus rendszerek méretét és kiterjedését csökkentették, valamint átprogramozták a szoftvert.
Mindezt annak érdekében végezték mérnökeink, hogy a rendkívüli mértékben tuningolt erőforrás optimálisan kommunikálhasson a váltóval – egy ugyanolyan I-Shift Dual Clutch egységgel, mint amilyet a sorozatgyártású Volvo FH modellekben találunk. A váltót érintő egyetlen módosítás a megerősített tengelykapcsolója, amely a rendkívül nagy forgatónyomaték átviteléhez szükséges.
„A sebességi világrekord megdöntéséhez kiváló teljesítmény szükséges. Az I-Shift Dual Clutch a lehető legjobb váltó ehhez a feladathoz, hiszen a kereket folyamatosan meghajtja, még váltások közben is, akárcsak egy versenyautó. Ennek köszönhetően a The Iron Knight úgy gyorsíthat folyamatosan, hogy nem veszít az értékes időből és lendületből a fokozatváltások alatt” – magyarázza Niklas Öberg, a Volvo Trucks tesztmérnöke.A The Iron Knight a Volvo FH előtti tisztelgés. Műszaki megoldásai és formaterve tökéletesen kiegészítik egymást, és minden részlete – a hűtőrácstól az oldalsó alsó alvázburkolatokig – meghatározott célt szolgál.
„A fülke üvegszálas anyagból készült, és úgy terveztük, hogy a légellenállást a lehető legkisebbre csökkentse. Az oldalsó alsó alvázburkolatok lenyűgöző kiállást kölcsönöznek a teherautónak a motor hűtőlevegőjét szolgáltató nagy levegőbeömlő nyílásoknak köszönhetően. A The Iron Knight vonzó és erőteljes formatervét a jelenkor Volvo FH teherautója ihlette. Elég ránézni a járműre, hogy egyértelművé váljon, ez egy igen gyors teherautó. Még álló helyzetben is úgy tűnik, mintha mozgásban lenne” – mondja Nigel Atterbury, a Volvo Trucks vezető formatervezője.
A The Iron Knight – Boije Ovebrink versenyzővel a kormánykerék mögött – két sebességi világrekord megdöntésére készül: 500 és 1000 méter álló helyzetből. Augusztus 24-én tekinthető majd meg a rekordkísérlet a Volvo Trucks közösségi média csatornáin.